Het was maandag, de lessen zouden nu echt van start gaan. Nai haar eerste les van de dag, Verweer tegen de Zwarte Kunst. Naast Benno zat ze al klaar voor de les, terwijl Omber voor het lokaal stond.
Ze had een heel verhaal over het SLIJMBAL-examen die voor dit jaar op de planning zouden staan. Het zou belangrijk zijn voor banen in de toekomst. Nai dacht niet na over de toekomst, juist vanwege haar opdracht die Jimmy had gegeven. "Maar professor, zo kunnen wij toch niet leren hoe wij ons moeten verdedigen?" hoorde ze Harry plots tegensputteren. Er ontstond een hele discussie, waarna bleek dat Potter na moest blijven. Nai vond het niet terecht, maar hield zich nog even gedeisd.
"Het Ministerie zorgt ervoor dat jullie veilig zijn kinderen. Er is niets aan de hand" Nai kon een zachte walging niet onderdrukken, vreselijk.
"Mijn vader, Lucius Malfidus, heeft verzekerd dat het Ministerie streng bewaakt is en ervoor zorgt dat er inderdaad niets gebeurd. Dit vak zorgt ervoor dat we het weten, maar niet nodig hebben" nu walgde Nai al helemaal. Was Draco nu aan het slijmen bij Omber? Ze keek met walging naar zijn richting, hij straalde alleen maar. "Mooi meneer Malfidus, 5 punten voor Zwadderich" gevolgd door een aantal zwadderaars die waren aan het juichen. Nai vooral niet, fijn voor de punten maar dit sloeg op niks.Al snel volgde een aantal weken later de Zwerkbal trainingen weer. Nai kon niet wachten om haar nieuwe bezem uit te proberen. Al vroeg in de ochtend vloog ze al een speer over het hele veld. Loopings, duikvluchten, hoogtes ze zocht het allemaal op. "Nieuwe bezem?" Hoorde ze van beneden roepen. Daar ging de ochtendrust, Draco. Hij stapte op zijn bezem om in haar richting te vliegen. "Mooi ding, niet alleen de bezem" Nai rolde haar ogen en probeerde verder haar eigen ding te doen. "Nu niet meer zo spraakzaam" volgde hij haar. Nai ging rustig verder, nog altijd om Draco te negeren. "Weet je, ik zou wel een wedstrijdje kunnen gebruiken? Snelheid uitproberen?" Vroeg Draco haar.
Nai kreeg er wel een plan door. "Prima Malfidus. Als ik win, dan laat je mij volledig met rust. Zoek mij niet op, praat niet tegen me en blijf uit mijn buurt. Als jij wint, praat ik weer" ze maakte kleine achtjes in de lucht terwijl ze Draco bedenkelijk zag kijken. "Als ik win Nai, gaan we samen een avond naar Zweinsveld" grijnsde hij. Nai trok haar wenkbrauw omhoog. "Doe dat maar met je vriendinnetje. Ik ben niet zo vals om met andermans jongen stiekeme dates te plannen" Nai vloog door met haar achtjes en zigzaggend om de grote pilaren heen. Draco stopte plots vlak voor haar. "Park is klaar. Ik ben klaar met Park. Hebben we een deal?" Nai zette zelf een grijns op. "Prima, ronde om het hele gebouw. Wie het eerst bij de Zwadderich pilaar is, wint" Draco knikte al grijnzend.
Ze telden samen af, waarna ze ook beiden met een sprint er vandoor gingen. Nai voelde dat ze aan kop zat, haar nieuwe bezem liet haar niet in de steek. Het duurde echter niet lang voordat Draco weer gelijk met haar ging. "Laat zien wat die bezem kan" grijnsde hij, en probeerde vaart te maken. Nai besloot zelf meer vaart te maken, en juist onder Draco langs te gaan. Ze waren al bijna om het gebouw heen, de Zwadderich pilaar was te zien. Nai besloot als afleiding van beneden naar boven Draco af te snijden. Ze trok haar bezem omhoog en schoot langs hem af naar boven toe. Ze focuste zich op de pilaar, maar zag dat Draco beneden haar geen controle meer had over zijn bezem. Het lukte hem niet meer om af te remmen en hij knalde vol op de pilaar. Nai zag hoe hij van zijn bezem af viel en maakte een duikvlucht om hem op te vangen. Vlak voordat hij de grond raakte had ze hem en legde hem bewusteloos neer.
"Shit! Nee, shit! Malfidus?! Geef antwoord! Malfidus!" Ze schudde zijn borstkas heen en weer, in de hoop dat hij wakker werd. Ze bekeek zijn gezicht waar enkele flinke schrammen op zaten. Ze voelde zich schuldig. Als ze nou niet hierop was ingegaan, of een stunt had uitgehaald. Ze schudde nog een keer zijn borstkas . "Draco, wordt nou wakker alsjeblieft! Ik had dit niet moeten doen, sorry" voorzichtig zag ze een glimlach bij hem ontstaan.
"Heerlijk als je weer mijn voornaam zegt" zijn ogen gingen langzaam open.
"Je speelde dit?! Je speelde een spel, serieus?!" Nai werd woedend. Draco ging langzaam rechtop zitten. "Game over, zo ging het toch?" Nai stond op om haar bezem op te rapen. Erin getrapt. Draco stond ook op en liep naar zijn bezem, die nog verrassend genoeg heel was. "Toch was dat een vieze streek Nai"
"Alles om te winnen"
"Winnen? Je hebt niet gewonnen, ik knalde nog voor jou op de pilaar"
Nai schrok. Dat klopte wel, ze heeft hem er tegenaan zien gaan. Vanuit de kleedkamers zag Nai de andere spelers van Zwadderich het veld op komen. Draco grijnsde alleen naar Nai. "Volgende vrijdagavond?" Hij stapte op zijn bezem en voegde zich bij de rest. Nai schudde haar hoofd, nu moest ze wel.In de middag vertelde ze aan Kai en Benno aan de Zwadderich tafel wat er was gebeurd. "Wat een vies spel" sneerde Benno terwijl hij een hap nam. Kai schudde zijn hoofd.
"Dus, je gaat dit echt doen?"
"Ik heb weinig keuze. Ik stelde de deal, dan moet ik mij er ook aan houden". Haar oog viel op de deur waar Harry naar binnen kwam gelopen en aan de tafel ging zitten.
"Dat is vervelend, zo'n straf van Omber" fluisterde Benno. Nai en Kai bekeken hem alleen.
"Je moet zijn hand eens bekijken, Omber haar straffen zijn niet mild" Nai kon het niet zien vanaf daar. Ze was ook met haar gedachten bij het 'wedstrijdje' van vanochtend. Wat zou erger zijn, de straf van Omber of een avond met Draco?
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...