Boek 3, mijn Valentijn

36 3 0
                                    

Nai was al lang blij dat de kerstvakantie voorbij was. Benno én Kai waren er nu weer waarmee Nai haar tijd kon doorbrengen. De lessen verliepen wederom goed, op Waarzeggerij na. Nai moest bij Waarzeggerij in haar kopje haar toekomst zien. Ze vond het belachelijk, als ze die wilde weten vroeg ze het wel aan Jimmy. Jimmy kon het haar niet laten zien zei hij altijd, want de toekomst was nooit zeker. Professor Zwamdrift werd nog gekker dan normaal in die les. Hermelien zou een trieste toekomst krijgen, Harry een duistere en volgens Zwamdrift had Nai helemaal geen toekomst. Het enige wat ze haar kon vertellen was dat 'liefde zware opofferingen' kende. Patty kon het die les niet laten om een sneer naar Nai te maken. Iets met alsof iemand ooit Nai zou liefhebben. Kai nam het toen voor haar op. "Patty, zoek even een spreuk hoe je bloedzuigers uit je nek kunt houden" schreeuwde hij toen naar haar. Het leek ook alsof een bloedzuiger in haar nek had gezeten. Iedereen wist heel goed dat Patty en Draco een leuke kerstvakantie hadden gehad.

Valentijnsdag was geland op Zweinstein. Nai herinnerde zich de kleine dwergen van Smalhart vorig jaar. Professor Lupos deed gelukkig niks met Valentijn, dat had hij al gezegd. Nai ging daarom met een gerust hart met Benno en Kai naar de les Verweer tegen de Zwarte Kunst. "Doe mij maar een zwart hart dit jaar" zuchtte Benno diep in de les. Nai en Kai keken hem fronsend aan. "Ik dacht een brief te kunnen schrijven en zelf af te geven voor Valentijn. Ze verscheurde het recht voor mijn neus" al troostend legde Nai haar hand op zijn schouder. De deur van het lokaal vloog open en professor Sneep stormde naar binnen. Hij maakte het lokaal stikdonker en met een zwaai aan zijn stok liet hij een dia zien van een weerwolf. "Open jullie boek op bladzijde 394" zij hij killetjes. Nai volgde dit meteen op en greep haar boek. "Weerwolven? Professor daar waren wij nog niet mee bezig" hoorde ze Hermelien stamelen. "Waar is professor Lupos?" Vroeg Harry snel. Nai zag hoe Sneep intimiderend voor Harry stond. "Professor Lupos is even niet in staat om les te geven. Open jullie boek op bladzijde 394" sprak hij wederom. Nai begreep het zelf ook niet geheel. Alles bestond in deze wereld, maar ook weerwolven? Ze hoorde hoe Draco een slappe imitatie deed van een huilende wolf. "Heel mooi meneer Malfidus en bedankt voor de show. Nu houd je aandacht erbij" beet Sneep hem toe. Nai moest haar lach inhouden. Ze luisterde wat Sneep vertelde over het verschil van een weerwolf en een faunaat. Nai was aandachtig aan het luisteren, totdat er een briefje tegen haar hoofd kwam. "Hey!" Siste ze naar Benno. Hij bekeek naar fronsend "ik deed niks" "wie dan wel?" Benno haalde zijn schouders op "geen idee ik zag het niet". Nai opende het briefje en zag een groot rood hart. Het leek alsof het hart zelfs klopte. "Oeh Nai, aanbidder?" Fluisterde Kai grijnzend. Nai vouwde het blozend dicht. Waarom had zij of iemand anders niet gezien van wie het was? Nai zocht om zich heen naar iemand die het mogelijk had gegooid. Iedereen had papier voor zich liggen. Wel zag Nai dat Draco een gevouwd papierenvogeltje naar Harry blies. Ze bekeek het tafereel al fronsend. Harry leek geschrokken om wat op het papiertje stond. Het was niet Harry of Draco die haar het hart stuurde, die waren met elkaar bezig.

Nai bestudeerde in de bibliotheek het verhaal van Cupido. Cupido zou met zijn pijl en boog vroeger echt liefdespijlen konden afschieten. De pijlen zouden zijn bezweerd met een gevaarlijke spreuk waardoor de ander hopeloos verliefd werd. Verder in de hoek zag Nai dat Harry, Ron en Hermelien waren aan het fluisteren. Was het nou toeval? Alle drie keken ze plots haar aan en glimlachten. Uit beleefdheid glimlachte ze terug. Benno en Kai grepen een stoel en gingen beiden tegenover Nai zitten. "Nai? Heb jij met Potter gezoend met kerst?" Vroeg Kai direct. Nai schrok, "Nou eh- tsja zoenen eh- groot begrip" stamelde ze. Plots vroeg Nai zich af hoe zij dit konden weten. "Van wie hebben jullie dit?" Fluisterde ze zo zacht mogelijk. Er ontstond een walgend gezicht van Benno. "Wemel is het overal aan het vertellen dat de Griffoendor Harry met Zwadderaar Nai heeft gezoend. Nai, dit meen je toch niet? Is dit waar?" Nai slikte even. Nog voordat ze iets kon uitbrengen stormde Draco naar binnen. "POTTER!" Schreeuwde hij. Nai, Benno en Kai volgden hem met hun ogen en hoe hij stormend naar Harry, Ron en Hermelien af stapte. "Heb jij Nai gezoend?" Siste Draco. Nai voelde zich plots heel klein worden. "Jaloers Malfidus?" Grijnsde Hermelien. Nai zag woede in Draco's ogen. "Houd je kop modderbloedje! Potter, hoe heb je het gore lef om- om.. om iemand van Zwadderich te zoenen!" Draco bleef dreigend voor Harry staan. Nai kreeg langzaam het gevoel dat ze moest ingrijpen. Harry bleef opmerkelijk kalm. "Vraag het haar zelf Malfidus. Daar is ze" zei hij koeltjes terwijl zijn gezicht naar Nai draaide. Nai zag hoe Draco's gezicht betrok en hoe zijn grijze ogen in die van haar keken. Het bleef stil. "Verrader" siste Draco naar Nai. Dit was voor haar de druppel. Nai stond op en liep langzaam naar hen toe. "Verrader? Ik? Waarom zou ik een verrader zijn als ik met iemand zoen? Ik heb geen relatie en een meisje wilt ook wat met kerst" zei ze rustig, al glimlachend. Nai zag hoe Draco's ogen minder woedend werden, er leek plaats te komen voor.. verdriet? Hij vermande zich. "Had dan voor Benno of Kai gekozen in plaats van Potter" snauwde hij. Nai zette zich op de stoel naast Harry en kwam zo recht tegenover Draco. "Jij hebt niks te maken met mijn keuzes, dat doe ik ook niet bij jou" Nai bleef Draco in zijn ogen kijken. Hij draaide zich om en liep de bibliotheek uit. "Sorry Nai, ik wist niet dat Ron zijn mond niet kon houden" verontschuldigde Harry zich. Nai zuchtte diep en glimlachte naar Harry. "Het is ook waar toch, niks van gelogen. Het is goed zo" Benno en Kai liepen op hen af. "Nai, volgende les. We moeten gaan" sprak Benno koeltjes. Nai liep met hen mee.

Benno en Kai zagen Nai's actie door de vingers, met de belofte dat dit niet nog eens mocht gebeuren. Niet met iemand van Griffoendor in elk geval. Nai wist dat ook zonder Benno en Kai zij dit niet nog eens zou doen. "Wel even van genoten?" Grapte Kai in de afdelingskamer. Nai begon te lachen. "Hij had zachte lippen. Ik kon niet zeggen dat het verkeerd was". Ze was blij dat ze er nu grappen om kon maken met Kai en Benno. In haar ooghoek zag Nai dat Patty Draco allerlei hartjestoffee's was aan het geven. Even twijfelde ze om een opmerking te gooien, maar liet het voor haar eigen trots achterwegen. Benno en Kai gingen vroeg naar boven, Nai besloot haar verdere huiswerk van Cupido te maken.

