Hai everything boleh tak drop sum comments hehehe 👉🏻👈🏻🥺
Hari pertama sekolah telah selesai, aku berjalan kearah kereta untuk pulang ke rumah, entahlah makin lama aku duduk dekat sekolah ni mungkin makin bangak masalah yang akan timbul.
"Oi!" Aku memusingkan badan memandang suara sumbang yang memanggil aku,
"Apa kau nak?" Wais dengan muka dingin dia memandang aku dari seberang jalan,
"Jom pergi makan."
"Aku nak balik ah," Wais menggulingkan matanya, kemudian dia mengeluh,
"Cepat la aku belanja, tadi kau tak sempat makankan budak dua ekor tu buat hal?" Wais memeluk tubuh, nampak macam terpaksa betul nak belanja aku ni.
"Kurang ajar punya cincau! Aku dengar tahu tak?!" Amsyar tiba-tiba keluar menunjukkan dirinya yang dari tadi menyorok di sebalik kereta-kereta yang ada ruang parking,
"Am! Siapa suruh kau keluar?" Riyaan pula berdiri, ingin menarik Amsyar untuk menyorok kembali, konon nak selesaikan masalah, tapi dia pun sama je macam Amsyar.
"Semaklah korang dua ni. Jom la cepat pergi cafe!" Wais merengus geram, terus dia tinggalkan kami bertiga dan berjalan pergi kearah cafe.
"Farra cepatlah! Jom!" Amsyar menjerit nama aku macam aku berdiri 1 kilometer jauh dari dia, Riyaan pula tersengih-sengih memberi isyarat untuk aku abaikan perangai Amsyar yang sangat tak tahu malu tersebut.
Hari pertama aku dah buat masalah, jumpa dengan budak-budak bola tampar, kena paksa jadi coach diorang, bergaduh dengan budak rambut warna pink, oh tak lupa juga insiden dekat cafe pagi tadi.
Dan aku tak buat satupun kawan perempuan lagi.
"Kau nak makan apa Farra?" Aku memandang menu di sini, tak nampak apa yang menarik.
"Sebab dah tengah hari aku nak makan nasi ayam." Signboard Nasi ayam aku tunjuk, "air ice lemon tea." Aku memegang dagu berfikir, "lepas tu aku nak dessert paling mahal okeh?"
Aku memandang Wais, muka dia nampak stress gila dengan aku dah la baru kenal sehari lepastu mintak belanja macam-macam. "Oh, lepas tu aku tak nak bangun kau tolong belikan dan bawak sini, okay terima kasih."
Aku menghadiahkan sebuah senyuman manis kearah Wais, mata aku dikelipkan berkali-kali. Mungkin dengan cara ini aku boleh sejukkan sikit hati dia? Kalau tak sikit pun mungkin adalah tolak dalam 1 darjah celsius.
"Aku pun na-" Amsyar cuba membuat pesanan juga, laju Wais mengetuk kepalanya,
"Kau nak bangun pergi beli!" Amsyar mencebik,
"Kedekut, nak gi ane pun tak boleh." Amsyar terus bangun dan mengikori Wais dan Riyaan sebelum dia pergi sempat dia memesan, "oh Farra kalau ada orang tanya kenapa kau duduk sini cakap je Wais suruh. Okeh?" Aku hanya menganggukkan kepala tanda faham dengan arahan Amsyar lepas dia dah pasti arahan dia sampai dekat otak aku baru dia pergi beli makanan.
Dari jauh aku perhatikan Wais, bukan bila dengan aku je dia tak pernah nak ramah dengan orang lain pun sama rupanya,
Wais tak sama macam Dinie dan Amsyar yang nampak macam flowerboy, Wais lebih kepada masculine, kulit dia tidak terlalu gelap dan tidak terlalu cerah tinggi dalam lingkungan 180cm atau mungkin lebih, rambut hitam yang straight dan tebal selalu dibiarkan messy dengan muka dia yang selalu nampak bengis,
Lain pula dengan Riyaan yang lebih kepada softboy tambah pula tahi lalat kecil pada hujung mata sebelah kiri dia dan rambut wavy berwarna hitam yang disikat tengah, kulit yang putih bersama bibir yang nampak seperti seorang yang tidak merokok.
YOU ARE READING
Fight or Flight? ©
Teen Fiction2020 UA Highschool series "Terbanglah wahai sahabat, kejarkan kejayaan." [Niatnya masuk ke sekolah top 10 Malaysia untuk belajar memasak, entah kenapa boleh tersangkut kena mengajar bola tampar kepada sekumpulan budak lelaki yang annoying dan pelbag...