"Lucius Malfidus is opgepakt door het Ministerie en opgesloten in Azkaban"
Perkamentus keek Nai met deze woorden doordringend aan. Malfidus, Draco's vader was dus betrokken. Was Draco nu ook betrokken, wist hij dat dit zou gebeuren? Zou hij daarom voor Omber hebben gewerkt?"Voldemort zal dit de familie Malfidus zeer kwalijk nemen. Draco zal hier een slachtoffer van zijn"
Slachtoffer? Zou Voldemort hem iets aan doen? Zorgen overvielen Nai. Ook al had Draco er misschien iets mee te maken, het woord slachtoffer viel Nai niet goed."Draco zal iets moeten doen om het weer goed te maken. Hij zal iemand moeten uitschakelen waar Voldemort niet tegenop kan"
"Voldemort kan niet op tegen u Albus. Is dit waarom we haar hier hebben gehaald?! Is dit.." Jimmy kon zijn zin niet afmaken. Perkamentus hield zijn hand op, gebaarde dat hij stil moest zijn."Er loopt al een plan. Jij staat nog dichterbij dan dit plan Nai"
"Waarom staat Nai dichter-"
"Jimmy, ik voel dat jij nodig bent aan de overkant. De Orde heeft iets te verwerken. Nai is bij mij, en dus veilig"
Perkamentus gaf geen ruimte aan Jimmy. Hij voelde dat hij dit plan niet ging steunen.
"Laat haar niet alleen Albus"
"Natuurlijk niet"
Jimmy nam de tijd nog niet eens om de deur uit te gaan. Hij verdwijnselde."Professor, is Draco degene die u...vermoord?" Nai vond het moeilijk om het uit te spreken. Als hij echt degene zou zijn, dan zou ze nu al haar gevoelens moeten weg stoppen.
"Nee, het zal Draco niet zijn. Dat is een ander plan dat loopt" Perkamentus liep naar het raam, kijkend naar huisnummer 12."Ons karakter en alles wat wij doen is vaak bepalend door onze ouders Nai. Jij hebt prachtige kanten van zowel jouw beide ouders"
Nai bleef wederom stil. Ze kon het zich momenteel vrijwel niet voorstellen."In Draco zijn karakter zie je heel veel terug van Lucius. Maar ook Draco heeft een zachte kant, die jij vrijwel goed kent"
Nai kende deze ook. Ze hebben samen gelachen, hij stond zelfs op het punt om te vertellen wat hij denkt en voelt. Die kant van Draco was er niet vaak, maar Nai wist dat die er was.
"Die kant van Draco is Narcissa, zijn moeder. De combinatie charmeert jou, of vergis ik mij Nai?"
Nai begon te blozen. Ja, Draco in het totale plaatje charmeerde haar. Is dit waar Perkamentus op doelt?
"Het wordt een zwaar jaar voor hem Nai. Hij zal iemand nodig hebben die hem bij staat. Iemand die licht brengt in zijn donkere wereld"
"Moet ik hem tegenhouden professor? Wat moet ik doen?"
"Zoals ik zeg Nai. Geef hem licht in zijn donkere wereld. Hij zal het nodig hebben"Opdrachten blijven altijd vaag. Licht in zijn donkere wereld, hoe? Nai dacht al aan de spreuk om licht uit haar stok te laten verschijnen. Hoe wilde ze dit gaan doen.
"Professor, hoe zit het met Kai? En.. mijn moeder? En als Voldemort mij ziet dan-"
"Wij zijn ermee bezig. Het is zeker niet gemakkelijk en dit worden de donkerste tijden ooit. Zweinstein biedt hulp aan diegene die het hard nodig hebben"
Perkamentus bleef zijn vriendelijke gezicht behouden bij zijn woorden. Nu zou het gaan gebeuren, dit is waar Nai voor gekomen is."Ik ga mijn best doen professor"
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
Fiksi PenggemarEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...