Nadat Nai droge kleding had aangetrokken, stormde ze met Benno weer de afdelingskamer uit.
"Eerst Potter of Malfidus?" Vroeg een vastberaden Benno.
"De eerste die we tegen-"Nai knalde tegen professor Sneep aan, waardoor ze op de grond viel. Benno probeerde haar op te rapen terwijl hij stamelend antwoorden van Sneep probeerde te krijgen.
"Professor! Waar is Malfidus? Is hij-"
"In de ziekenzaal aan het herstellen. Zabini ik wil jou terug naar je kamer hebben. Dracota gaat met mij mee"Hij greep Nai bij haar kraag terwijl hij haar meevoerde tot aan de waterspuwer van het kantoor van Perkamentus.
"Wat was die spreuk?" Maar Nai kreeg geen antwoord.Nadat Sneep het wachtwoord benoemde gaf hij haar aan naar boven te lopen. Eenmaal in het kantoor zat Perkamentus al bezorgd klaar.
"Hoe kan ik op Malfidus letten als deze hopeloos verliefde heks hem foute besluiten laat nemen!"
Nai keek Sneep beledigd aan.
"Pardon? Ik hem foute besluiten laat nemen?! Hier had ik weinig mee te maken!"
Perkamentus hief zijn hand, gebaarde dat beide stil moesten zijn.
"Harry heeft al de opdracht gekregen dat hij de afkomst van deze spreuk uit de weg ruimt. Hij gaf alleen aan zich zorgen te maken om jou Nai"
"Hij doet dit al het hele jaar! Professor ik had alles onder controle, ik had Draco onder controle! Harry moest het zonodig-"
"Uit bezorgdheid verpesten. Misschien ben je iets té betrokken Nai? Misschien heb ik er niet goed aan gedaan om jou zo dicht tot Draco Malfidus te laten komen"
Nai dacht terug aan zijn woorden. De woorden waarmee Draco duidelijk maakte dat hij van haar houdt.
"Met alle respect Perkamentus, maar de jongen is al te ver om te kunnen stoppen. Hij kan zich niet door haar laten tegen houden, dat wordt zijn eigen dood"
Nai bekeek Sneep zijn bezorgde ogen richting Perkamentus. Perkamentus bleef bedenkelijk kijken.
"Houdt hem in de gaten Severus. Ik zorg dat Harry vaart gaat maken. Nai misschien wordt het nu wel te gevaarlijk voor je"
Nai balde haar vuisten.
"Nee! Nee het klopt niet wat jullie zeggen! Ik zie de pijn die Draco heeft, hij wilt dit niet! Ik kan hem zo ver krijgen maar dan moet ik mijn ding kunnen doen!"
"Je laat je misleiden Dracota. Je zal nooit een 'happy end' met hem hebben"
Nai liep woedend naar de deur, ze kon daar niet langer blijven.
"Dat zal ook wel niet. Maar tijd is schaars en momenteel ben ik die aan het verspillen"Ze gooide de deur achter zich dicht, stormend naar beneden door de hallen.
"Perkamentus, ze zal het niet meer kunnen stoppen" zuchtte een teleurgestelde Sneep.
Perkamentus hield zijn hand op de geschreven bladeren voor zich.
"Het is nog niet te laat Severus. Binnenkort zal ik met Harry op zoek gaan naar de Gruzielementen. Nai haar aandeel wordt nog belangrijker dan ooit"
"Als Malfidus uit de ziekenzaal is zal het gaan gebeuren. We moeten nu ingrijpen"
"Beloof me Severus, dat als Nai faalt om de jongen te overtuigen, jij het zal doen" Perkamentus zijn blik staarde naar zijn eigen hand.
Sneep bleef verbijsterd staan.
"Dit kunt u niet vragen"
"En toch doe ik het. Geef Nai eerst de kans, er kan nog veel gebeuren"Sneep verbitterde bij deze uitspraak.
"Liefde heeft niemand ooit verder gebracht. Nu ook niet"
Nu was het Sneep die naar buiten liep. Perkamentus staarde nog altijd naar zijn eigen hand.》
Nai stond voor de grote deur van de Kamer van Hoge Nood. Ze zag nu nog een optie, de kast moest weer kapot.
Als de kast kapot zou zijn, zou deze niet gebruikt kunnen worden. Draco zou nog wel even in de ziekenzaal liggen, dit was haar kans.Ze stapte de kamer binnen, om tot haar verbazing een zoenende Harry en Ginny daar te betrappen. Ook zij schrokken van Nai's aanwezigheid, waardoor ze uit elkaar sprongen.
"Oké, dus, je verwond eerst iemand om vervolgens hier naartoe te gaan en Ginny volledig af te bekken. En dan zeg je iets van mijn acties? Lekker bezig Potter" Nai verafschuwde zijn acties.
Harry's blik veranderde naar woede.
"Jij hoorde net zo goed dat hij de cruciatusvloek op mij wilde afvuren! Wat als hem dat was gelukt? Bleef je dan staren?"
"Niet nog verder gaan Harry. Ik had alles onder controle"
"Dat denk je! Je hebt te maken met Malfidus! Dat liefde blind maakt, dat blijkt. Je wilt gewoonweg niet in zien waartoe hij in staat is!"
Ginny trok aan Harry's arm. Nai zag dat ze met hem uit deze situatie wilde stappen. Ze wist hem tot aan de deur te trekken. Nai bleef verbitterd staan.
"Ga, ik zie je in de Griffoendor kamer" hoorde Nai Ginny fluisteren. Harry liep de deur uit.
Nai zocht met haar ogen de kast in de kamer. Hij moest achterin staan, maar ze kon niks doen zo lang Ginny nog hier was.
"Ergens moet ik Harry gelijk geven Nai. Draco is linke boel"
Ginny kwam langzaam voor Nai staan om oogcontact te krijgen.Nai haalde haar handen door haar haren.
"Daar ben ik mij van bewust, echt waar"
Ze liep langs Ginny af, nog steeds zoekend met haar ogen naar de kast."Maar.. geloof je me als ik zeg dat hij anders is bij mij? Dat ik een kant van hem ken die voor jullie.. ongeloofwaardig is?"
Ginny bekeek haar fronsend.
"Dat is ongeloofwaardig ja. Ik hoop gewoon dat je weet wat je doet"Nai liet een gespeelde glimlach aan Ginny zien. "Natuurlijk"
"Wat kwam je hier eigelijk doen Nai?"
Nai moest snel iets bedenken.
"Ik kom hier wel eens om na te denken"
Dat was niet gelogen.
"Nu dus ook. Alleen- betrapte ik hier twee anderen" ze knipoogde naar Ginny die rood op liep."Daar kwam ik hier eigelijk niet voor Nai. Ik moet hier iets weg stoppen, zonder dat iemand dat weet. Zou ik alleen hier even mogen zijn?"
Shit, daar had Nai niet op gerekend. Op deze manier vond Nai nog niet de ruimte om de kast kapot te maken.
"Misschien dat Draco jou dan wel in de ziekenzaal kan gebruiken?"
Nai rolde haar ogen.
"Alsof madame Pleister of Sneep dat toe zou laten"Ginny begon te grijnzen.
"Alsof jij je ooit door iemand liet tegen houden"Nu moest Nai er welgemeend van glimlachen. Ze gaf haar een knikje terwijl ze naar de deur liep.
"Doe voorzichtig alsjeblieft" hoorde ze Ginny nog roepen.
Nai besloot later wel terug naar de kast te gaan. Voor nu zag ze dat Sneep als een havik bij de ziekenzaal bleef. Nai wist dat ze niet zomaar langs hem kon komen.
Genoeg uitdagingen die haar te wachten stonden.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...