Nai was al vroeg in de ochtend op het zwerkbalveld met Benno en Kai. Niet om te spelen, maar om te bekijken welke nieuwe spelers Griffoendor krijgt.
Zwadderich had hun nieuwe selectie al gemaakt.
Kai bleef aanvoerder en wachter, hij haalde nog een beetje energie uit een goede pot zwerkbal.
Benno was aangesteld als nieuwe drijver.
Nai bleef jager in het team.
Het ergerde Kai tijdens de nieuwe selectie dat Draco nog altijd hun zoeker bleef. Menig wedstrijden tegen Griffoendor hadden ze verloren juist omdat Draco zich liet afleiden door Harry. Kai hoopte hem eruit te werken, maar professor Sneep gaf hem geen keuze."Wemel moet het opnieuw proberen. Hij ziet eruit alsof hij weer ieder moment neer kan vallen" grinnikte Benno.
"Het probleem is dat Wemel meer kan dan dat hij door heeft. Potter weet dat" Kai bekeek aandachtig de tactiek.
Aan de andere kant van de tribune hoorde Nai een meisje hard juichen voor Ron.
"En Wemel heeft fans" Benno begon er hard om te lachen. Belinda Broom, Nai vond haar een grote grap bij Griffoendor.Tijdens de training en selectie viel het Nai op dat Harry regelmatig naar haar keek op de tribune. Nai vermoedde al dat dit niet zou zijn omdat zij de tactiek van Griffoendor waren aan het bekijken.
"Nai, die jongen moet zich écht eens concentreren op zijn team in plaats van jou" Het was Benno ook opgevallen.
Kai begon spottend te lachen. "Als hij dat ook doet tijdens de wedstrijd, vind ik het al lang goed"Griffoendor had een nieuw team. Zowel Ron als Ginny Wemel waren er een onderdeel van. Nai, Benno en Kai liepen samen van de tribune af, totdat Harry Nai riep.
"Moeten we blijven?" Vroeg een fronsende Benno.
"Nee, ga maar. Ik regel dit wel"Harry liep op Nai af die nu alleen ervoor stond. Ze voelde de bui al aankomen, hij zou weer beginnen over Draco.
"Eerste wedstrijd is Griffoendor en Zwadderich Nai"
"Teams zijn nu compleet"
"Echt? Dus Draco is er nog altijd bij? Het valt nogal op dat hij vaker afwezig is"
Natuurlijk, het kon ook niet anders."Ons team is gewoon compleet Harry. Maak je daar maar geen zorgen om"
"Goed. Ik maak mij meer zorgen om andere dingen"
Nai zuchtte geïrriteerd. Een normaal gesprek met Harry had ze al lang niet meer kunnen hebben."Ik hoorde dat je uitgenodigd bent voor Slakhoorns diner vanavond?"
Shit, Nai was het bijna vergeten.Professor Slakhoorn had een selectief groepje die hij 'slakkers' noemde. Een soort groep van favoriete studenten. Zowel Nai, Benno als Kai waren hiervoor uitgenodigd. Slakhoorn vond hen 'typische zwadderaars die ambitie hadden'.
"Klopt. Ik neem dus aan jij ook"
Harry gaf alleen een knik, waarna hij weg liep naar de kleedkamers.De avond viel, Nai trok in haar slaapkamer haar zwarte jurkje aan met lange mouwen. Ze hoorde steeds meer namen vallen die naar het diner van Slakhoorn zouden gaan. Van bijna iedere afdeling waren er genodigden. Nai trok haar lage laarzen met hakken aan. Ze had er enigsinds wel zin in, haar beste vrienden zouden erbij zijn. Professor Slakhoorn mocht ze, ook al was hij af en toe verward, ook graag.
Op het moment dat ze uit haar kamer stapte zag ze hem voor de haard zitten, Draco. Zijn ogen waren gericht in het vuur, hoorde nog niet eens dat Nai de kamer in was gestapt.
"Nog even en je ogen vallen dicht"
Uit schrik schoot Draco rechtop. Hij draaide zijn hoofd voor een seconde naar Nai, bekeek haar van top tot teen.
"Je- hoe.. eh- wauw" veel woorden kwamen niet uit zijn mond. Draco's ogen bleven verbijsterd Nai aanstaren.
"Ga je ergens heen?"
"Slakhoorn's diner. Ik moet nog op Benno en Kai wachten" Nai ging in de bank zitten.
"Dus jullie zitten in zijn 'slakkers' groepje" er klonk minachting op het moment dat Draco het uit sprak. Hij draaide zich terug naar de haard.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...