Level up
Okay aku cuma perlu pukul kepala Danie sampai dia pengsan je, lepas tu culik dia bawak masuk kereta dan pecut pergi port yang budak-budak ni dah bagi location. Amsyar kata ini je satu-satunya cara yang boleh digunakan untuk sambut juga birthday Danie, dia lupa agaknya dia yang musnahkan segala plan. Yang kelakarnya tu, budak lain setuju je plan berani mati ni.
Sekarang ni kenapa aku yang perempuan kena buat part yang ni? Punyalah ramai budak lelaki ada tujuh ketul, aku yang perempuan pulak kena pi pukul Danie yang tidak bersalah,
Alasan diorang sebab aku nampak paling comel dan aku tak nampak bahaya so Danie tak syak apa-apa. Dem, aku tak tahu kenapa aku tersangkut dalam berkawan dengan diorang semua tu.
Aku pegang kayu baseball penuh kemas, kalau aku terbunuh dia macam mana doh? Tak ke susah payah je author tulis sampai 50 bab dah ni.
Baju serba hitam dengan mask hitam aku beli dekat kedai dua ringgit membuatkan aku nampak macam pembunuh bersiri, aku cuma harap Danie tak mati jelah lepas aku pukul dia nanti.
Kayu baseball aku angkat tinggi keudara, nasib dekat parking lot tak ada orang kalau tidak mati aku ni kena panggil masuk dalam bilik displin sekali lagi.
"Farra?" Aku terpukul terus Danie yang ada depan mata aku ini tanpa belas kesian, terjatuh Danie dibuatnya. Bila dia dah jatuh pengsan dan menampakkan mukanya aku baru perasan...
Sudah,
Ini bukan Danie.
Aku pusing belakang pandang orang yang memanggil aku tadi, Danie berdiri belakang aku sambil terkebil-kebil tak faham kenapa aku pukul anak orang tanpa sebab, aku pula mula menggelabah bila nampak Danie.
"Kau Farra kan?" Danie menyoal sekali lagi, aku syukur gila babi Danie jenis lembut kalau dia sama macam Harras atau Riyaan ni, pecah dah kepala aku dibuatnya.
"Macam mana kau boleh ada dekat situ? Kau patut ada dekat sini! Kenapa kau boleh berdiri belakang aku! Kenapa bukan kau yang dekat depan ni!" Aku sorokkan kayu baseball belakang badan walau aku tahu Danie dah nampak dah apa yang aku baru buat, Danie masih terdiam. Kemudiannya dia cuba untuk bersuara dan menunding jari kearah Danie clone yang dah pengsan.
"Kenapa kau pukul Ab-" Danie juga jatuh pengsan, Astaghfirullahalazim terkejut gila aku bila dia jatuh tiba-tiba, aku rasa kayu baseball ni tak bergerak pun macam mana dia boleh pengsan pulak ni?
Bila Danie dah jatuh, baru nampak Wais berdiri belakangnya sambil memegang kamus dewan edisi terkini,
"Kau ni orang suruh buat kerja easy pun susah ke?"
"Sekarang ni kau pukul dia guna kamus ke?" Wais mengabaikan soalan aku, dia kemudiannya mengangkat Danie yang baru lepas dia pukul tadi.
"Tu Abner tu, bawak sekali, aku tak nak kena kemas dewan untuk lagi seminggu." Wais memandang budak yang aku pukul tadi, rupanya dia ni budak pertukaran pelajar dari U.K mana la aku tahu dah colour rambut dia sama dengan Danie. Beza dia rambut Abner ni pendek je, aku puas sangka baik Danie gunting rambut.
"Kalau ye pun tolong ler aku ni, memang aku larat nak heret dia."
"Sabarlah, aku angkat Danie ni dulu."
☆彡✨☆彡
"Shhh...shhhh..."
"Sakitlah woi!"
YOU ARE READING
Fight or Flight? ©
Teen Fiction2020 UA Highschool series "Terbanglah wahai sahabat, kejarkan kejayaan." [Niatnya masuk ke sekolah top 10 Malaysia untuk belajar memasak, entah kenapa boleh tersangkut kena mengajar bola tampar kepada sekumpulan budak lelaki yang annoying dan pelbag...