De vlieglessen waren iets later in de middag, samen met de eerstejaars van Griffoendor. Alle eerstejaars stonden al klaar naast hun bezems. Madame Hooch had al de instructie gegeven om te beginnen met de bezem omhoog te krijgen. Dit lukte Nai, wonderbaarlijk, vrij snel. "Dat ging simpel" riep Nai nog uit enthousiasme. "Dit is nog niks" grijnsde Draco, die het ook direct lukte. Nai zag dat meerdere juist wel hier problemen mee hadden. "Nu dat iedereen de bezem in de hand heeft, stappen jullie op. Jullie proberen een seconde van de grond af te komen, en leunen dan naar voren om weer te landen" opperde madame Hooch. Nog voordat Nai omhoog kwam, zag ze Marcel Lubbermans van Griffoendor al door de lucht vliegen. Ze hoorde Draco naast zich lachen. "Stop daarmee" snauwde Nai nog. "Meneer Lubbermans, kom direct naar beneden!" Riep madame Hooch. Voordat ze het wisten botste Marcel tegen de stenen muur en plofte op de grond. Madame Hooch gaf hen de instructie niet op een bezem te stappen totdat zij terug kwam van de ziekenboeg. "Kijk eens aan" grinnikte Draco. Nai zag dat Draco de herrinneringssteen van Marcel opraapte. Nog voordat ze iets kon zeggen, sprong Harry in. "Geef dat terug Malfidus" beet hij toe. Draco stapte zelfverzekerd op de bezem en vloog omhoog. "Kom maar halen Potter" daagde hij uit. "Draco, laat dat!" Riep Nai nog. Ze zag dat Harry op zijn bezem wilde stappen, maar werd tegen gehouden door Hermelien. Nai kreeg er genoeg van. Ze stapte op haar bezem en vloog richting Draco. "Hier komen problemen van. Geef die steen terug en kom naar beneden" siste ze. "Hij kan de steen gaan zoeken" lachte Draco, en gooide deze ver weg. Nai probeerde erachteraan te vliegen, maar zag in een flits Harry aan zich voorbij gaan en de steen grijpen. Nai bleef verbaasd op haar bezem zweven. "Nai, kom naar beneden! Anderling heeft het gezien!" Hoorde ze Draco nog roepen. Nai zag hoe Harry op de grond landde, omringt door Griffoendor eerstejaars die hem juichend ontvingen. "POTTER EN DRACOTA, ONMIDDELIJK MEEKOMEN" hoorde Nai Anderling roepen. Nai zuchtte, weer in de problemen.
"Jou breng ik naar professor Sneep Nai. Met Potter handel ik het zelf wel af" sprak Anderling onderweg naar Sneep's kantoor. Professor Anderling klopte op zijn deur, en binnen een fractie van een seconde stond Sneep koeltjes tegenover hen. "Professor, Nai vond het nodig om niet naar de instructies te luisteren en zomaar op haar bezem te stappen. Ik ga ervanuit dat u dit verder oppakt. Ik neem Potter mee" vertelde Anderling. Nai zuchtte diep, weer tien punten minder. "Ze deed het overigens wel zeer goed" voegde Anderling toe. "Binnenkomen" zei Sneep kil tegen Nai. Nai liep naar binnen en ging zitten. Nog voordat de deur dicht ging probeerde Nai zichzelf te verdedigen. "Ik probeerde Draco tegen te houden, maar Harry was mij voor! Het was niet mijn bedoeling om voor problemen te zorgen!" Riep ze direct. "Het ging zeer goed" gaf Sneep als antwoord. Nai wist het even niet meer. "Griffoendor zoekt een nieuwe zoeker voor Zwerkbal. Waarschijnlijk ziet professor Anderling iets in Potter daarvoor. Zwadderich zoekt een nieuwe jager Nai" voegde Sneep toe. Nai keek bedenkelijk. "Eerstejaars spelen toch nog geen Zwerkbal professor? En ik heb geen bezem" stamelde ze. Er verscheen een kleine grijns op zijn gezicht. "Alles valt te regelen" sprak hij zacht. "Ben jij een nieuwe jager, Nai?" Voegde hij toe. Verandering. Nai knikte. "Alles valt te regelen, professor" stemde ze toe.
"Dus door mij ben jij de nieuwe jager en is Potter zoeker geworden bij Griffoendor" sprak Draco minachtend toen Sneep het nieuws had gebracht. Het was vroeg in de ochtend aan de lange tafel van Zwadderich. Nai's eerste training zou zo beginnen. Patty hoorde het ook. "Zonder Draco had je ook gewoon net als de rest op de tribune kunnen zitten" snauwde ze. Nai at rustig door. Ze keek eens met een scheef oog naar Patty. "Beter dat dan bij iemand op de tribune zitten die een half uur eerst stofjes van een bezem af haalt en grassprietjes telt Patty" , "Dan had jij ze maar goed moeten afstoffen als jouw straf Nai!". Wat kreeg Nai steeds meer een hekel aan Patty. "Ach nu kun je toch lekker knus tegen Draco aan zitten, 'het is zo koud hier Draco'" imiteerde Nai met een schel stemmetje. Draco keek verbaasd op en bloosde zelfs een beetje. Ook Patty raakte hier van stil. "Ik heb niks met deze zielige meiden hier" protesteerde Draco, en beende weg met Korzel en Kwast. "Ik hoop dat je van je bezem af valt Nai!" Riep Patty nog, en huppelde erachteraan. Nai at verder. "Succes met je eerste training Nai" sprak Kai aan de andere kant. "Ik ben de zoeker van Zwadderich". "En de beste zoeker die Zwadderich heeft gehad. Al sinds dat Kai erin zit is Zwadderich ongeslagen". Professor Westerne grijpt Kai bij zijn schouders. Nai's moeder én broer, samen voor haar neus. Wat had ze hen nu graag vastgehouden. "Ma, niet hier!" Snauwde Kai. Juist wel nu hier als het Nai zou zijn geweest. "Ik ben trots op je, op heel Zwadderich. Succes beiden" Professor Westerne glimlachte naar Nai, en liep door naar de tafel van de professoren. Ze was ook trots op Nai dus, wat had ze dat graag gehoord.
Nai's eerste training verliep goed. Ze had door hoe het spel werkte. Slurk bemachtigen, scoren en uitkijken voor beukers. Al snel volgde haar eerste wedstrijd, Zwadderich tegen Griffoendor. Ze had spanning, zowel gezonde als ongezonde. Het was een belangrijke wedstrijd, gezien Harry de nieuwste zoeker van Griffoendor was. Ze mocht Harry, ook al was hij de tegenstander. Professor Westerne zat ook op de tribune, haar zoon Kai aan te moedigen. Wat was het mooi geweest als ze ook Nai nu zou aanmoedigen, als moeder zijnde. "Focus op het spel. Geen tranen. Er is niemand dood" sprak Nai zichzelf toe. Het fluitsignaal ging af en Nai ging fanatiek opzoek naar de Slurk. "Dracota heeft de slurk. Ze vliegt recht op de bovenste ring af. Een duikvlucht, recht omhoog, ze scoort! Eerste 50 punten voor Zwadderich!" Klonk het door de arena. Nai hoorde luid geklap en gejuich vanaf de Zwadderich tribune. Ze keek. Van Patty kwam er alleen iets af als iedere Zwadderaar behalve Nai scoorde. Draco juichte wel fanatiek. "Mooi Nai!" Riep hij nog. "Ook alleen maar omdat het jouw afdeling is" dacht ze nog. "Is dat de goude snaai?" Klonk er door de arena. Met een sprint zag Nai de zoeker Kai van Zwadderich langs schieten om de snaai te grijpen. Waar was Harry? Nai keek omhoog en zag Harry in de problemen met zijn bezem. Recht voor zich ontstond er een strijd om de slurk. "Nai, OPLETTEN" Hoorde ze nog. Nai wist wederom de slurk te bemachtigen en deze van afstand door de ring te gooien. Wederom geklap en gejuich, maar dat negeerde Nai deze keer. Ze schoot omhoog richting Harry, die bijna van zijn bezem viel. "Harry, stap achterop!" Riep ze van beneden. Harry wilde net springen, totdat er geruis ontstond op de tribune. De mantel van professor Sneep vatte vlam. Op dat moment was Harry's bezem stabiel, klom er terug op en haalde adem. "Toch bedankt Nai" riep hij nog, en schoot ook achter de snaai aan. Er ontstond een strijd tussen de zoekers, die door Harry Potter werd gewonnen die perongeluk de snaai bijna had ingeslikt. Hard geklap en gejuich vanuit Griffoendor, de wedstrijd was afgelopen en zij waren de winnaars. Tot groot ongenoegen van de Zwadderaars. "Zit je in de verkeerde afdeling of zo Nai?!" Riep Kai naar haar. "Denk eens aan je eigen afdeling in plaats van continu hen te helpen om ons de afgrond in te helpen! Ik had de snaai bijna!" Kai vloog omlaag en stormde de kleedruimte binnen. Normaliter maakte het Nai niet uit als iemand zo tegen haar deed, maar haar eigen broer wel.
Zwadderich keerde de eerste paar weken de rug toe tot Nai. Pas toen Nai heel wat punten had gescoord in de wedstrijd tegen Ravenklauw, werd er weer gesproken. Nai zat in de woonkamer van de afdeling Zwadderich, geheel alleen. De deur ging open terwijl Draco met Korzel en Kwast binnen liep. "Ze houden iets verborgen! Altijd dat stiekeme gedoe. Vanavond betrap ik ze, geloof mij maar" siste hij naar Korzel en Kwast. Nai wist direct om wie het ging; Harry, Ron en Hermelien. "Kun je niet gewoon eens alleen de aandacht bij jezelf houden in plaats van met anderen te bemoeien" vraagt ze geërgerd. "Ze hebben ons genoeg punten gekost Nai. Tijd om hen terug te pakken" grijnsde hij. Vanavond sluip ik ook naar buiten, ze zouden naar Hagrid gaan. Nai raakte nieuwsgierig. Als Draco eruit zou sluipen, zou Nai erachteraan gaan.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...