Tulis chapter ni je dah seharian
"Hah tag? Tag saya ada ni." Aku meraba-raba leher untuk menunjukkan tag pelajar kepada pakcik security ini, aduh...tag aku sebenarnya dekat seminggu dah hilang pergi mana pun aku tak tahu, nak minta yang baru pulak tak ada masa.
Manalah aku tahu hari ni ada sportcheck tag, mati aku.
"Kalau tak ada tag awak tak boleh masuk dik,"
"Aduh pokcik, jangan la cenggeney kita sama-sama susah pokcik." Aku menepuk-nepuk bahu pakcik guard tersebut, dekat belakang ni dah ramai dah yang tunggu nak masuk parking. Dari tadi aku kena hon ni.
"Tak boleh masuk, kamu ni nak pakcik cakap bahasa arab ke?" Pakcik guard tadi geleng-gelengkan kepala, aduh pakcik ni masalah betul la,
"Pokcik nak kopi? Mahal ni saya beli dekat Stabak." Air kopi panas aku hulur pada pakcik guard tersebut dengan harapan dia lembut hati,
"Pakcik tak makan rasuah, pakcik sebagai pewaris negara tak akan terima rasuah ni, anak muda nak jadi apa ni? Berdosa ye bagi rasuah ini kan pula ambil rasuah, pakcik berdiri di tepi pintu pagar ini akan menegakan keadilan agama islam, pakcik kenal Muhyidin, pakcik tak duduk rumah makan Super Ring je, pakcik tak suka semua-"
"Pakcik sekarang ni tag saya tinggal, boleh tak pakcik bagi saya masuk." Aku malas dengar pakcik tu membebel bagai Najib 2.0 panjang berjela betul dia punya ucapan untuk jadi rakyat Malaysia yang berguna,
"No is no dik, patah balik rumah ambil tag. No tag no entertainment."
"Maksud pakcik entry?"
"Ha pakcik nak cakap yang tu la tadi." Kereta Audi R8 dekat belakang dah hon bagai nak mati, pakcik guard tu dah angkat tangan untuk orang tu bersabar.
"Cepat dik, ramai nak masuk ni." Aku mula angin, terus aku berjalan keluar dari kereta aku, tingkap kereta belakang ni aku ketuk bertalu-talu.
"Bukaklah!" Tingkap kereta akhirnya diturunkan, muka Nabil tersengih-sengih menjamah mata.
"Hi babygirl, pagi-pagi dah comel sangat ni kenapa?" Tangan meraup rambutnya yang nampak rapi kebelakang, "tag hilang ke?"
Tag pelajar aku ditayangkan, macam mana tag ni boleh ada dekat dia? Dasar tak tahu malu curi barang orang.
"Lain kali jangan menyombong." Aku terdiam, tag pelajar yang ada pada Nabil aku capai, "keluar dengan I."
"Tapi kita memang dah ada dekat luar?" Laju Nabil menarik balik tag yang aku pegang tadi,
"Keluar dengan I or tak dapat tag." Aku mengeluh, kemudian aku hulurkan tangan pada nabil.
"Rehat, jumpa dekat parking lot."
"Fine."
☆彡✨☆彡
"Amsyar kau okay tak?"
"Hah? Aku mestilah okay."
"Kau nampak macam orang yang tinggal satu neuron otak dan kau gunakannya dengan salah." Amsyar yang sedang baring atas loker hanya ketawa hambar, dekat setengah jam dia duduk atas loker ni dan orang lalu-lalang perhatikan dia yang buang tebiat.
"Amirul Amsyar! Turun!" Aku menyepak-nyepak loker untuk Amsyar turun, dia jadi macam ni sebab MESD tinggal lagi dua hari dan orang semua sibuk berlatih tapi dia boleh layan perasaan dekat atas loker orang!
YOU ARE READING
Fight or Flight? ©
Ficção Adolescente2020 UA Highschool series "Terbanglah wahai sahabat, kejarkan kejayaan." [Niatnya masuk ke sekolah top 10 Malaysia untuk belajar memasak, entah kenapa boleh tersangkut kena mengajar bola tampar kepada sekumpulan budak lelaki yang annoying dan pelbag...