63

3.5K 392 136
                                    

It's our sugawara koushi day!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

It's our sugawara koushi day!






"Weh dik, nampak tak mana hoodie aku?" Farhan masuk dalam aku tanpa memberi salam, laju aku tutup beg bagasi aku biar Farhan tak ada alasan yang bernas untuk dia selongkar barang aku.

"Hah? Hoodie kau banyakkan? Mana la aku tahu." Aku pura-pura baik, padahal aku dah rembat dua helai hoodie dia. Mungkin separuh daripada baju yang aku bawa ni baju Farhan, tapi aku peduli apa? Dia tak nak share aku bunoe kot dia.

"Ye-ye je kau ni, kau dah la selalu rembat barang aku." Aku memeluk tubuh, dia lupa ya selama ni dia rembat barang aku juga?

"Kau rembat kereta aku lepas tu minyak kereta tak tahu nak isi. Kau makan coklat aku dalam peti ais, sampai setiap kali aku nak makan habis. Kau rembat aku punya cococrunch, bila aku nak sarapan je tak ada makanan, kau-"

"Okay fine." Terhenti terus aku yang tengah mengira segala kesilapan Farhan selama dia hidup di muka bumi ini, ada hati ya nak lawan dengan Farra Hanani? Dia fikir aku ni budak yang senang di bodoh-bodohkan ya?

Kecuali dengan makcik tua jual air milo.

"Hah cepat, sejam lagi kita nak gerak dah." Lepas dah kalah tadi, Farhan terus keluar dari bilik aku. Tapi aku kena bersabar la sebab dapat abang bangang tak tahu nak tutup pintu.

Beg galas adidas hitam yang tergantung aku capai, nak ambil wayar usb spare. Kadang Farhan suka rembat wayar aku bila wayar dia rosak, tak boleh dinafikan yang Along pun buat benda yang sama juga.

Mata aku terarah pada surat yang aku dapat kelmarin, oh ni yang nak suruh Farhan bukak tu kan? Tapi tak apalah aku bukak sendiri je lah. Ikut logik buat apa nak ada santau, ini semua syikin!

Aku buka tali yang mengikat kertas tersebut, bunga ros layu yang ada bersama surat itu aku letak ke tepi.

Tulisan berangkai yang kemas menjah mata, satu hal lagi ni.

Orang yang bagi surat ni tak tahu ke aku tak reti baca tulisan berangkai? Tapi tak apa kita cuba baca juga ye?

Dear sunshine,

I wish I could explain how wonderful you are. How I could look into your eyes and never get tired of their beauty. How the sounds of your voice gives me butterflies. How seeing you walk into a room makes me smile. How much you mean to me and how much I love you.

But you have me at a loss for words and even if i could find the words to tell you these things, it wouldn't come anywhere near to show how much you mean to me.

I want you to capture my hints, but I am afraid that your reaction is to believe that it is for someone else who is not part of me, because you're the only unique and special girl that I will always fall for.

Fight or Flight? ©Where stories live. Discover now