"Dus, Nai, hoe was je date?" Vroeg een nieuwsgierige Kai op maandagochtend tijdens het ontbijt. Nai zei er niks over en deed alsof ze druk bezig was met haar yoghurt. Kai greep haar ontbijt onder haar neus vandaan. "Hoe. Was. Je. Date?"
Nai begon zich langzaam te schamen. "Eh- wel oké" stamelde ze. Benno volgde al fronsend het gesprek. "Wel oké? Dus je praat weer tegen hem?" Nai pakte haar eten voorzichtig terug. "Ja- ja ik geef nu gewoon antwoord als hij iets vraagt" ze nam een aantal happen.
"En...dat is alles?" Beiden bleven Nai nu aandachtig bekijken.
"Eh- nou ja ehm. Het zou zomaar kunnen zijn dat ik hem heb gezoend"
Benno en Kai stikte allebei bijna in hun eten.
"Waarom?!" Sputterde Kai.
"Hij heeft mij uitgelegd wat er gebeurde, wat zijn ouders wilde. En-"
Benno en Kai keken elkaar even aan.
"Je gelooft het ouders verhaal?" Fronste Benno.
Nai knikte voorzichtig. "Jullie kennen het ouders verhaal?"
Kai haalde zijn schouders op. "Dat probeerde hij ook die avond toen uit te leggen. Tsja, het kan kloppen. Ik vond alleen dat hij dat wat netter had mogen aanpakken"
Nai moest hem daarin gelijk geven.
"En nu?" Vroeg Benno door.
"Geen idee, nog niks. Op het gemak. Genoeg te doen dus niks overhaasten" Nai at haar ontbijt verder op. Kai en Benno vonden het prima zo.De les van Omber verliep saai. Alles uit een boek leren kon Nai ook in haar vrije tijd doen. Leunend op haar handen probeerde ze de aandacht erbij te houden, maar niet van harte. "Mevrouw Dracota" hoorde ze de stem van Omber sneren. Nai zat onmiddelijk rechtop. De wond op haar hand begon langzaam te genezen, en ze wilde geen tweede. "Aangezien u zo aandachtig kijkt. Vertel eens met welke bezwering een Dementor kan worden afgehouden"
Nai wist dit, dit had ze eerder gehoord. "De Patronusbezwering professor"
"Heel goed, en hoe roept u deze op?"
Nai dacht na.
"Gelukkige herinneringen. Iets waar je blij van wordt. Door vervolgens de bezwering op te roepen aan de hand van 'expecto patronum" wordt de Dementor verjaagd"
Omber bleef even stil. "Die verdiend 5 punten professor!" Riep Benno nog. Omber negeerde hem.
"De bezwering zal nooit nodig zijn. De Dementors werken voor het ministerie en zullen ten allen tijden een onschuldig iemand niet aanvallen" Omber keerde zich tot haar bord.
"Maar, kunnen we niet toch gewoon oefenen?" Stamelde Nai. Omber bekeek haar met fijngeknepen ogen. "Geen sprake van, het is niet nodig. We gaan verder"Nai baalde, ze had deze bezwering graag geprobeerd.
Aan het einde van de les liep Nai samen met Benno en Kai het lokaal uit. Ze baalde nog steeds. "Nai, wacht even" Draco hield haar tegen. Benno en Kai bleven ook staan.
"Wees wat voorzichtiger wat je zegt tegen Omber" adviseerde hij. Nai trok haar wenkbrauw op. "Dit slaat toch ook op niks? Ik wil iets leren wat ik kan gebruiken en oefenen, niet alleen maar lezen en luisteren"
Draco greep de hand waar haar wond nog op zat. Haar hart maakte een piepklein sprongetje. "Je wilt niet meer van dit neem ik aan" hij wreef met zijn duim erover.
Kai onderbrak hen. "Ik moet hem gelijk geven. Als je nou je mond een beetje houdt dan valt Omber wel mee. We hadden 5 punten kunnen krijgen, als jij het niet was geweest"
Draco had nog altijd haar hand vast. "Misschien. Ik vind er alleen nog altijd niks aan". Ze probeerde het te negeren, maar het feit dat Draco nog altijd over haar hand wreef liet haar niet in de koude kleren zitten.
"Oke, kom op we gaan. Dag Malfidus" knikte Kai, en nam Nai mee.
Vervelend dat Kai er nu weer tussen moest komen.Na het avondmaal besloot Nai naar de bibliotheek te gaan en haar lesstof door te nemen. Ze vond er niks aan, maar ze wilde haar SLIJMBAL examen maar gewoon kunnen halen. Hermelien kwam plots naast haar zitten. "Ik hoorde je tegen Omber ingaan" begon ze. Nai knikte voorzichtig. "Ik had graag de patronusbezwering willen oefenen"
Hermelien keek verdacht om zich heen en ging iets korter bij Nai zitten.
"Wat nou als ik weet hoe je die kunt leren?" Fluisterde ze. Nai bekeek haar fronsend.
