Boek 6, Onderzoek

27 1 0
                                    

Nai zag het donkere teken in de hemel staan. Ze zag in haar ooghoek de Dooddoeners verdwijnen naar beneden.

Albus Perkamentus was dood.

Kai had zich volledig overgegeven aan de Dooddoeners.

Draco wilde niets meer met haar te maken hebben.

Severus Sneep heeft al die tijd een spel gespeeld.

"Nai, sta op! We moeten achter hen aan!" Nai hoorde Harry's stem steeds verder weg trekken.
Hij was achter hen aangegaan.

Nai besefte dat er nu geen tijd was voor rouw. Haar opdracht voor Draco was bij deze beëindigd.
Maar ze wist dat er meer te wachten stond. Ze wist dat vanaf vandaag de oorlog was begonnen.

En zij speelde een rol in deze oorlog.

Nai stormde de trappen af naar beneden. Ze hoorde de vreselijke lach van Bellatrix vanuit de grote hal komen.

Nai stopte voor de deuropening, met haar stok gereed. Glasscherven vlogen door de grote hal. De altijd brandende kaarsen waren uit.

Ze keek naar de rug van Draco. Ze zag hoe hij verstijfd bleef staan.

"Petrificus tota-"

"Mooi niet bemoeial"
Nai werd door een aanval naar achteren geblazen.

Ze keek in de richting waar het vandaan kwam. Kai stond nu naast Draco, vastberaden om Nai nog eens aan te vallen.

"Laat haar. We moeten gaan"
Draco trok Kai mee naar buiten, weg van Nai.

Nai zag Harry langs haar af rennen, achter de Dooddoeners aan. Ze sprong op om achter hen aan te rennen.

Nai wist niet wat ze zou doen als ze hen te pakken kreeg. Ze wist wel dat ze vastberaden was om deze keer Harry te helpen.

Eenmaal buiten zag ze hoe ze richting het huisje van Hagrid gingen.
Een aantal meters achter Harry aan zag ze hoe hij een poging deed om Sneep te stoppen. Draco bleef pijnzend achter Sneep staan.

"Vecht terug, lafaard!" Hoorde Nai hem nog schreeuwen, maar het interesseerde haar niet.

Ze rende langs hen af om bijna oog in oog te staan met Draco.

"Is dit wat je nu echt wilde? Vluchten, wegrennen?"

"Je begrijpt het niet Nai"

"Hoe dúrf je nu mijn naam te noemen! Val mij aan, doe het! Of laat je Sneep weer je klusjes klaren!?"

"Ik hield van de Nai die al die tijd bij mij is geweest. Ook al ben je niet eerlijk geweest, als Westerne meisje"

Nai wilde hem op dit moment meer aanvallen dan dat haar lief was. Nog voordat ze woorden kon uitbrengen, was Sneep al met hem verdwijnseld.

Nu was hij echt weg. Nu was Draco uit haar leven verdwenen. Net zoals Kai, die nu echt niets meer kon herinneren.

Harry's hand viel op haar schouder.
"Zeg maar niks Harry, je had misschien inderdaad gelijk"

"We moeten terug naar het kasteel. Iedereen moet weten wat er is gebeurd"

Samen met Harry liep Nai terug. Ze kon het waarderen wat hij deed. Maandenlang had Harry haar gewaarschuwd. Ze wees hem af, negeerde zijn waarschuwingen en was zo koppig als ze maar kon zijn.

Het lichaam van Perkamentus was omringd door leerlingen. Het verdriet was groot, ze zochten steun bij elkaar. Bij het aanzicht van Jimmy, die naast Anderling stond, brak Nai.

Haar oom omhelsde haar, en voor de tweede keer liet Nai al haar tranen los.

"H- het spijt me zo. Ik- ik deed alles wat ik kon-"

Timeturner/tijdverdrijverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu