"Kom op Jimmy! Ik ben inmiddels echt wel een beetje oud genoeg om mijn nieuwe bezem uit te proberen" Nai bleef zeuren op het station. Voor haar verjaardag had ze een nieuwe bezem cadeau gekregen. Nai had geen zin om Zwerkbal te spelen op de Nimbus 2001, die van de familie Malfidus kwam. Jimmy had haar de Nimbus 3000 gehaald, de nieuwste variant. Ze wilde ontzettend graag daarmee naar Zweinstein gaan, wat Jimmy niet goed keurde. "Nu stap die trein in voordat het echt te laat is" zuchtte hij. Nai gaf hem nog een knuffel voor ze instapte. "Let op alles en vooral jezelf Nai, het komt goed" fluisterde hij nog, voordat hij Nai los liet.
Nai zocht naar de cabine waar Benno en Kai zaten. Ze liep zo ver mogelijk door, waarna haar oog viel op de cabine waar Draco zat. Ze hadden oogcontact, waar Nai zich snel van losmaakte en door liep. Hij stond op. "Nai?" Hoorde ze hem nog zeggen. Ze draaide zich om, keek hem aan en schudde haar hoofd. "Draco, kom zitten. Laar haar" hoorde ze Patty nog sneeren. Nai liep door, achterin zag ze Benno en Kai al zitten. "Moet je kijken, had ze nog mooier kunnen worden onze Nai" grinnikte Benno. Ze gaf hem een stomp op zijn bovenarm. "Gedeisd houden, bloedhond" grijnsde ze. Kai keek in de richting van Draco. "Hadden wij 'bloedhonden' moeten ingrijpen?". Nai schudde haar hoofd. "Ik ben duidelijk genoeg geweest zonder ook maar een woord te zeggen".
De treinreis verliep als vanouds. Nai kon haar vrienden missen in de zomer, maar vond het ook heerlijk om de verhalen te horen. "Moeder liet mij in mijn eentje naar Benno reizen om daar tijdens de zomer te blijven. Zoveel beter dan alleen op Zweinstein!" Die kwam binnen bij Nai. Ze had graag eens een zomer met haar doorgebracht. De trein begon langzaam stil te staan, ze waren terug op Zweinstein. Terwijl ze over het station liepen viel er een confrontatie op tussen Draco en Harry.
"Het verbaasd me dat het Ministerie jou hier nog vrij laat rondlopen Potter. Als je het mij vraagt wacht er in Azkaban een cel met jouw naam erop". Harry leek hem bijna aan te vallen, terwijl Ron hem tegen hield. Draco liep door, samen met dom en dommer. "Trek het je niet aan Potter. Malfidus kan er gewoonweg niet tegen dat hij niet krijgt wat hij wilt" grinnikte Kai, terwijl ze langs hen liepen. "Nai, laat nog eens zien hoe je hem beteuterd liet staan" Benno hield het vrijwel niet meer van het lachen. Nai ging er in mee. "Jongens toch, niet opscheppen over wat ik heb gedaan" Harry kon er om glimlachen.
"Ik had je nog niet gezien Nai"
Benno greep Nai bij haar arm. "Niet teveel van het goede Potter, kom op Nai" hij en Kai sleepte haar mee.In de grote hal aan de Zwadderich tafel bekeek Nai hoe de nieuwe eerstejaars werden ingedeeld. Perkamentus hield vervolgens zijn toespraak, wederom over de donkere tijden die aankomen. Daarmee maakte hij een sprongetje naar het voorstellen van de nieuewe professor Verweer tegen de Zwarte Kunst. Nai begon al te walgen toen ze haar, met haar roze pakje, aan tafel zag. Ze had nog geen zin meer om naar haar 'toespraakje' te luisteren. Dit werd nog een moeilijk jaar. "Ze zat vroeger in Zwadderich" fluisterde Kai. Nai trok haar wenkbrauw op "Wat een schande voor Salazar Zwadderich".
Tijdens het avondmaal trok Benno de hoofden van Kai en Nai bij zich. "Zwadderich welkomstfeestje, 11 uur vanavond als de kleintjes in bed liggen". Nai en Kai grijnsde beiden met hem mee. "Onze rol, zorgen dat de ruimte geluidsdicht is. De rest regelen anderen wel". Dat was geen probleem. Het hele jaar moest ze serieus gaan opletten, nu mocht ze nog feesten.
Op de afdeling stond Nai weer voor de muur van haar kamer en tikte op de stenen. Ze sprak haar nieuwe wachtwoord 'tijd' en stapte naar binnen. Haar kamer was nog altijd hetzelfde, maar vooral háár kamer. Ze besloot zich om te kleden en haar haren alvast in orde te maken. Het duurde niet lang voordat er luid op haar deur werd geklopt. "Nai! Je hebt ons niet het wachtwoord gegeven!" Hoorde ze Benno roepen. Nai opende de deur waarna een vrolijke Benno en Kai binnen stapten, met een fles in hun handen. "Het is pas half 10? Wat gaan we doen?" Ze ploften zich op de grond. "Wij hebben iets wat wij echt niet met anderen gaan delen vanavond. Dus we komen hier proeven. Spreuken zijn al geregeld" grinnikte Kai.