"Ruim je boeken op en kom mee" Hermelien stond al op. Nai volgde haar achterna.Nai stapte de ruimte in waar ontzettend veel bekende gezichten waren. Loena Leeflang, Cho, Ginny, Marcel en nog meer leerlingen van alle afdelingen stonden daar. Het viel Nai op dat zij de enige was van Zwadderich. "Nai Dracota toch? De prinses van Zwadderich" vroeg Luna, al glimlachend. Ze stak haar hand uit die Nai aan nam. "Laat prinses maar achterwegen, gewoon Nai. Wat doen we hier?" Ze keek nog eens rond.
"Harry zal zo hier zijn met Ron. Nai het is belangrijk dat wij leren hoe we ons zelf kunnen verdedigen. Harry kan ons dat hopelijk leren" vertelde Hermelien. Nai raakte enthousiast. Eindelijk wat meer actie.Niet veel later kwam Harry binnen. Het koste hem enige overtuiging om hier in mee te gaan, maar het lukte. "We beginnen morgen avond" glimlachte hij, waarna iedereen langzaam begon te vertrekken.
"Je bent de enige Zwadderaar" gaf Loena liefjes aan bij Nai. Nai besefte zich dat ook maar al te goed. "Dat zegt iets over jouw kwaliteit. Tot morgen Nai" Loena liep ook naar buiten. Nai liep op Harry af die nog druk in gesprek leek met Ron en Hermelien. "Nai, wat fijn dat je ook mee doet" grijnsde Ron.
"Blij dat ik mee mag doen. Hoe is het met jouw hand na de straf Harry?"
Harry wreef over zijn handpalm terwijl hij naar die van Nai keek. "Ze heeft jou ook gehad" zei hij zacht.
"Het gaat er niet beter op worden Harry. Omber is echt de boel aan het verzieken" er klonk irritatie in Nai haar stem. "We moeten hier voorzichtig mee omgaan" besloot Harry.Nai keerde terug naar de afdeling. Het was al laat en ze moest haar best doen om niet gepakt te worden. Zachtjes sloop ze de afselingskamer binnen. "Waar kom jij vandaan?" Draco zat nog in zijn eentje voor de haard. "Afspraak. Jij bent nog op?"
"Afspraak? Met wie? Een date?"
"Is dit een verhoor? Gewoon een afspraak, niks bijzonders"
Nai raakte geïrriteerd van zijn controlerende gedrag.
"Oké, prima. Niet gehoord dat ik klassenoudste ben geworden? Met een beetje hulp van Omber"
Nai rolde haar ogen van walging. "Jouw geslijm bij Omber zorgt er nog voor dat je zo je SLIJMBAL kunt halen" Nai liep richting haar kamer.
"Misschien. Ik vind haar aanpak niet geheel verkeerd"
"Nee natuurlijk niet. Lekker kletsen over het Ministerie samen"
"Aiai Nai, niet helemaal vriendelijk vanavond" er ontstond een grijns op Draco zijn gezicht. "Ach sorry 'klassenoudste'" walgde Nai, lachend om haar eigen spottende manier.
"Een aantal dagen geleden kon je de 'klassenoudste' althans goed zoenen" Draco stond op van de bank.
"Toen wist ik nog niet dat je klassenoudste was, Malfidus. Plus, ik had genoeg drank op" Nai wilde haar deur openen totdat ze voelde dat Draco haar van achter vastgreep om haar heup.
"Zou je het nu dan niet meer doen nu je dit weet?" Fluisterde hij in haar oor. Nai kreeg er bijna kippenvel van. Ze herkende dit precies van vorig jaar. Hij wist ontzettend goed zijn charme in te zetten. Nai wist dit beter te kunnen. Ze legde haar hand over zijn arm, waarna ze met haar vingertoppen naar zijn hand ging. "Wilt deze klassenoudste dan nog eens de lippen van dit meisje voelen" grijnsde ze. Ze voelde Draco's hartslag tegen haar rug aan slaan. Ze wist dat ze zijn hart nog altijd sneller kon laten kloppen.
Plots kreeg ze een totale rilling over haar lijf. Ze voelde hoe hij met zijn ene hand haar haren uit haar nek haalde. Zijn lippen gingen zachtjes langs haar nek af, waarbij hij kleine zachte beetjes achter liet. Nai voelde haar eigen ademhaling en hartslag een stuk sneller gaan. Dit speelde hij goed.Draco greep haar beiden heupen vast en binnen een fractie van een seconde draaide hij haar om. Met zijn hand hield hij haar kin vast en bracht zo haar lippen tegen de zijne. De kus werd steeds intenser waarbij Nai geen controle meer kreeg over haar eigen ademhaling. Ze braken los van elkaar. "Ja, deze klassenoudste wilde ze nog eens voelen" fluisterde hij zacht. Nai kon een glimlach niet onderdrukken. "Trusten, klassenoudste" ze draaide zich om en stapte haar kamer binnen. De gevoelens waren er weer volledig voor Draco Malfidus.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...