57

3.3K 403 37
                                    

Baby I know I'll find you again








"Hai nak duduk sekali boleh?" Aku mengangkat kepala dengan tangan yang masih meyuapkan sesudu nasi lemak kedalam mulut,

"Riyaan?"

"Ye?" Riyaan duduk di hadapan aku, tongkat kakinya di sandarkan pada meja cafe ini. Tersenyum riang bila dia nampak aku terkejut dengan kehadiran dia ni.

"Bukan kau kata kau nak ambil cuti sampai kaki kau elok?"

"Kau ingat lepas kau dah menangis-nangis depan aku semalam aku nak diam je dekat rumah lagi?" Riyaan tersenyum senget sambil tangannya cuba untuk mengcapai cawan air milo panas aku.

"Nak beli sendiri!" Aku menampar tangan Riyaan tadi, terus hilang senyuman dia.

"Malaslah nak jalan."

"Nah." Satu dulang makanan mendarat di hadapan Riyaan, serentak kami berdua angkat kepala untuk memandang siapa yang baik hati sangat ni. "My pleasure."

Wais duduk di sebelah Riyaan, jam di tangan aku pandang sekilas.

"Kau tak pernah sampai sekolah awal macam ni sekali." Baru pukul 7 kot, jarang betul Wais sampai awal. Selalu muka Amsyar je awal itu pun sebab dia kena paksa dengan bapak dia.

"Maid aku cuti, nenek aku pula ada hal dengan agensi kebajikan dia. Jadi atok aku suruh sarapan dekat sekolah. Ni Yaan kenapa datang?" Wais mengalihkan kepalanya memandang Riyaan yang duduk di sebelahnya.

"Ada budak tu menangis semalam, sebab kena ignore."

"Shut up." Riyaan menjelir lidah kearah aku, dia tak tahu agaknya aku senyap-senyap jumpa dia semalam dari pengetahuan semua orang, sebab kalau aku bagi tahu diorang semua akan larang aku sekeras-kerasnya untuk pergi. Katanya jangan ganggu Riyaan yang bad mood nanti kubur memanggil.

"Kau jumpa Riyaan semalam?" Wais menayangkan muka curiga, dah macam aku ni baru lepas membunuh pulak dah.

"Ha..haah? I think so." Wais mengjungkitkan keningnya, muka was-was ditayangkan.

"Kenapa tak ajak."

"At least ada jugak yang datang jenguk aku, dari kau?" Riyaan menjeling Wais, kononnya merajuk la tu.

"Hello sir, kau yang kata tak nak diganggu. Farra ganggu boleh pulak ye?" Terbuntang mata Riyaan mendengar jawapan Wais, eh kenapa budak ni terkejut lain macam ni.

"D-dia...dia datang pun mengejut." Riyaan mengalihkan anak matanya dari memandang Wais sambil menggosok-gosok belakang tengkuknya.

"Oh anyway prestasi Damien makin bagus, cuma dia selalu bergaduh dengan Farra. Kau tahulah kan." Riyaan hanya diam mungkin dia cuba untuk berfikir, eish sebut pasal budak Damien tu, aku rasa nak picit-picit je leher dia biar dia mampos. Menyampah!

"Damien memang macam tu Farra, dia kuat bitter, salty orangnya." Lepas Riyaan dah pause beberapa saat tadi baru dia bersuara, salty apa salty? Campak dia dekat dalam kuali nanti baru tahu, tak payah bazir-bazir garam.

"Dia tu keras kepala, selalu lari bila orang panggil training. Sebab tulah kau tak pernah nampak dia sebelum ni." Tambah Riyaan lagi,

"Keras tak keras, sekali aku ketuk kepala berdarah jugak." Aku meneguk air milo yang mula menyejuk, meluat betul bila sebut nama Damien. Semalam aku hampir nak pukul dia pakai batang penyapu kot sebab marah sangat.



Seronok aku layan perasaan sambil sumbat earphone dalam telinga, bola-bola tampar yang berterabur aku kutip bawa masuk jaring untuk simpan.

Fight or Flight? ©Where stories live. Discover now