"Wais, Amsyar, Harras, Danie, Riyaan, Khai dengan Adam masuk dulu." Mata aku memerhatikan pasukan Armour yang juga sedang berbincang, "Adam jadi middle blocker, Riyaan support belakang.""Lepas tu ingat, Wais toss dekat Harras masa dia tak ada blocker je. Harras punya quick selalunya orang akan perasan dulu, bila blocker diorang mula attack Harras kau kena toss dekat wing spiker lain. Faham?" Wais menganggukkan kepalanya, "Amsyar pulak, tenang. Kau boleh punya jangan gelabah macam ni, kerja kau jangan kasi bola jatuh itu je."
"Khai pula support Danie dengan Harras bila dia dua orang ni ada blocker."
"O-okay."
"Danie, jangan risau dengan blocker diorang. Percaya dekat diri sendiri. Kau ace. Kau boleh." Walau Danie nampak tenang, tapi aku tahu ada benda yang tak kena dalam kepala hotak dia. Dia takut yang dia tak dapat pegang gelaran Ace tu dengan baik, tapi apa pun aku masih percaya dekat dia.
"Korang semua kena jaga-jaga dengan Qiff, aku tak tahu kebolehan dia apa tapi dia nampak macam perlu dan sangat perlu dijaga-jagai." Aku tahu ayat aku dah tunggang-langgang tapi tak apa, diorang ni pun nampak gelabah dah.
"Qiff? Yang mana?" Harras memerhatikan mereka semua,
"Nombor empat, dia setter. Tapi entahlah mungkin dia bijak dalam buat strategi sebab aku tak percaya dia boleh spike or something." Aku pandang Riyaan pula, "Yaaan, kau captain. Kau yang jangan cepat gelabah, ingat semua taktik yang kita dah rancang. Guna sebaik mungkin."
"Okay-okay, dah nak mula ni. Tolong jangan gelabah. Faham?" Mereka semua mula membuat bulatan kemudian saling memeluk satu sama lain.
"UA!"
"FIGHT!"
☆彡✨☆彡
"Wais!" Harras melompat tinggi bola yang Wais toss kan padanya ditampar sekuat yang boleh.
"Yeah!" Pasukan Armour terkelu melihat quick yang berjaya dilaksanakan oleh Harras dan Wais, sekelip mata je bola dah mendarat atas gelanggang mereka.
"A- a- a quick?"
"Dia terbang ke tadi?"
"Sheet-" ke kaku an ini berlangsung dalam 1 minit, coach Armour dengan Cikgu Amri sekali tak percaya apa yang mereka baru nampak dengan mata kepala mereka tadi.
Terlalu cepat,
Terlalu tinggi,
Semuanya sekelip mata.
YOU ARE READING
Fight or Flight? ©
Ficção Adolescente2020 UA Highschool series "Terbanglah wahai sahabat, kejarkan kejayaan." [Niatnya masuk ke sekolah top 10 Malaysia untuk belajar memasak, entah kenapa boleh tersangkut kena mengajar bola tampar kepada sekumpulan budak lelaki yang annoying dan pelbag...