DSR~27

2K 96 14
                                    

DYAN Uqasha meminta masa. Mana mungkin dia mampu membawa Faid Harraz bertemu Daryna Haira secara tiba-tiba.

Anak itu masih kecil, dia masih belum bisa memahami segala pergolakan di dunia yang fana ini.

"Aku tak akan halang kau jumpa Daryna... cuma sekarang bukan masa yang sesuai. Aku kena atur semua dengan baik."

Faid Harraz seolah tidak berpuas hati dengan saranannya itu.

"Dia kecik lagi, Faid. Dia baru je happy bila ada Daim jadi papa dia. Kalau kau pula muncul dalam masa yang sama, dia mesti keliru."

Faid Harraz berdecit.

"Kenapa Daim yang dapat hak aku?" Stereng kereta dihempas geram.

Dyan Uqasha tarik nafas dalam. Sejujurnya, dia cuba meletakkan dirinya di dalam kasut Faid Harraz. Dia yakin, Faid Harraz pasti kecewa dengan semua ini.

"Tak ada siapa yang boleh menafikan hakikat kau ayah Daryna... macam tu jugak tak ada siapa boleh persoalkan takdir yang dah tertulis."

Bertaut kening Faid Harraz memandangnya.

"Kau yakin, takdir kau Daim?" Dia tertunduk. Jawapan untuk semua itu terlalu subjektif!

"Aku akan tempuh, apa pun juga. Tapi kalau dengan Daim aku dapat semula apa yang dah aku hilang dulu..."

Faid Harraz geleng kepalanya tidak percaya.

"Kau tak akan bahagia kalau itu alasan kau bersama dia!" Dia tersenyum sinis cuma.

Bahagia?

"Bahagia untuk aku bila orang yang aku sayang pun bahagia dengan apa juga pilihan aku."

Faid Harraz tertunduk lemah.

"Sikit pun, tak bernilai ke perasaan aku untuk kau?"

Dyan Uqasha kemam bibirnya.

"Kita dah dewasa, Faid. Kita dah boleh faham, rasa yang sama tak menjanjikan kita untuk bersatu. Hidup ni... bukan semuanya berkisar tentang apa yang kita mahukan."

Demi Sebuah RasaWhere stories live. Discover now