Boek 5, Gevecht in het Ministerie

30 1 0
                                    

Op het moment dat Nai haar ogen opende herkende ze haar omgeving, het Ministerie. Het was donker, leeg en je kon een speld horen vallen. Jimmy keek bedenkelijk in het rond.
"Jimmy?"
"Ik weet niet of we al te laat zijn" fluisterde hij zacht.
"Te laat waarvoor? Ik kon Harry op tijd bij Omber weg halen Jimmy!"
"Daar gaat het niet om Nai"
Jimmy liep naar de grote fontein, hij bestudeerde deze.

De vloer onder hun voeten begon te trillen. Een donker en leeg gevoel ging door Nai heen. Iets was niet goed, Voldemort was dicht bij.
"We zijn te laat" hoorde ze Jimmy nog zachtjes zeggen.

"IK HEB SIRIUS ZWARTS VERMOORD"
Een doordringende krijsende stem klonk door de hal heen. Ze herhaalde de zin keer op keer, gevolgd door een akelige lach.
Nai zag haar. Zwart lang haar, volledig door de war. Een gestoorde blik in haar ogen, een spierwit gezicht.
"Bellatrix van Detta" Jimmy hield zijn stok in de aanslag.

"Kijk, kijk, kijk. Onze beroemde tijdreiziger, en hij heeft zijn kindje ook mee"
Bellatrix haar ogen vielen op Nai. Nai twijfelde geen enkele seconde, greep haar stok "Paralitis!"
Bellatrix lag verstijfd op de grond. Nai schopte de stok van Bellatrix weg.

"Nai nee, ze is van mij!" Harry duwde Nai opzij, met zijn stok dreigend boven Bellatrix.

"Harry, jongen, laat dit aan mij over. Dood is niet de optie" Jimmy probeerde voorzichtig tot hen te komen.
"Ze heeft hem vermoord! Ze heeft Sirius vermoord!"
"En daarom zal zij gestraft worden Harry"

Nai voelde het weer op komen. De jeuk aan haar onderarm. Hij was hier, Voldemort was hier.
"Jimmy, hij is hier!" Schreeuwde ze nog, maar het was al te laat.

"Doe het Harry. Vermoord haar, neem wraak" de sissende doordringende stem van Voldemort klonk door de hele zaal heen. Nai werd gek van de jeuk aan haar onderarm, ze wist dat dit met hem te maken had.

"Expelliarmus!" Nai haar poging was tevergeefs. Nai zag hoe de ogen van Voldemort zich tot haar wendde. Zijn grote ogen leken in een schok toen hij haar zag.

"Petrifi-"
"Crucio"
Nai hoorde Jimmy kermen van de pijn. Voldemort zijn cruciatusvloek ging bij hem door merg en been.
"Jimmy, wat lijk je toch in sommige vlakken op je vader. Jammer  dat niet alles van hem in jou zit" Voldemort zijn doordringende grijns en de schreeuw van Jimmy lieten Nai volledig verstijven. Voldemort wist het nog, hij wist dat Jimmy de zoon van Rai Westerne was.

Nai hoorde Bellatrix nog hard lachen, die verdween in een van de haarden. Voldemort liet de vloek los van Jimmy. Jimmy lag kermend op de koude vloer. Nai probeerde zo snel mogelijk bij hem te komen.
"Met jou reken ik later af" Nai voelde een knal tegen haar arm, ze voelde zichzelf verlamd raken. Nai lag weerloos op de grond, haar lichaam kon niks meer.

Voldemort richtte zich op Harry. Harry deed zijn best zich tegen hem te verdedigen. Nai wilde zijn naam schreeuwen, naar Jimmy toe rennen, alles wat ook maar mogelijk was om te helpen. Het lukte haar niet, ze was nog altijd verlamd.

Een grote knal in de zaal zorgde ervoor dat Voldemort afstand deed. Nai zag hem verschijnen, Albus Perkamentus. Perkamentus ging de strijd aan met Voldemort, die hij leek te winnen. Voldemort was weerloos tegen de kracht van Perkamentus. Nai zag vanuit haar ooghoek dat Jimmy was opgestaan en naast haar hurkte.
"Finite incatatum"
Nai voelde haar lichaam langzaam weer. Op het moment dat ze rechtop zat zag Nai Harry op de grond liggen. Ron, Hermelien en een aantal leden van de Orde stonden in de deur opening.

"Jij zult nooit de liefde voelen die ik voel. Dat is sterker dan welke vloek ooit" hoorde ze hem schreeuwen. Nai haar oog viel op een gevangen Voldemort, nog altijd door Perkamentus zijn spreuk.
Er verschijnselden her en der leden van het Ministerie, onder andere Cornelius Droebel. Voldemort verdween, de jeuk zakte weg.

"Hij is echt terug" hoorde Nai Droebel fluisteren.

Nadat Harry was opgestaan wendde Perkamentus zich tot Jimmy en Nai.
"Zorg dat jullie veilig zijn. Hij mag jullie niet vinden"
Met die woorden wist Nai dat Perkamentus het kon herinneren. Perkamentus wist wie Nai was, en wat haar link was met Jimmy en Rai Westerne.
Jimmy gaf alleen een knik, waarna ze samen verdwijnselden naar huis.

"Jimmy.. Sirius Zwarts is dood. We moeten toch iets-"
"Deze discussie ga ik niet nog eens aan. Je-weet-wel heeft mij nu gezien, en het duurt niet lang voordat hij doorheeft wie jij bent"
"Maar Kai en.. en moeder"
"Die worden nu gezocht en veilig gebracht door de Orde. We moeten hier wachten"

Het wachten duurde eeuwig. Nai kon zich niet meer focussen, er ging zoveel door haar hoofd. Als Voldemort door kreeg wie zij echt is, dan zou alles voor niets zijn geweest. Sirius Zwarts was dood, Harry en iedereen in gevaar. Op dat moment werd er op de deur geklopt.

"Albus"
"Ik wilde zelf komen. Ik wilde zelf weten of zij het is" hoorde Nai hen kalm praten. Jimmy en Perkamentus kwamen de woonkamer in, Nai ineengedoken in de bank.
"Nai Dracota, Westerne" zei Jimmy zacht.
"Dus toch"
Perkamentus kwam naast Nai op de bank zitten. "Je hebt wat te verwerken"
De stem van Perkamentus kalmeerde Nai. Ze haalde rustiger adem.
"Je begrijpt dat het nu gaat beginnen Nai? Dat jouw afgelopen jaren op Zweinstein jou hiervoor hebben voorbereid?"
Nai knikte, waarbij ze nog geen woorden wist uit te spreken.

"Ik weet niet wat hij van plan is Nai. Harry is zijn prioriteit nu, maar zal daar iets bij nodig hebben. Ik ben bang, dat jij dat samen met jouw tweelingbroer bent"
"Kai! We moeten Kai vinden en-"
"Kai weet nog niks en dat is goed. We kunnen dit nog voor zijn, maar jouw hulp is daarmee belangrijk"

Nai bleef luisteren. De opdracht die Perkamentus nu zou geven was van groot belang.

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu