Boek 2, manipulatie

41 4 0
                                    

De Zweinsteinexpres was net vertrokken. Nai had afscheid genomen van Ome Jimmy, die beloofd had nu wel te schrijven. Nai zat samen met Hermelien en Ginny in een coupé. "Ik vraag mij echt af waar Harry en Ron zijn" bleef Hermelien maar zeggen. "Vast en zeker in een andere coupé. Die vinden ons wel, en anders wel op Zweinstein. Toch, Ginny?" Nai was misschien net teveel haar best aan het doen om contact te krijgen met Ginny. Ginny knikte voornamelijk of schudde haar hoofd. Hermelien en Nai hadden al meerdere keren aangegeven dat ze echt niet verlegen hoefde te zijn. Maar, alles was nieuw en spannend. De dame met het karretje kwam langs. Nai had van Jimmy wat geld meegekregen, dus kocht wat aan het karretje. "Twee pompoentaartjes en een chocokikker? Ginny? Hermelien? Jullie iets?" Ginny schudde verlegen haar hoofd en haalde twee boterhammen tevoorschijn. Nai wendde zich tot de dame. "Vier pompoentaartjes en drie chocokikkers" herstelde Nai. "Ach Nai, ben je voor het goede doel bezig? Geld uitgeven voor arme Wemeltjes?" En wederom was daar Draco. Naast hem stond Patty, achter hem Korzel en Kwast. Ze lachten om Draco's opmerking. "Kan ik ook voor jou doen Draco, aangezien pappie alles heeft maar jij niks van hem krijgt" Nai zette daarbij haar liefste glimlach op. Draco had hier niets van terug. Hij staarde alleen maar naar haar, draaide om en liep weg met al zijn volgelingen. Hermelien lachte om de opmerking. "Dat blijft niet goed gaan tussen jullie" vervolgde ze. Nai haalde haar schouders op. "En dat zal ook altijd zo blijven".

Aangekomen op Zweinstein en in de grote zaal waren Harry en Ron nog altijd vermist. Nai had zich bij Benno en Kai gevoegd aan de Zwadderich tafel. Ze vertelden over hun vakantie. "Hier was echt weinig te beleven. Ik heb wel tien keer aan mijn moeder gevraagd om naar Zweinsveld te gaan in de hoop dat daar iemand was. Ik ben blij dat iedereen er weer is" Kai ratelde maar door. Nai had er althans een moord voor gedaan om ook maar één zomer zo met hen door te kunnen brengen. Gladianus Smalhart, die fan was van Jimmy, werd de nieuwe professor Verweer tegen de Zwarte Kunst. Perkamentus benoemde dat professor Krekel een 'noodlottig ongeval' had gehad. Nai had al gehoord van Harry wat het was. Na het grote diner en alle lekkernijen, was het ook weet tijd om naar de afdelingskamers te gaan. Nai had nog altijd het ongenoegen om deze met Patty en twee anderen te delen. Ze was aan het vertellen dat ze een aantal dagen met Draco had doorgebracht deze zomer. "Ik weet echt wel dat hij mij nu leuk vindt. Maar we zijn gewoon vrienden" vertelde ze aan de anderen. Nai had hier weinig zin in, en ging na het uitpakken in de afdelingskamer zitten. Ze hoorde Draco praten met Korzel en Kwast. "Mijn vader zit nu in het schoolbestuur met nog 11 anderen. Dat betekent dat er nu eindelijk eens goed gehandeld wordt hier" Nai luisterde verder. "Als eerst dat Perkamentus maar eens opstapt. Geen Dreuzelkunde meer én een groter vertrek voor Zwadderich". Korzel en Kwast hingen aan zijn lippen en knikten alleen maar. Nai rolde met haar ogen. Het leek alsof Patty het ook had gehoord, want die stormde bijna de kamer binnen en plofte bij de rest. "En geen halfbloedjes meer bij Zwadderich" benoemde ze vals. Niemand reageerde erop. Er waren alleen ogen op Nai gericht. Nai keek om zich heen.  "Klaar met dit soort opmerkingen" bulderde Kai, die vanuit het jongensvertrek kwam. "Dit soort uitspraken hoeft niemand hier te horen. Van niemand niet. Houd je vooral eens met jezelf bezig in plaats van een ander interessant te vinden" Kai leek echt kwaad. Niemand durfde tegen hem in te gaan. Iedereen vertrok naar hun bedden, het was goed geweest voor de eerste dag.

