De huizen schoven nu uit elkaar, recht voor Nai haar neus. Er ontstond een nieuwe voordeur, een geheel nieuw huis. Nummer 12.
"Ik moet je misschien eens even gaan voorstellen" grijnsde Jimmy en hij opende de deur. Nai liep achter hem aan naar binnen.Nai vond het maar donker en grauw. Ze had wel iets gezelligers verwacht, dit was tien keer niks.
"Meester Jimmy" klonk een krakend stemmetje. Nai zag de huis-elf buigend in de gang staan. Argwanend naar zowel Jimmy als Nai. "Dag Knijster" glimlachte Jimmy. De ellendige lange gang eindigde met een trap naar boven en een deur. Jimmy wendde zich nog even tot Nai. "Let goed op wat hier gebeurd" sprak hij zacht, voordat hij de deur opende.Een lange tafel stond op in de ruimte. Het was gezelliger gekleed dan dat de gang was. De tafel zat vol met mensen. Remus Lupos, de familie Wemel, zelfs Sneep zat daar. Nai haar oog viel op de man met donker haar die vriendelijk naar Jimmy keek, Sirius Zwarts. "Jimmy! Eindelijk!" Sirius stond op om Jimmy een stevige knuffel te geven. Sirius keek een aantal seconden naar Nai. "Ik moet jou mijn excuses aanbieden. Ik heb geloof ik jouw oom regelmatig bij je weg gehouden. Sirius Zwarts" hij strekte zijn hand uit, die Nai schudde. "Ik kan het begrijpen. Nai Dracota, aangenaam meneer Zwarts" "zeg alsjeblieft Sirius. De rest zit boven, maar neem plaats Nai. Welkom in mijn huis"
Nai moest even goed nadenken terwijl ze ging zitten. De rest? Zijn huis? Woonde al die tijd Sirius Zwarts aan de overkant?"Lieve Nai, neem wat pompoensap. Ron en Ginny hebben al heel wat over je verteld. De leuke zwadderaar" Molly Wemel zette haar een grote gevulde mok neer. Nai bekeek Sneep even. "Je hoeft niet zo bedenkelijk te kijken Dracota, je weet snel genoeg" sprak hij kalm. Nai keek nogmaals even rond terwijl de meeste zich tot Jimmy keerden. "Jimmy, bedankt dat je Harry hebt geholpen. De verantwoordelijkheid voor mijn peetzoon is toch groot geworden". Nai spuugde bijna haar pompoensap uit. Jimmy klopte op haar rug "geen probleem Sirius, kleine moeite. Laten we onze Nai even uitleggen waarom wij hier zijn".
Ze spraken over de Orde van de Feniks. Opgericht in de tijd waar Voldemort zijn macht nog had. Perkamentus had destijds de Orde bij elkaar gehaald om de strijd met Voldemort aan te gaan. Voldemort was nu terug, volgens Harry, en de Orde moest ermee aan de slag. Sneep zat destijds undercover bij de Orde, in opdracht van Perkamentus. Pippeling kwam ter sprake. Nai zette haar mok iets te hard neer.
"Laat mij bij de Orde. Ik wil Pippeling aanpakken". Remus keek haar met zachte ogen aan. "Begrijpelijk Nai, maar je bent nog jong. Laat bepaalde zaken aan ons over". Nai schudde haar hoofd, klaar voor haar weerwoord. Jimmy hield haar tegen. "Laten we het voor vanavond hierbij laten. Wij gaan naar huis" hij stond al op.
"Wacht even Jimmy. Nai vindt het misschien leuk om Harry en iedereen te zien?" Molly liep al naar de deur. Nai zag dat ook wel zitten. Binnen een aantal minuten stonden Harry, Ron, Hermelien, Ginny, Fred en George tegenover haar. "Zwadderaar, je bent er ook bij" grijnsde Fred die plots naast haar verschijnselde. "Nai, wat fijn om je te zien" ze werd omhelst door Ginny en Hermelien. Harry bekeek alleen zowel Nai als Jimmy. "Jullie waren er ook, bij de zitting". Jimmy legde een hand op zijn schouder. "Ik laat je niet van school sturen voor de waarheid jongen. Tijd is daarin iets prachtigs" Harry glimlachte naar hem, en vervolgens naar Nai. "Bedankt, jullie allebei". Jimmy liep naar de deur. "Mochten jullie ons nodig hebben, dan zijn wij aan de overkant. Prettige avond samen" hij seinde naar Nai dat het tijd was om te gaan. Een paar minuten later waren ze weer thuis.
"Jimmy? Waarom de Orde? Wat gaat er gebeuren" vroeg ze, terwijl ze in de bank plofte. Jimmy keek zorgelijk. "Dit wordt een jaar Nai, waarin veel staat te gebeuren. Blijf alert, je gaat het niet gemakkelijk krijgen" sprak hij, zonder haar aan te kijken. Nai maakte zich zorgen, ze had iets te doen komend jaar.
Eenmaal op haar kamer viel Nai haar oog op haar kussen. Er lag een brief.
Nai,
Ik weet niet waarom ik schrijf, waarom ik naar jou schrijf. De laatste keer toen ik je sprak was ik open naar je, maar jij besloot mij af te stoten. Ik kan het begrijpen, maar nog altijd niet los laten.
In de hoop dat dit werkt.
Draco Malfidus.
Nai trok haar wenkbrauw op. Was dit nou een poging om iets goed te maken of om zijn eigen schuldgevoel weg te werken. Ze wist dat dit jaar druk genoeg zou worden, geen tijd voor Draco Malfidus.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanficEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...