Cupido ontwikkelde in zijn laatste jaren de liefdesdrank Amortentia. Het bezorgde hem minder werk door een druppel in een drankje te doen in plaats van continu met pijlen te schieten. Amortentia is de sterkste liefdesdrank ooit. Wanneer men hier aan ruikt komt er voor ieder een eigen geur uit. De geur is datgene wat de heks of tovenaar het beste vindt ruiken. Gebruik nooit meer dan 1 druppel amortentia per 50 mililiter.

Nai maakte druk aantekeningen, voor het geval dat dit ooit op het examen zou komen. "Cupido heeft dus jou en Potter getroffen" klonk er achter haar. Nai wist wie het was, Draco. Ze besloot verder te schrijven. Draco ging in de bank naast haar zitten. "Hoe lang al?" Ging hij door. Nai bleef het negeren. Ze voelde hoe zijn ogen haar bleven bekijken. "Cupido is al jaren dood" wist Nai alleen uit te brengen. "Je weet wat ik bedoel. Was de bezwering van Cupido niet nodig bij jou vanuit Potter?" Nai klapte haar boek dicht, geïrriteerd. "Van alles en iedereen die je kunt krijgen, kies je Potter?" Draco werd spottend. Nai wierp haar boze blik op hem. "Zoals ik al zei, bemoei je niet met mijn keuzes. Ga je chocolade eten" snauwde ze naar hem. Draco bleef stil. Nai opende haar boek wederom in een nieuwe poging om te studeren. Draco staat op en trekt het boek uit haar handen. Nai's veer dwarrelt op de grond. "Hey! Geef terug" siste Nai. "Eerst wil ik het van jou weten Nai. Heb jij een relatie met Potter? Denk je dat het briefje van hem af kwam?" Draco hield haar boek hoog boven zich. "Hoe weet jij van het briefje?". Draco legde het boek op de kleine tafel en draaide zich om naar het vuur. "Ik was de enige met rode inkt aan mijn veer Nai. Ik had gehoopt dat je dat zou zien" sprak hij zacht. Toen schoot het Nai binnen. Inderdaad, Draco had rode inkt aan zijn veer. Kwam het kloppend hart van hem af? "Patty zat niet in mijn buurt hoor. Je hebt dan toch verkeerd gemikt en gegooid". Draco draaide zich terug om en keek haar aan. "Patty zou een hart met mijn hartslag erin niet krijgen" hij greep Nai's hand en hield het op zijn borstkas. Nai voelde het ritme, hetzelfde ritme als het hart op haar blaadje. "Ik vraag het voor de laatste keer, wees eerlijk. Voel je iets voor Potter?" Fluisterde hij. Nai bleef gefocust op zijn hartslag, waar haar hand nu op lag. Het leek alsof de warmte via haar hand door haar arm naar haar hele lichaam stroomde. Ze werd er geheel warm van. Haar ogen keken op, direct in die van Draco. "Ik voel niks voor Harry. Die avond was een misverstand, eentje die ik nog moet recht zetten" fluisterde ze. Draco's ogen leken te kalmeren. "Ik mis je" sprak hij zacht naar haar. Nai voelde dat ze zwaarder begon te ademhalen. De warmte overheerste haar langzaam. Ze liet haar hand zakken van zijn borstkas en maakte zich los van zijn grip "Mooie valentijnsdag heb je Draco, van twee meisjes proberen te genieten". "Jij alleen bent mijn Valentijn, Nai" glimlachte Draco naar haar. Nai pakte haar boek en raapte haar veer op. "Fijne Valentijn dan Draco" zei ze nog, en ging de trap op naar het meisjesvertrek. Ze wist dat Draco met haar speelde, dat moest ze niet meer toe laten.

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu