Boek 2, vreemde, enge gebeurtenissen

32 3 0
                                    

Naarmate het jaar vorderde, begon het wederom te rommelen op Zweinstein. Niet alleen rommelde het door Smalhart zijn aparte lessen, die vooral over hem zelf gingen, maar ook door heftige gebeurtenissen. Met Halloween was het echt losgeslagen. Nai had net genoten van het heerlijke feestmaal in de grote hal. Halloween was een echt feest op Zweinstein. Nai was als een van de laatst overgeblevenen met Benno. Samen waren zij onderweg terug naar de afdeling, totdat ze Vilder hoorde schreeuwen. Nai en Benno zagen in een grote gang Harry, Ron, Hermelien en Vilder staan. Vilder stond verstijfd. Mevrouw Norks hing daar aan de lantaarn in de gang. Nai wist niet wat ze zag. Langzaam vulde de gang zich met meerdere studenten. Studenten keken vol afschuw maar ook geschrokken naar het tafereel voor hen. "Nai..kijk" fluisterde Benno, wijzend naar de muur.

DE GEHEIME KAMER IS GEOPEND. HOEDT U, VIJANDEN VAN DE ERFGENAAM

Geschreven in bloed op de muur. Nai werd misselijk. Was dat het bloed van Norks? Nee, de kat zag er verstijfd uit maar verder ongedeerd. "De geheime kamer" fluisterde Nai in zichzelf. Dit is waar Jimmy voor waarschuwde. Nai was afgedwaald van haar opdracht. Ginny moest ze hebben. Perkamentus, professor Sneep en professor Anderling hadden zich er al bijgevoegd. Perkamentus keek vol schok naar de muur. "ZE IS DOOD. EN DAT ZIJN ZIJ SCHULD! IK ZAL ZE.." Bulderde Vilder naar Harry, Ron en Hermelien. "Ze is niet dood Argus" sprak Perkamentus rustig. "Ze is versteend. Dat valt op te lossen. Voor nu wil ik dat alle studenten naar hun afdelingen gaan". Nai keek nog om zich heen of zij Ginny zag, maar niets. Benno trok aan haar arm. "Kom Nai" zei hij zacht. Terug bij de afdeling van Zwadderich was de gebeurtenis iedereen ten oren gekomen. "Goed zo! Die kat is toch al een vreselijk beest" bulderde Draco. "Vijanden van de erfgenaam" ging Kai verder. "Welke erfgenaam?". Nai dacht terug aan het verhaal van Jimmy. Erfgenaam van Zwadderich vertelde hij destijds. Nooit heeft hij kunnen vertellen waarom de erfgenaam van Zwadderich dat zou doen, en wat zich daar bevindt. Nai vertelde wat zij wist. "Als het een erfgenaam van Zwadderich is, dan zal het gericht zijn op modderbloedjes" grijnsde Draco. "Zalazar Zwadderich was ervan overtuigd dat de beste tovenaars en heksen volbloed waren. Dreuzels verafschuwde ons of wilde ons gebruiken. Kinderen van dreuzelouders zijn daarom ook niks waard" "KAPPEN DRACO!" Schreeuwde Nai. Draco bekeek haar van top tot teen. "Ik had het niet over halfbloedjes. Dat jij bevriend bent met een modderbloedje daar kan ik niks aan doen" Nai wist hoe ze hem moest aanpakken. Ze liep op hem af, boog zich voorover en glimlachte vals. "Als jij niet oplet meneer Malfidus, laat ik eens zien wat een halfbloedje kan" Draco voelde zich altijd zeer ongemakkelijk als Nai haar charme ter manipulatie inzette. Nooit had hij een weerwoord terug. Zijn gezicht kleurde vaak vuurrood en er kwam niks anders dan gestamel uit. Patty was een keer woedend geworden toen ze zag dat Nai dat deed. Nai moest van háár vriendje afblijven. Nai speelde toen de onschuld zelf, ze zou nooit aan Patty's lieve vriendje komen.
Nai ging terug zitten aan de grote tafel, bij Kai en Benno. "Wij worden hier wel voor aangekeken dan" zuchtte Kai. Benno keek rond. "Misschien is het ook wel iemand van ons" "Nee, geloof mij maar. Het is niemand van ons" suste Nai.

Daar kreeg Nai niet iedereen van overtuigd. Ze probeerde regelmatig contact te maken met Ginny. Helaas dat iedere keer wanneer haar dat lukte, kwamen Harry, Ron en Hermelien er tussen. "Nai, het is toch volkomen logisch dat het Draco is" probeerde Harry haar weer te vertellen. "Hij heeft iets tegen dreuzelkinderen, zijn hele familie zat bij Zwadderich én zijn vader wat een aanhanger van Voldemort!" "Harry, ik kan je niet vertellen hoe ik het weet, maar Draco heeft er niks mee te maken!" Nai bleef volhouden. Ginny was haar weer eens ontkomen. "Dan praat eens met hem Nai. Misschien krijg je iets los?" Vroeg Hermelien. Nai schudde haar hoofd. "Draco en ik kunnen met moeite in een ruimte zijn. Met die jongen valt geen gesprek te voeren. Het draait alleen maar om hem zelf" "Maar dan toch juist! Vraag hoe hij over die geheime kamer denkt en wat er nu allemaal gebeurd!" Riep Ron uit enthousiasme. Nai zuchtte, ze wist dat dit verspilde tijd zou zijn. Ze moest juist contact krijgen met Ginny. "Nai, denk alsjeblieft aan wat er nog kan gebeuren" piepte Hermelien. Nai gaf toe, zo kreeg ze hen teminste ook op andere gedachten.

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu