Boek 4, Spel

35 4 0
                                    

Nog maar één dag voordat de eerste ronde van het toernooi zou beginnen. Het zou iets worden met draken, dat wist inmiddels iedereen. Zweinstein was in de ban van het Toverschool toernooi en daar kon niemand omheen. Ook al was er niemand van Zwadderich die mee deed, ook hun afdeling was geheel bezig met wie er zou winnen en wie een favoriet was. Dit was het jaar dat Nai zonder toezicht van een professor naar Zweinsveld mocht. Op vrijdagavond besloten zij, Benno en Kai daarom ook om te gaan. Ze waren belandt in de Drie Bezemstelen.
"Kruml is dan wel niet van Zweinstein, maar wel een topatleet die dit gemakkelijk wint" zei een vastberaden Benno nadat hij een slok nam van zijn inmiddels vierde boterbier. Kai keek dromerig naar de andere kant van de Drie Bezemstelen, waar een groepje heksen van Beauxbatons samen zaten. "Ik kies echt wel voor Fleur" zei hij dromerig. Nai was ook net begonnen aan haar vierde boterbier. Het ging nu wat gemakkelijker nu dat ze rustig kon drinken zonder dat iemand het zag. "Als Fleur een ander hoofd op had dan was je ook voor Victor geweest" sprak ze tegen Kai. Kai snoof beledigd zijn neus op. Benno kon er om lachen, maar het ook niet laten om Nai er tussen te nemen "Lekkere moeilijke keuze voor jou dit jaar hé Nai? Potter die jou vorig haar heeft gezoend, of Kannewasser naar wie jij zo dromerig kan kijken?" Nai voelde dat ze ging blozen. "Harry was een vergissing vorig jaar. Tsja en Carlo, ik kan er niet omheen draaien dat Carlo een charmant lachje heeft" grijnsde ze. Een tafel verder zat Patty met wat aanhang van Zwadderich. "Droom maar lekker verder. Alsof een ouderenjaars jou ziet zitten" snauwde ze naar Nai. Nai hoefde niks te zeggen, dat deden Benno en Kai wel voor haar. "Hoe was je zomer Patty?" "Spreuk gevonden tegen een gebroken hart Patty?" Spotte ze met haar. Patty grijnsde alleen maar, zwaaiend met haar stok. "Draco komt wel terug. Hij moet even weten wat hij mist. De nachten met mij waren-" " zodanig verschrikkelijk dat hij niet wist hoe snel hij weg moest komen?" Onderbrak een lachende Benno. Van het lachen proestte Nai haar boterbier bijna uit haar mond. Patty moest eens weten wat Draco tegen Nai allemaal zei. "Nu kun je nog lachen Dracota. Er komt een tijd dat jou het lachen vergaat" riep Patty nog naar haar. Ze greep haar spullen, stond op en beende naar buiten toe. "Ik zou het hilarisch vinden als jij Draco aan de haak zou slaan Nai" grinnikte Kai. Nai zette haar lege glas boterbier neer. "Je denkt toch niet dat ik tweede keus ga uithangen? Alsjeblieft zeg" Benno en Kai keken grijnzend langs Nai af. Iets in haar zei dat waarschijnlijk Draco in de buurt zou staan. "Hey Draco, kom erbij" grijnsde Benno. Kai ging er in mee "we hadden het net over je". Nai zag hoe twee handen naast haar de stoel pakte en naar achteren schoof. Ze durfde niet te kijken. "Had Nai het alweer over mij" hoorde ze hem zeggen. "Voel je vooral niet teveel gevleid" mompelde ze. "Neem een boterbier Draco, we hebben net je ex-heks even er tussen gehad. Nu ben ik benieuwd naar het hele verhaal". Voordat Nai het wist stonden er wederom nieuwe boterbiertjes op tafel, inclusief voor Draco. "Westerne, wat nou als ik jou vertelde dat ik iemand anders geheel interessant begon te vinden" vertelde Draco, met een zelfingenomen grijns. Kai's ogen vluchtte even naar Nai, en daarna weer naar Draco. Kai wist heel goed dat het hier om Nai ging "dat kan gebeuren Malfidus, ga je er iets mee doen?" "Wie weet, ik speel graag een spel". Nai voelde dat ze iets eruit moest brengen. "Dan leer eerst het spel te spelen" flapte eruit. Boterbier was geen goede combinatie voor Nai haar uitspraken. "Leer jij mij het spel dan?" Ze voelde hoe Draco zijn ogen op haar gericht waren. "Ik kén het spel niet, ik heb het spel uitgevonden. Je kunt wel eens les krijgen van mij" Nai ging zich niet laten kennen.

De avond werd laat, bijna nacht. Nai kon er simpelweg van genieten om op deze manier met haar vrienden te zijn, ook als Draco er bij was. Ze stapten de kamer van Zwadderich binnen. "Benno, wij moeten écht meteen naar het jongensvertrek. Morgen hebben wij een hele zware dag met voorbereidingen voor de eerste ronde" sprak Kai direct, voordat Benno ging zitten. Kai seinde met zijn ogen naar Nai, die het direct op viel. "Ach natuurlijk Kai. Nou dan gaan we maar meteen" Nai fronste. "Wat doen jullie?" Benno en Kai grijnsden nog eens naar haar. "Jou helpen met dit jouw jaar te maken. Tot morgen! Was gezellig Malfidus" "insgelijks" sprak Draco hen nog na. Nai schudde haar hoofd en zuchtte even diep. "Nee, ze zijn niet subtiel" sprak ze hardop. Draco ging zitten in de grote bank "je meent het" grijnsde hij. "Maar goed, ze geven jou de ruimte om mij het spel uit te leggen Nai" Nai voelde langzaam haar wangen rood worden, ze gaf de boterbiertjes de schuld. "Aha, het spel dat jij graag wilde spelen" ze ging in de zetel zitten, een stuk van hem verder af. "Vertel schoonheid, hoe werkt jouw spel" , "schoonheid?" Nai bekeek Draco met opgetrokken wenkbrauwen. Draco keek haar doordringend aan met zijn grijze ogen. Die ogen, had Nai daar nu een zwak voor? "Heb ik nu de eerste stap gezet?" Nai kreeg wederom het gevoel dat Draco de overhand kreeg. Ze had zichzelf beloofd dit niet te laten gebeuren. Ze stond op en liep kalm op hem af. Aan zijn gezicht kon ze zien dat ze indruk maakte, zij had weer de regie. Ze legde haar beiden handen op de rugleuning van de bank, een aan iedere kant van Draco, en leunde voorover. "Vertel Draco, wat vind je zo interessant aan mij" zei ze zachtjes. Ze voelde zijn ademhaling sneller gaan. "Jouw hele houding" begon hij. Nai glimlachte "wat is er met mijn houding?". De warmte kwam van Draco af. "Alsof niets jou kan raken. Alsof je niemand toe laat. Een uitdaging aanbiedt" zijn lippen kwamen wederom dichterbij. Nai week met haar lippen uit naar zijn rechteroor. "Een uitdaging die jij wilt aangaan?" , "een uitdaging die ik al ben aangegaan". Ze voelde zijn handen om haar middel slaan en binnen enkele momenten lag ze gestrekt op de grote bank, met Draco boven haar hangend. "En dat is alles wat je interessant vindt, Draco?" Nai deed er alles aan om de controle te behouden, ook al lag zij onder hem met zijn gezicht dicht bij die van haar.  "Jouw ogen waar ik uren naar zou kunnen kijken" ging hij verder en streelde zijn hand door haar haren. "Jouw haar dat zo zacht is dat ik het altijd zou willen vasthouden" hij bleef even stil. Nai haar hart schoot alle kanten op. Ze voelde zijn warmte, zijn ademhaling, zijn woorden kwamen binnen en zorgde ervoor dat Nai af en toe vergat te ademen. Ze voelde hoe zijn lippen nog dichterbij kwamen. "Je speelt het spel goed" fluisterde Nai. Er ontstond een glimlach op zijn gezicht. Een glimlach die ze eerder zag, op de daken. "En dit spel is ook zeker nog niet afgelopen" Draco gaf een kus op haar voorhoofd en stond op. Hij reikte zijn hand naar haar uit om haar te helpen op te staan. Nai greep deze aan en werd onmiddelijk dicht tegen Draco aangehouden. "Laten we dit spel de volgende keer verder spelen" hoorde Nai hem fluisteren. Hij liet haar los en glimlachte nog eens. "Ik zie je morgen, schoonheid. Slaap lekker" Nai zag hem naar het jongensvertrek lopen. Shit, hij had toch de controle.

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu