Nai zat samen met Kai en Benno aan de ontbijttafel in de grote hal. "Omber heeft beloofd dat degene die haar 'ondersteunen' extra punten kunnen verdienen" hoorde ze Benno aan Kai vertellen.
"Hoe dan ondersteunen? Waarmee?"
"Aan de decreten te houden. Als je mensen verlinkt krijg je punten. Best verleidelijk, ik weet waar te zoeken"
Nai rolde met haar ogen. "Je houdt je zelf er niet aan, natuurlijk weet je dat" Benno grijnsde voornamelijk.
"Draco en zijn aanhang doen er wel in mee heb ik gehoord" fluisterde Kai. Dit irriteerde Nai alleen maar meer.
"Natuurlijk. Als klassenoudste rondlopen en mensen verraden, wat wil je nog meer. Maar fatsoenlijk zwerkbal spelen, ho maar" Niet beseffend dat Draco net langs liep, met dom en dommer.
"Zit je dat nog altijd dwars?" Vroeg hij geërgerd. Nai knikte, terwijl ze een hap nam.
"We hadden nog altijd kunnen winnen"
Draco liep door, met zijn gezicht op onweer.De les verliep, volgens Nai, heel fijn. Ze kon haar eigen drankje brouwen en hoefde zich niet stijf te houden voor Omber. Sneep zelf vond haar ook al niet zo prettig. In haar ooghoek zag Nai dat Draco richting haar liep. "Rustiger roeren, anders mislukt het" begon hij. "En jij bent al klaar?" Snauwde ze. Draco grijnsde voornamelijk.
"Toevallig wel. Je bent sinds de zwerkbalwedstrijd nogal.. boos" hij begon zachter te praten.
"IK ging goed tijdens die wedstrijd. Het is dan toch niet meer dan normaal dat wij door jouw toedoen niet konden winnen" Nai begon weer harder te roeren.
Draco greep haar hand die de lepel vast had en leidde haar de manier van roeren. "Rustiger Nai"
Het bleef even stil.
"Ik ga mijn excuses niet aanbieden" begon hij.
Nai fronste naar hem, wetend dat er nog iets achteraan kwam.
"Toch kan ik ergens wel begrijpen dat je boos bent" hij leunde voorover dichterbij haar. "En ik vind het nog sexy ook" fluisterde hij.
Die kwam binnen bij Nai. Hij wist het goed te spelen, tot haar grote ergernis eraantoe.
"Goed, Malfidus. Ik accepteer het, voordat je mij aan Omber verlinkt" fluisterde ze terug. Hij liet voorzichtig haar hand los. "Misschien verlink ik je juist, zodat je strafwerk bij mij kunt maken" hij liep grijnzend terug naar zijn eigen plek.Nai liep samen met Benno en Kai naar de grote hal, totdat Daphne op hen af kwam gestormd. "Kai je- je moet- binnenplaats" geheel buiten adem.
"Wat op de binnenplaats?" Vroeg hij fronsend. Daphne haalde diep adem.
"Omber wilt je moeder eruit gooien, ze staan op de binnenplaats!". Zonder enige twijfel schoten ze alle drie naar de binnenplaats. Leerlingen stonden er al geheel omheen verzameld. "Ma!" Schreeuwde Kai, terwijl hij op haar af rende.
"Geen zorgen meneer Westerne, voor u is niks aan de hand. Echter vindt het ministerie dat het ongepast is dat professor Westerne hier verblijft en haar lessen Dreuzelkunde vrijwel weinig toevoegen" Omber stond glimlachend klaar, met de ontslagbrief in haar handen.
"Onzin! Mijn moeder leert juist-"
"Twijfel niet aan het oordeel van het Ministerie, Westerne"
Nai kon dit niet aanzien. Professor Westerne, haar moeder, werd door Omber eruit gegooid alsof ze niks is. Nai stapte kwaad naar voren.
"U weet nog niet eens waar u het over heeft! Professor Westerne is een van de-"
Nai werd onderbroken door professor Perkamentus, die het tafereel heeft meegekregen. "Dorothea Omber, u heeft niet de macht om mijn personeel te ontslaan" sprak hij kalm. Nai werd door Benno weer terug de menigte in getrokken. "Professor Westerne, pak alstublieft uw spullen terug naar uw kantoor en richt deze weer in zoals u dat altijd had. Ik wil u graag nog langer op Zweinstein hebben"
Professor Westerne knikte uit dankbaarheid naar Perkamentus, en verliet samen met Kai de ruimte.
"U gaat tegen het Ministerie in Perkamentus" siste Omber. Perkamentus haalde alleen zijn schouders op. "Het Ministerie kan veel, maar niet mijn professoren ontslaan"
"Dit komt duur te staan, Albus!"
Perkamentus verdween in de menigte, negerend naar Omber.
Alle leerlingen liepen langzaam ook terug naar hun lessen of de grote hal, weg van de binnenruimte.
"DRACOTA!" schreeuwde Omber over de menigte heen. Nai stond verstijfd stil, met Benno naast zich.
"NABLIJVEN IN DE BIBLIOTHEEK, VANAVOND"
Omber haar ogen leken vuur te spuwen. Nai was niet snel bang of onder de indruk, maar nu wel. Haar beiden handen waren al vol met littekens, meer kon ze niet verdragen. Samen met Benno vluchtte ze naar de afdelingskamer, wachtend op Kai."Argh! Afschuwelijke roze suikerspin!" Schreeuwde Nai door de afdelingskamer heen. "Niet zo hard! Ze heeft overal verlinkers" fluisterde Benno.
Nai ijsbeerse heen en weer voor de haard. "Dit KAN toch niet Benno?! Hoe durft ze!"
Op dat moment strompelde Kai binnen. Nai en Benno bleven alleen maar bezorgd naar hem kijken.
"Het is goed, ma is voor nu nog veilig. Zo lang als Perkamentus er is" Kai plofte op de bank.
"En.. als Perkamentus er niet meer is?"
"Dan zit ze niet meer veilig. Ze zei dat ze dan naar familie zou vertrekken. Ik weet niet wat ik hier mee moet" Kai's handen bedekte zijn gezicht. Nai hield voorzichtig haar hand op zijn schouders. "We krijgen Omber wel" fluisterde ze.
Met waterige ogen bekeek Kai Nai en schudde zijn hoofd. "En jij kunt je weer gaan melden" zuchtte hij.
Nai gooide uit frustratie een stukje papier in de haard.
"Laat maar gaan, ik raak er aan gewend".Om 7 uur 's avonds strompelde Nai naar de bibliotheek. Toen ze binnen kwam zag ze meerdere leerlingen zitten. Fred en George Wemel, een aantal van Huffelpuf en een aantal van Ravenklauw. Ze was wederom de enige van Zwadderich. Waarschijnlijk omdat zoveel leerlingen straf hadden, heeft Omber iedereen hier gezet.
Nai ging zitten aan de tafel bij Fred en George, afwachtend op Omber.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanficEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...