Boek 6, Sectumsempra

31 1 0
                                    

"Wat ziek?! Hij kan hier ook ziek zijn! Lekker makkelijk om zo onder school uit te komen! En zijn moeder dan?"

Aan het einde van de vakantie had Nai aan Benno verteld dat Kai goed ziek was. Zo ziek dat hij niet op Zweinstein mocht zijn.

"Die moest hem verzorgen"

"Hij had op z'n minst even mogen schrijven. Of laten weten waar hij is"

Benno at kwaad zijn eten op. Hij voelde zich verraden door zijn beste vriend.

"Als hij terug is, zal ik het hem laten voelen ook. Ach kijk daar komt jouw grote fan Potter"

Harry liep op Nai af die aan de Zwadderich tafel in de grote hal zat. Normaal zou hij nooit in de richting van deze tafel lopen.

"Heb je even? Ik moet je iets vertellen"

"Ach rot op Potter. Blaf je haar weer af?" Benno bleef chagrijnig.

"Eet nou maar rustig door Benno, ik ben zo terug"

Nai liep met Harry mee de grote hal uit, naar buiten toe.

"Weet je nog op de Wegisweg? Toen we Malfidus achterna gingen?"

Nai knikte alleen maar, afwachtend waar Harry naartoe werkte.

"Die kast waar ze bij Odius&Oorlof naar waren aan het kijken?"

Die kast, die kast! Nai begon eindjes aan elkaar te knopen.

"Meneer Wemel vertelde iets over een Verdwijnkast. Het zijn er twee, waardoor je van de een naar de andere plek kunt gaan. Ik vraag mij alleen af waarom Malfidus daar naar stond te kijken"

Een verdwijnkast, en Nai wist precies waar de tweede stond. De kast in de Kamer van Hoge Nood was de kapotte tweede variant. Dat was Draco dus aan het maken.

"Waarom vertel je mij dit?"

"Omdat het om jouw 'lover' gaat die iets van plan is. Hopelijk dringt het nu tot je door dat er iets niet klopt"

"Fijn, bedankt voor het doorgeven"
Zei Nai, net iets te snauwend. Ze draaide zich om naar binnen toe om naar Benno te gaan.

"Wat moest Potter?" Vroeg hij geërgerd.

"Onzin. Ik moet naar de bibliotheek Benno, ik heb nog een opstel te maken. Ga je mee of blijf je hier?"

"Nu mis ik Kai. Die zou niet naar de bibliotheek gaan. Ik blijf hier"

Nai gaf hem een aai over zijn hoofd waarna ze met grote stappen naar de bibliotheek ging.

"Verdwijnen..
Verdwijnspreuk verschijnselen..
Verdwijnkast!"
Mompelde ze in zichzelf, zoekend naar informatie over de kast.

Ze opende de pagina's waar ze twee afbeeldingen van kasten zag staan.

Vaker gebruikt in de tweede wereldoorlog om in het geheim naar verschillende locaties te gaan. De kasten komen in een set, altijd twee. Sinds de laatste oorlog zijn er vele kasten zoekgeraakt waardoor het gebruik onbetrouwbaar is.

Om te gebruiken spreekt men de spreuk 'Harmonia Nectere Passus' uit. Het zorgt ervoor dat de kast een opening maakt tussen beiden waardoor de gebruiker in een andere omgeving kan stappen.

"Harmonia Nectere Passsus" fluisterde Nai in zichzelf. De spreuk heeft ze Draco al eens horen benoemen. Nu wist Nai zeker dat de kast een verdwijnkast zou zijn. Met die informatie ruimde ze het boek op om naar de Kamer van Hoge Nood te gaan.

Hij moest daar zijn. Hij zat niet aan de tafel en vaak rond dit tijdstip wist Nai dat hij in de Kamer zat. Ze stormde naar binnen en liep direct door naar de kast. En daar vond ze hem. Zijn hoofd voorover gebogen, starend naar zijn twee opgehouden handen. Toen Nai goed keek, zag ze een klein geel dood vogeltje in zijn handen liggen. Zijn blik staarde verstijfd naar het beestje in zijn handen. Nai wist zeker dat hij haar had moeten horen binnen komen. Zelfs als ze uitermate stil was, kon hij haar nog horen.

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu