Boek 6, Flirten

28 1 0
                                    

Er ging weer een week voorbij dat Nai Draco niet meer had gezien. Nai stond regelmatig voor de deur van de Kamer van Hoge Nood. Ze durfde niet naar binnen. Nai moest zeker weten dat Draco op dat moment niet in die kamer was. Zo kon ze er achter komen waar hij mee bezig was, of wat er zou moeten staan.

Vandaag wist Nai dat ze Draco zou zien, het was de eerste zwerkbalwedstrijd. Zwadderich zou tegen Griffoendor spelen, en Nai keek er weer vol naar uit. Met haar zwerkbalgewaad aan liep ze naar de grote hal. Kai en Benno zaten al tactieken te bespreken.
"Nai, mooi je bent er! Kijk, Wemel die kan ieder moment neervallen! Dit moeten we winnen" Kai wees richting Ron, die inderdaad nogal erg wit uit zag. Kai was een stuk vrolijker, nou ja spraakzamer. Zwerkbal deed hem dus echt goed.
"Nai, pak wat je pakken kan! Ginny Wemel heeft getraind en zal het niet gemakkelijk maken. Ze hebben ook een mannelijke speler, misschien kun je daar iets mee?"
"Je bedoeld Daan Thomas, Ginny haar vriendje?"
"Alles is geoorloofd bij zwerkbal! Alleen maar wat charme Nai" Benno kreeg een brede grijns op zijn gezicht.

Alleen maar wat charme. Nai zou het alleen inzetten als het dan echt nodig was.

"Nou Malfidus, laat jij je ook eens zien" Kai maakte een sneer op het moment dat Draco langs de tafel liep.
"Kop houden Westerne, ik ben er gewoon" Draco ging een stuk verderop zitten. Negeerde Nai alsof ze niks voor hem betekende.
Het zou Nai niet afleiden vandaag. Deze wedstrijd moest ze winnen.

Met haar haren in een staart, haar gewaad aan vloog Nai het veld op. Benno vlak achter haar, Kai bij de ringen en Draco hoog boven hen.

Het fluitsignaal ging af. Nog voordat Nai bij de slurk kwam had Ginny deze weg geschopt naar Daan. Daan gooide van een lange afstand, en scoorde. Nai keek afgunstend naar Ginny, die met een brede lach weg schoot.
Tweede poging, waarbij de slurk naar Ginny werd gegooid. Nai sloeg met de achterkant van haar bezem de bal recht voor Ginny's neus weg, en nog raak ook. Jammer voor Ron, die zichtbaar baalde.

De wedstrijd liep nek-aan-nek. Een tussenstand van 300-320 met Griffoendor 20 punten voor. "Vijf minuten madame Hooch!" Schreeuwde Kai. Madame Hooch floot de wedstrijd voor vijf minuten stil. Kai vloog op Nai af, Benno van de andere kant.
"Je charme kunnen we nú goed gebruiken. Er is geen teken van de snaai" zei Kai zacht.
Nai probeerde haar ademhaling onder controle te krijgen. Ze zocht om zich heen naar Daan, die zelfverzekerd aan de andere kant van het veld vloog.
"Kom op Nai, die jongen valt binnen vijf seconden voor je" Grijnsde Benno.

"Goed. Dat Draco die snaai maar snel heeft"

Het fluitsignaal ging weer af. Nai hield de slurk in de gaten, die met een vaart naar Daan werd gegooid. Nai sprintte erachteraan, greep de bal vlak voor zijn neus.
"Je speelt goed Thomas, ben benieuwd of je buiten zwerkbal ook zo goed bent" ze glimlachte naar hem, gevolgd door een knipoog. Nai gooide de slurk naar de volgendr zoeker, Daan bleef verbijsterd zweven.
"Daan wat doe je?!" Hoorde Nai Ginny nog schreeuwen. Nai liet een glimlach bij Daan achter, en vloog in de richting van de slurk.

Daan had de slurk in bezit. Nai begon het nu interessant te vinden. Eens zien wat hij zou doen als ze hem afleidt van Ginny. Voorzichtig bleef ze achter Ginny zweven, die op Daan riep om de slurk te gooien.
Yes, oogcontact. Nai gaf hem een knipoog en deed er nog een schepje bovenop door met haar lippen een luchtkus te sturen.
Met succes, de andere jager van Zwadderich stootte hem de slurk uit zijn handen.

"Wát doe je?!" Hoorde ze Draco sissend boven haar.
"Zorgen dat we winnen. Zoek die snaai!" Sneerde Nai, en ging verder met haar spel.

Nai zag er de humor van in dat Ginny zelfs boos werd op Daan. Ze gaf bijna dodende blikken aan Nai. Misschien moest Nai na de wedstrijd haar excuses maar gaan aanbieden.

Daar zag ze hem voorbij schieten. Draco had de snaai gezien, en Harry dus ook.
Nai kon zien dat hij zijn best deed. Hij schoot onder de tribunes door, hoog de lucht in, vlak langs Nai af.

"Nai! Doorjagen!" Hoorde ze Kai schreeuwen. Daan had de slurk in bezit. Ze vloog op hem af, maakte iets minder vaart toen ze naast hem kwam.
"Wauw, Daan. Zoals jij die slurk weet te vangen, als je dat toch ook met een meisje kan doen" haar tong liet ze langs haar lip afglijden.
"Opgerot Nai!" Nai voelde een beuk tegen haar bezem. Dit ging Ginny blijkbaar te ver.
Nai zag de grond steeds dichterbij komen. Met een harde klap viel ze neer.

"Harry Potter heeft de snaai, Griffoendor wint!" Was het laatste wat ze nog hoorde. Alles werd zwart

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu