Het was druk in de gangen vam Zweinstein. Iedereen was onderweg naar de grote arena waar de eerste ronde plaats zou vinden. Nai had weinig geslapen, de gehele nacht lag ze wakker door wat Draco met haar deed. Benno en Kai probeerden vanalles bij haar los te krijgen, Nai hield voornamelijk vol dat het 'wel gezellig' was. "Nai, dit moet Patty toch even onder haar neus in krijgen! Ik wil haar gezicht dan zien" stuiterde Benno onderweg naar de arena. Nai schudde haar hoofd "sommige dingen blijven privé" hield ze vol. Bij de arena zag ze in de tribune Draco al staan met Korzel en Kwast. Een kort oogcontact en een glimlach van beiden kon niet ontbreken. "Bovenaan! Wij gaan bovenaan!" Opperde Kai, die zich door de menigte heen helemaal bovenaan de tribune toe werkte. Vanuit de tribune zag Nai een hoop tovenaars de Zweedse Stompstaart de arena in brengen. De draak die haar brandwonden had bezorgd. "Laat het Toverschool toernooi beginnen!" Klonk er luid, gevolgd door een harde knal. "Onze eerste deelnemer, Carlo Kannewasser".
Nai zag Carlo in zijn geel sportgewaad de arena binnen lopen. Zijn ogen waren angstig gericht op de grote draak, de tribune doodstil. "Kijk, ze moeten dat ei pakken" fluisterde Kai, wijzend naar het ei. Carlo zag het ei ook en probeerde zo stiekem mogelijk vanachter de rotsen er naartoe te sluipen. De draak zag hem en gooide zijn hoofd bijna op Carlo. Zijn neus raakte Carlo's arm, waarna te zien was dat zijn mouw wegbrandde. Er viel hem zichtbaar iets binnen. Van achter een grote rots keek hij de tribune in, waar hij Nai bovenaan zag. Nai begreep dat hij een link had gemaakt met haar brandwond, en wees naar haar neus om duidelijk te maken dat zijn neus heet was. Ze zag een kort knikje, en Carlo deed er alles aan om uit de buurt te blijven van de snuit. Kai en Benno keken Nai verbaasd aan "wat was dat?". Nai haalde haar schouders op, kijkend naar wat er gebeurde "een hint". Samen zagen zij hoe Carlo het ei wist te bemachtigen, waarna er luid over de tribune gejuich te horen was.Vervolgens bleven zij kijken hoe Victor, Fleur en als laatste Harry het ei probeerden te bemachtigen. Vlak voordat Harry aan de beurt was zag Nai in haar ooghoek dat Draco hun kant op kwam. Hij ging naast haar staan, zijn ogen gericht op de arena. "Verbrand met toverdrank was het toch?" Begon hij. Nai's ogen bleven ook gericht op de arena "leugentje om bestwil". Draco wendde zich tot haar "Jammer, ik wil je best eens met toverdranklessen helpen". Nai kon een glimlach niet onderdrukken. Ze zagen Harry Potter de arena in komen, zijn bezem erbij halen en de draak verslaan.
"Hij had geluk met zijn bezem" opperde Kai in de grote hal tijdens het avondeten. "Die draak had hem anders allang verbrandt". Nai was al lang blij dat iedereen het had gehaald zonder al te erge brandwonden. Aan de Huffelpuf tafel was het al helemaal feest, vanwege de overwinning van Carlo. Carlo maakte oogcontact met haar, seinend om even naar buiten te lopen. "Jouw hand Nai" begon hij direct. "Jij hebt je hand door een draak verbrandt" Nai knikte schuldig. "Wist jij dit eerder dan Harry?" "We wisten het zo'n beetje tegelijk. Lang verhaal" Nai schuifelde een beetje met haar voet, ze voelde zich schuldig dat ze niks aan Carlo had verteld die dag. Carlo leek het haar te vergeven. "Ik heb je mijn badge nog niet zien dragen" hij ging met zijn hand langs Nai's gewaad af. "Klopt. Ik had toch al gezegd dat ik ook fan kan zijn zonder badge?" Grapte ze. Carlo werd afgeleid door het geschreeuw van Huffelpuf binnen. "Oké, te lang weggeweest van mijn fanclub. Wat ik nog wilde vragen is of je goed kunt dansen?" Nai bleef hem even verbaasd kijken. "Het bal?" , "welk bal?" Carlo moest er om lachen. "Toverschool toernooi bal. Weet je wel? Galakleding? Dansen? Plezier maken?" "Gaat dat gebeuren dan?". Carlo knikte. "Als je goed kunt dansen, zul je vast en zeker door veel jongens gevraagd worden" ging hij verder. "KANNEWASSER" klonk het vanuit de grote zaal. "Ik moet echt terug. Denk na over wat ik je zei" Carlo beende terug de hal in. Nai liep er, nog altijd verbaasd, achteraan.
Ze voegde zich weer samen met Benno en Kai. "We krijgen een bal?" begon ze uit het niets. Benno en Kai knikten. "Klopt! Over een paar weken vlak voor kerst!" "Ik was het bijna vergeten na vandaag" Nai keek beiden jongens fronsend aan. "Ik hoorde het nu pas?"
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...