Al vrij snel stond de eerste zwerkbaltraining op de planning. Het was al vroeg in de ochtend. Nai had de opdracht gekregen om al rond 08:00 klaar te staan. Er zou nieuws zijn dat eerst moest worden gedeeld. Nai had haar kleding al aan en sloop zachtjes, met haar bezem, naar beneden. Kai stond ook al klaar. "De rest is al bij het veld, kom op!". Nai verheugde zich op de training. Geen Patty, geen Draco, geen opmerkingen. Alles draaide om het spel. Dit jaar zou Nai ervoor willen gaan om te winnen. Eenmaal op het veld kwamen ze bij elkaar. Hork, de aanvoerder, schraapte zijn keel. "In overleg hebben wij besloten dat Kai onze nieuwe verdediger wordt. Kai is de snelste en behendigste vlieger die wij hebben. Omdat onze verdediger vorig jaar opstapte, leek hij de beste keuze" de ogen waren op Kai gericht. Hij knikte. "Alles voor het team" gaf hij aan. "Bedankt Kai, fijn. Maar dat betekent dat wij opzoek zijn gegaan naar een nieuwe Zoeker. Professor Sneep heeft mee gezocht, en een gevonden". Hij keek naar de uitgang van de kleedkamers. "Onze nieuwe zoeker is tevens zo gul geweest om ons hele team te voorzien van nieuwe bezems. Nimbus 2001. De snelste bezem van nu, nog sneller dan die van Potter van Griffoendor". Er klonk enthousiast gefluister. Nai raakte ook enthousiast. Ze had vorig jaar een nieuwe bezem gekregen, maar hier zei ze zeker geen nee tegen. Vanuit de kleedkamer vlogen er 6 nieuwe bezems de kant uit van het team. Nai kreeg er een in haar handen. Ze waren prachtig, fantastisch afgewerkt. "Oké. Dit is heel mooi" begon Kai. "Wie is de zoeker?". Nai raakte ook nieuwsgierig. Het was al heel fijn dat deze zoeker bezems had gegeven. Ze vond wel dat het ook een goede zoeker moest zijn. Vanuit de kleedkamer kwam er vliegensvlug de 7e bezem uitgevlogen, met iemand erop. Nai kon het niet goed zien. Pas toen de nieuwe Zoeker boven hen vloog met zijn bezem, had ze het door. Draco Malfidus. "Zwadderich, onze nieuwste Zoeker. Draco's vader heeft aan Sneep beloofd ons de bezems te doneren. We gaan Draco trainen en winnen daarmee dit jaar de competitie" riep Hork enthousiast. Nai dacht even dat ze misselijk werd. Ze had juist gehoopt dat hij er nooit in zou komen. "Goed. Pak jullie nieuwe bezems en volg mij" ging Hork verder. Met tegenzin liep Nai erachteraan. Draco grijnsde alleen maar naar haar. Vanuit de andere kant kwam het team van Griffoendor, met Harry. Ron en Hermelien waren er om aan te moedigen. Er ontstond een verhitte discussie tussen Plank van Griffoendor en Hork. Hermelien bemoeide zich ermee. "Bij Griffoendor gaat het om talent, niet om het omkopen" sneerde ze richting Draco. Nai genoot van de opmerking. "Houd je mond, smerig modderbloedje" sprak Draco naar haar uit. Modderbloedje? Die term kende Nai niet. Ze kwam er snel achter dat het een scheldwoord was, gezien Ron's reactie. Hij probeerde een spreuk uit op Draco, maar door zijn kapotte stok mislukte deze. Niet veel later braakte Ron allerlei naaktslakken. Geheel Zwadderich begon te lachen. Nai vond er niks grappigs aan. Ze zag hoe Harry en Hermelien Ron naar Hagrid brachten. "Nu dat jullie team niet compleet is, kunnen wij trainen" grinnikte Hork. Nai keek hoe het Griffoendor team weg liep. Tijd om verandering door te brengen. Tijd om Draco een goede training Zwerkbal te geven. Draco kreeg uitleg van Kai hoe hij het beste de Snaai kon vangen. Nai moest met de andere jagers oefenen op de bal af pakken en scoren. Nai had de bal en zag Draco druk luisteren. Ze gooide ze bal in de lucht en maakte een zwiep met de staart van de bezem er tegenaan. De slurk schoot op Draco af, die hem net kon ontwijken. "NAI!" Schreeuwde Hork. "Oefenen" glimlachte ze. "Stel je zou ineens een beuker op je af krijgen" Hork bekeek haar. "Goed punt" gaf hij toe. Hij gaf de rest van het team de opdracht om zoveel mogelijk beukers na te bootsen richting Draco. Nai's plan en charme werkte. Dit tot Draco's grote ongenoegen.

Nai stapte net uit de douche en had frisse kleding aangetrokken. Ze was net onderweg naar de les van Smalhart. "Jij!" Hoorde ze iemand sissen, Draco. "Dat was echt vals! Mijn vader heeft ons nieuwe bezems gegeven en dit is hoe jij ons bedankt?!" Hij stond recht tegenover haar. Nai trok haar wenkbrauw op. "Als ik je vader zie Draco, zal ik hem bedanken". Begon ze. Nai kreeg een plan. Ze pakte langzaam Draco's Zwadderich gewaad bij de kraag. "En ik wilde jou alleen maar helpen Draco door te oefenen. Hoe moet ik jou bedanken dan?" Ze keek met haar blauwe ogen in zijn grijze en zette haar meest lieve glimlach op. "Ehm.." stamelde hij. Ze boog haar hoofd naar zijn oor. "Ook ik kan manipuleren Draco, vergeet dat niet" fluisterde ze in zijn hoor. Nai keek naar zijn gezicht, dat vuurrood werd. Met een klein duwtje erachteraan liet Nai hem los. Ze draaide zich om en liep richting het lokaal.

Ze wist haar charme weer te gebruiken. Ze kreeg nu door hoe ze Draco eindelijk stil kreeg. Dit ging ze vaker proberen.

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu