Na die nacht zag Nai Draco inderdaad maar heel weinig. In bepaalde lessen was hij er gewoonweg niet. Er was ook niemand die de vraag stelde waar hij was. Nai zag hem een enkele keer aan de lange tafel in de grote hal. Zijn huid werd steeds meer grauw, zijn blik emotielozer. Nai kon hem gewoonweg nergens meer vinden. De afdelingskamer kwam hij niet meer laat in de avond binnen.
Nai wilde zich aan de opdracht kunnen houden, maar geen idee waar nu te beginnen.
Nai, Kai en Benno namen deel aan de les Toverdranken van professor Slakhoorn. Ze vond de professor, interessant. Het was een wijze man, die hen veel wist te vertellen.
Op het moment dat Nai met hen binnen liep, zag ze dat Draco er eindelijk ook was. Hij zag haar niet, hij staarde voornamelijk voor zich uit. Op het moment dat Slakhoorn wilde beginnen, stormde Harry en Ron binnen.
"Ah! Harry! Fijn dat je er bent"
"Professor wij hebben hier geen boek van. Wij kunnen maar beter-"
"Onzin! In de kast liggen boeken, pak die maar"Nai wilde geen blik met Harry wisselen. Ze vond nog altijd dat hij teveel met haar bemoeide.
"Professor, wat zit daar in?" Vroeg Hermelien voorzichtig.
"Aha. Dit, mevrouw Griffel, is Amortentia. De meest krachtige liefdesdrank ooit gemaakt"
Nai bekeek gefronst het kleine potje. Ze stak haar hand op."Dracota, toch? Zeg het maar"
"Nai Dracota, professor. Men zegt dat Amortentia vroeger in de pijlen van Cupido zat. En dat het voor iedereen anders ruikt"
"Heel goed, Nai! Tien extra punten voor Zwadderich"
Benno gaf Nai een schouderklopje.
"Voor nog tien punten Nai. Zou je eens willen ruiken en vertellen wat je ruikt?"
Slakhoorn hield het flesje voor Nai. Nai pakte het voorzichtig vast en rook aan het flesje."Mint..appels.. en- nog iets fris professor. Alsof het een koude winterbries is"
Draco
"Nog eens tien punten erbij voor Zwadderich! Nou ruik allemaal maar even één voor één! Voorzichtig, je wilt dit niet per ongeluk binnen krijgen"Slakhoorn liet het rondgaan. Benno rook iets van vers gras in combinatie met chocolade. Kai zei zelfs boterbier te ruiken in die van hem. Nai's ogen vielen op Draco op het moment dat hij eraan rook. Vliegensvlug vielen zijn ogen op Nai, waarna hij het flesje snel door gaf. Nai vroeg zich af wat het was.
Slakhoorn vertelde over het flesje Felix Fortunatis, vloeibaar geluk. De drinker ervan zal enige tijd veel geluk in zijn leven hebben. Slakhoorn maakte er een competitie van. Degene die de opdracht perfect maakt, wint het flesje.
Nai bedacht zich dat ze dit jaar wel wat vloeibaar geluk kon gebruiken. Ze was niet veel verder met haar opdracht gekomen, behalve dat Draco er steeds slechter uit zag.
Net zoals de rest van de groep, ging Nai ijverig aan de slag.
"Vergeet het Nai, dat vloeibaar geluk is voor mij" Benno ging al helemaal op in de competitie.Nai was druk bezig met snijden, haar toverdrank wilde niet lukken volgens plan. Er waren aan alle kanten spetters rondgevlogen en de rookwalm van haar toverdrank kreeg alle kleuren die je maar kon hebben.
"Kleiner snijden, dan lost het makkelijker op" Nai keek geërgerd op, een pluk haar viel voor haar gezicht. Ze stond oog in oog met Draco, sinds lange tijd.
"Ik wil niet zeggen dat de mijne perfect is, maar dit is rampzalig" Draco trok zijn neus op terwijl hij in haar ketel keek.
"Duidelijk, de boodschap is overgekomen" Nai sneed ijverig verder.
Draco begon zacht te lachen en nam het van Nai over.
"Laat maar, ik win dit niet meer" zuchtte Nai teleurgesteld. Draco gooide de stukjes in haar ketel.
Hij schoof Nai haar snijdplankje en mesje naar haar terug, onder haar hand door."Ik zei het toch, ik zoek jou op" fluisterde hij vlak voordat hij terug naar zijn eigen ketel liep.
Nai voelde dat Draco een stukje papier bij de rest had geschoven. Nai opende deze, kijkend of Benno en Kai niet mee waren aan het kijken.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...