16

4.4K 478 57
                                    

"Assalammualaikum anti dan anta, welekem to mekdonal."

"Seriously Am?"

"What are you doing here Am."

Teranjat aku dengan Harras bila Amsyar tolong bukakan pintu McDonald ini, sejak bila dia kerja dekat sini pun tak tahu. Mana mungkin anak orang kaya kena kerja dekat Mekdi, dah la tak pakai uniform.

"Nak ikut korang keluar jugak."

"Budak yang tinggi tak lebih 165cm tak boleh ikut." Harras menolak muka Amsyar ketepi, terus dia melangkah masuk kedalam McDonald ini,

"Farra pun pendek." Amsyar yang tak makan saman turut mengikuti kami masuk kedalam McDonald,

"Perempuan lain." Kami berdiri di hadapan McDonald kiosks, Harras mewakili kami bertiga menekan-nekan screen kiosk untuk oder makanan.

"Kau nak apa Farra?"

"Aku nak Happy meal! Yang ada mainan sekali tau? Ambil yang perempuan punya tau!" Mulut aku ligat bercakap sambil tangan menekan-nekan screen kiosk, sebab Harraslah lembab sangat aku pun buatlah sendiri, dia boleh termenung pulak fikir aku ni okay ke idok sebab nakkan happy meal

"Aku pun nak happy meal!" Aku pun menekan dua set happy meal cheese burger, Harras pula hanya diam tak tahu nak bagi reaction apa mungkin bila kawan-kawannya berperangai sebegini sekali.

"Mama kitew nak happy meal macam anak uncle tu jugak!" Seorang budak kecik menundingkan jari kearah kami berdua, aku dan Amsyar yang sedang seronok menekan-nekan screen kiosk memandang budak tersebut dengan pandangan membunuh, we the bitch, we the boss, we the bitch, we the boss and we shine like glow kononnya la nak balas pandangan budak kecik tu, mungkin kami ni cantik dan handsome sangat, terus budak tu tertunduk takut.

"Ahahahaha! Ini bukan anak abang ahahaha! Korang ni memalukan aku kan ahahahah!" Harras menarik kami berdua menjauhi budak kecil tersebut, tertunduk-tunduk dia minta maaf dekat mak budak kecik yang sedang ketakutan itu, "korang pergi duduk sekarang!"

Dia kemudiannya menghalau kami berdua, dengan sedih sekali kami berdua jalan pergi duduk dekat meja kosong.

"Nak gi ane pun tak oleh." Amsyar merengus perlahan, meja kosong yang berada di hujung McDonald menjadi pilihan kami, beberapa minit kemudian Harras datang dengan sedulang makanan dipenuhi dengan makanan yang kami oder tadi.

"Kau dah kacau cousin date kitorang tahu?"

"Aku anak angkat dato Safwan, kau nak cakap apa?"

"Sejak bil-"

"Shuuu..shuuu.shuuu..kakak diam je makan, dah la kaki cacat tangan cacat." Amsyar menyuapkan kentang goreng kedalam mulut aku supaya aku diam, dia kemudiannya sambung makan cheese burger set untuk Happy Meal miliknya.

"Sekarang ni macam mana kau tahu kitroang dekat sini?"

"Kita kan best friend, aku guna telepathy."

"Sudahlah kau."

"Aku senyap-senyap active kan current location WhatsApp kau." Harras terus buka handphone nya, chat Amsyar dia tekan.

"Mana?"

"Buat kerja kena clean." Amsyar menayangkan screen Iphone 11 miliknya kearah Harras, "aku mesti-mestilah dah deleted dekat WhatsApp kau."

"Berapa lama kau buat kerja haram ni?"

"Semua current location member aku, aku ada Ras." Amsyar menunjukkan lagi beberapa star message WhatsApp nya, location milik semua ahli bola tampar dan juga aku jelas kelihatan.

Fight or Flight? ©Where stories live. Discover now