Nai ging erbij zitten, in een kringetje zaten ze nu op de vloer met een fles en drie glaasjes in het midden. Vuurwhiskey, Benno had het vanuit thuis meegenomen. Hij vulde de glaasjes en hield ze omhoog.
"Op een nieuw, nòg-beter-dan-vorig-jaar jaar"
Nai gooide het achterover. Sterk spul, maar goed te doen. Het tweede en derde glaasje volgde, waarna Nai de fles dicht deed. "Oké, voordat wij zometeen al dronken binnen komen ga ik deze weg stoppen" ze zette de fles achterin haar kledingkast. Alle drie waren ze hard aan het lachen, het voelde weer als vanouds.
"Duuuus Nai? Mag ik vanavond een meisje naar jouw kamer meenemen? Privé?" Grijnsde Kai. Nai schudde hard haar hoofd. "Mooi niet, gedraag jullie" ze ging verder met haar haren en makeup.Ze stapten de afdelingskamer binnen. Het was langzaam al drukker aan het worden. Vijfde, zesde en zevendejaars stroomden gezamenlijk binnen. Pratend, lachend en dansend ontstond er een goede sfeer bij Zwadderich. Samen met Kai en Benno had Nai al de nodige drankjes gehad, na de vuurwhiskey die ze op kamer hadden gedronken.
"Nee, dus je bent met Omber al lekker begonnen?!" Lachte Kai die het verhaal van Nai aanhoorde bij het Ministerie. Nai nam een slok van haar wijn. "Jep, Verweer tegen de Zwarte kunst wordt echt weer mijn vak".
"Niks iets niet echt bepaald jouw vak he?" De sneer van Patty herkende Nai vrijwel direct. Nog voordat Kai en Benno ingrepen had Nai zelf haar glas al neergezet en zich omgedraaid."Patty, als er een vak zou bestaan waarbij het belangrijk was om lelijk te zijn en een hoofd te hebben alsof je tegen de deur bent gelopen, dan ben jij zeker de uitblinker"
Patty haar gezicht betrok. "Pas op met wat je zegt". "En anders wat? Stuur je jouw vriendje met zijn pappie op mij af? Of ga je het slachtoffer spelen?"
Patty trok haar stok en richtte deze op Nai. Langzaam werd het stil om hen heen. Nai trok haar wenkbrauw omhoog en greep met haar hand de stok aan het uiteinde vast. "Bezweren? Echt? Lieverd, houd toch op voordat ik je aan het huilen breng"
In een snelle beweging trok Nai de stok uit haar handen. "Stop deze terug in je zak en bedreig mij er de volgende keer wat zekerder mee. Nu draai je om, loop weg en zorg dat ik je niet meer zie. Dag Patty"
Nai nam haar glas en nam een slok terwijl ze Patty weg zag lopen. "Lekker Nai!" Benno greep haar om haar schouders.Het werd alsmaar later en steeds meer leerlingen verdwenen naar hun kamers. Nai besloot ook terug te gaan, met een borrel teveel op. Ze trok net haar trainingsbroek met haar topje aan toen er werd geklopt.
"Jongens, die fles krijgen jullie niet-"
Benno en Kai stonden niet in de deuropening. Draco stond daar, met een doordringende blik op Nai gericht. Nai wilde de deur dicht gooien, maar Draco zijn voet hield deze tegen.
"Je bloedhonden zijn er nu niet, dus de perfecte kans voor mij" hij stapte in haar kamer. Nai rolde met haar ogen.
"Ik geef je nu de kans om te vertrekken, doe je het niet dan word ik vervelend" ze hield de deur open.
"Je praat weer" grijnsde hij.
"Vertrek"
"Waarom daagde je mijn vader uit door mij te benoemen in het Ministerie tegen hem?"
Nai bleef even stil. Klopt, ze had tegen Lucius gezegd dat hij maar naar de rat moest vragen.
"Of dat jouw bloedhonden benoemen dat ik met jou in mijn hoofd zit tegenover Potter?"
Ai, dat ook nog eens.
"Vertrek Malfidus"
"Hard. Niet voordat ik antwoorden heb"
Nai greep nu zelf haar stok en wees hem richting Draco. "Dát was mijn spel Malfidus. Game over, vertrek" ze liet Draco richting de deur deinsen.
"Fijn dat je weer sprak, en zelfs soms nog aan mij denkt. Leuk spel Nai, we spelen nog wel verder" Nai gooide de deur dicht.Vreselijk, Draco Malfidus. Ook nog in haar kamer.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...