Jonas
'Vriendinnetje kwijt?'
Ik schrok toen het verminkte meisje met korte donkere haren, Natoe blijkbaar, me aansprak toen ik door de verlaten straten van het spookdorp liep. Ze zat op één van de daken en keek uit over de hele buurt.
'Weet jij waar Evelien is?' Vroeg ik.
'Misschien,' zuchtte ze,'of misschien ook niet.'
'Ik heb geen tijd voor spelletjes,' gromde ik,'ze moet wel bij Red Freedom zijn.'
'Waarom heb je haar nodig?'
'Ik ben ongerust. Ze was plots weg en ik wil weten waar ze is. Nú.'
'Wat heb je een haast... wat is er? Moet je je zaad zo dringend bij haar lossen?'
'Jij hebt wel een hele felle mond voor nog maar een tiener te zijn.' Zei ik verwonderd. Ze haalde haar schouders op.
'Ik werd grotendeels opgevoed door mijn eigen waarnemingen. Jij wil haar alleen maar neuken en zij wil alleen maar vrij zijn. Ik heb geen grote mond. Het is gewoon de waarheid.'
'Je kent niets van liefde, dat is duidelijk. Het heeft ook geen zin om met jou in discussie te gaan,' besloot ik,'je bent een mannenhater. Je zal mij altijd zien als een vijand.'
'Niet waar,' zei ze snel,'je hebt het voor ons opgenomen tegen Con. Ik respecteer dat. Maar dat is dan ook meteen het enige beetje respect dat je van me krijgt. Evelien heeft me alles verteld. Je gebruikt haar voor je eigen genot.'
'Dat is niet waar!' Riep ik kwaad,'dat kan ze niet gezegd hebben!'
'Nou ja, misschien niet met die woorden maar het kwam er wel op neer.'
'Waar is ze?!' Schreeuwde ik.
'Ergens.'
'Waar?!'
'Op een plek.'
'Waar, verdomme?!'
'Op aarde.'
'Als je me nu niet onmiddellijk zegt waar ze-'
'Of in de hemel.'
Ik wilde de conversatie opgeven en Evelien zelf zoeken, maar dan opende ze eindelijk toch haar mond.
'Ze is in het weeshuis, hier wat verderop.'
'Wat doet ze daar?' Vroeg ik verward.
'Het is een test van Mai, de leidster van Red Freedom. Als ze de nacht overleeft, wordt ze toegelaten.'
'Wat is er met dat weeshuis? Waarom zou ze er een nacht niet kunnen overleven?' Vroeg ik meteen ongerust.
'Het is een plek waar Con vaak rondzwerft. Misschien loopt ze hem wel tegen het lijf en dan kan ik je nu alvast met enige zekerheid beloven dat ze daar niet ongeschonden aan ontspant.'
'Kan je me naar dat weeshuis brengen?'
'Waarom zou ik?'
JE LEEST
Locked by you 2 [herschrijving]
Mystère / ThrillerEvelien wordt weer van haar vrijheid beroofd en komt zo in Spanje terecht. Daar komt ze in contact met oude bekenden, nieuwe vrienden, maar ook een heleboel nieuwe vijanden. Daarbij komt ze tijdens haar gevangenschap achter iets wat haar leven voor...