55

3.3K 410 109
                                    

Hiks






Farra Hanani's pov

Aku memang menyusahkan, memang aku ni tak patut hidup kalau hidup pun menyusahkan orang je kerja.

Masalah aku sorang, yang kena tempias orang lain. Aku pandang Riyaan yang sudah tidak bermaya, terkulai dia sebelah aku lepas terima tembakkan dari Atira tadi, bodoh Farra bodoh!

"Sebelum aku tamatkan dua ekor ni, aku nak kau dulu."

Aku cuba untuk halang Atira yang dah mengacukan pistol kearah Wais, tapi badan aku lemah, nak bernafaspun payah dia macam kena tunjukkan effort cinta kepada crush.

Bunyi tembakkan kuat membuatkan aku tersentak, jantung aku bagaikan berhenti beberapa saat.

Tak..tak...

kepala aku dialihkan memandang Wais.

"Wais."

"Uwais!" Serentak aku dan Riyaan menjerit, sedaya upaya aku megesot untuk mendekati Wais yang sudah terbaring, begitu juga Riyaan.

"Wais bangun! Bangunlah bodoh!" Aku menggoncang-goncangkan badan Wais dengan harapan dia mampu bangun semula, air mata aku mula mengalir, tak...tak mungkin aku hilang kawan, tak mungkin.

"Kau dengar tak ni Wais!" Aku dah menyusahkan ramai orang, sumpah.

Walau sepanjang tiga bulan ni perangai dia macam bangang, tak. Dia tak bangang, apa apa je lah, tapi kalau Wais tak ada sebab aku, kau fikir aku boleh maafkan diri sendiri ke?

Dia hampir mati masa selamatkan aku dari Zai dulu,

Tak akanlah sekarang pun sama jugak!

"Uwais bangunlah!"

"Sakit!"

"Farra, Riyaan korang dua okay tak?" Badan aku dipeluk oleh along, lantas aku terdiam, kepala aku dialihkan memandang Atira tadi.

Atira dah terbaring atas lantai sambil memegang kakinya yang mengalir darah, belakangnya ada beberapa orang pegawai polis yang mungkin baru melepaskan tembakkan tadi.

Jadi Wais...

"Weh! Aku hidup lagi!" Wais duduk sambil memegang dadanya, muka happy macam budak dapat gula-gula dia tayangkan tanpa rasa serba-salah, air mata yang membazir tadi aku lap. Dia tak tahu agaknya air mata perempuan ni mahal,

mujur aku tengah sakit je ni kalau aku sihat dah lama aku ambil pistol dekat Atira ni pi tembak kepala dia bagi mati betul-betul.

"Wais bodoh." Riyaan yang tengah menanggung kesakitan menampar-nampar pipi Wais, dia dah la tiada sebarang kecederaan, acting padu gila macam dah mati.

"Farra, kejap lagi ambulance sampai." Entahlah, suara along pun aku dengar samar-samar. Kepala aku semakin berat dengan badan yang masih menggigil, terus aku jatuh kedalam dakapan along.

Okaylah semuanya hidup lagi, boleh la aku rehat sekejap.

☆彡✨☆彡

"Allahu-akbar.. Ashadu-"

"Aku bukan baby baru lahir Amsyar." Aku menolak muka Amsyar untuk menjauhi telinga aku, baru je bangun dah kena hadap stress,

"Dia dah repeat kiamat tu dekat telinga kau masuk kali ke tiga dah." Aku mengalihakn kepala memandang suara sumbang tadi, terpaparlah Wais yang sedang duduk di kerusi pelawat sambil tangannya memegang sebuah buku entah apa tah tajuknya.

Fight or Flight? ©Where stories live. Discover now