36

38 4 0
                                    

"Amboii... Korang dua ni dari mana baru sekarang nak tunjuk muka?" Tanya Irah tatkala melihat Anis dan Syafiq yang balik bersamaan.

"Ehh... Sembarangan ja, kami dua terserempak di depan taman tu ya." Dalih Anis. Syafiq pula boleh tayang muka

"Aku tak kata pun korang jalan berdua yang kau kalut sangat nak explain kenapa?" Usik Irah.

"Aku bagitahu ja supaya kau ndak salah sangka." Jawab Anis.

"Ohh balik sudah ni manusia? Ingatkan kena culik sudah sampai Di call pun ndak di angkat." Bebel Zia yang muncul dari arah tangga. Tak sampai bawah pun dah start membebel.

Anis menepuk dahi. Lupa akan janjinya pada Zia dan Isya.

"Aku lupaaa..." Serba salah pula Anis dibuatnya. Semua ni sebab Syafiq la yang tiba-tiba culik dia dah kenapa?! Aishh! Nasib baiklah Irah tak perasan dorang tak balik semalam sebab sejak mengandung ni Irah selalu tidur awal.

Plan yang kononnya nak surprisekan Irah dengan kedatangan sahabat mereka akhirnya dia yang ter'suprise'!

"Lupa... Lupa... Memang la gayamu ni. Masih muda sudah nyanyuk. Punya lama aku sama Zia tunggu di airport!" Bebel Zia lagi. Anis dengan sengihan tak tahu malu duduk di sampingnya.

"Bukan selalu pun aku lupa." Kata Anis seraya menepuk kasar bahu Zia yang tak reti nak berhenti membebel.

"You tak kerja ke Syafiq?" Soal Irah.

"Tak... Harini I nak rehat." Jawab Syafiq seraya meminta diri untuk naik ke biliknya.

"Memang begini ka orang kaya? Kalau penat ndak turun kerja?" Soal Zia ingin tahu.

"Taklah. Dia penat la tu sebab baru balik dari outstation." Jawab Irah. Anis yang mendengar hanya mampu berdiam tak nak menyampuk, kang dia salah cakap dia juga yang susah.

"Penipu betul! Kononnya outstation padahal menculik orang pi Cameron." Kutuk Anis dalam hati. Rasa nak marah je mamat tu tapi mengenangkan kejadian semalam buatkannya tak jadi nak marah. Sebab Syafiq dah susah payah jaga dia sampai pagi. Senggugutnya pun pandai mengada-gada bila diurut oleh Syafiq boleh-boleh lega perutnya! Anis bersyukur juga Syafiq menepati janjinya untuk tak melebih batasan semalam.

"Oii... Yang kau ni berangan apa!" Tegur Zia. Anis yang tersedar hanya menggeleng kepala.

"Sudahlah... Aku mau naik atas kejap." Pamit Anis.

************************************

"Pergi mana ni? Bilang mau hantar aku balik" Bengang Anis dibuatnya bila melihat laluan ke rumah tidak sama.

"Teman aku kejap. Aku janji hantar kau sebelum Isyak." Kata Syafiq.

"Ndak mau. Nanti dorang membebel dekat aku lagi kalau lambat balik." Rungut Anis.

"Dah stop membebel, kita dah nak sampai ni." Kata Syafiq lalu memasuki sebuah apartment dan memarkir keretanya.

"Pergi mana ni?" Soal Anis seraya melihat sekeliling. Bangunan yang besar ni mall ka rumah?

"Kenapa tak keluar?" Soal Syafiq membukakan pintu untuk Anis.

"Kita mau pigi mana ni?" Soal Anis masih lagi tak puas hati.

My First Love✅Where stories live. Discover now