Er waren inmiddels weer wat dagen verstreken na Nai haar discussie met Carlo. Ze was die avond, nog altijd zeer boos, terug gekomen in de afdelingskamer. "Niet goed gegaan met Westerne?" Vroeg Draco verbaasd. Juist, haar smoes. "Jawel, jawel. Voornamelijk moe" verzon ze erbij. Moest ze Draco vertellen over haar confrontatie, of zou ze het beter gewoon negeren? Ze wist inmiddels beter. Draco trok haar bij zich op de bank. "Wachten op jou duurt veel te lang" zei hij zachtjes, en gaf haar een kus op haar voorhoofd. Ze keek op naar hem, zoekend naar zijn ogen. Het viel haar op dat zijn ogen even langs haar af gingen voordat ze in die van haar keken. "Was er iets?" Vroeg Nai. Draco schudde zijn hoofd en trok haar op zijn schoot. "Vooral blij samen met jou te zijn" waarna hij zijn hand om haar nek sloeg en zoende. Het voelde voor Nai nu alweer helemaal goed.
Het was vrijdag en Nai zat in de laatste les van die dag, Toverdranken. "Psst, Nai" fluisterde Benno. Nai lette op dat Sneep het niet zag en draaide zich om. "Zweinsveld straks? Boterbieren?" Grijnsde hij. Nai knikte "Nemen we Draco ook mee?". "Prima, maar we laten dom en dommer dan wel hier. Ik wordt niet goed van die twee" reageerde Kai erop.
De les was voorbij en Nai wachtte om de hoek totdat Draco ook naar buiten liep. Het viel haar op toen Draco uit de ruimte kwam, Patty er vlak achter liep. "Wachtte je op mij schoonheid?" Grijnsde hij toen hij Nai zag. Nai liet haar opvallendheid van Patty los. "Benno, Kai en ik gaan naar Zweinsveld straks, ga je mee" glimlachte ze. Draco keek wat moeilijk. "Ik zou al gaan. De voorraad snoep van Korzel en Kwast is er weer eens doorheen" er onstond teleurstelling bij Nai. Hij greep haar met een arm vast. "De Drie Bezemstelen zijn jullie toch? Als die twee klaar zijn kom ik eraan" "Nai, kom!" Hoorde ze Kai roepen. Draco gaf een kus op naar neus "ik zie je straks schoonheid".
Samen met Benno en Kai zaten ze bij de Drie Bezemstelen. Nai had de lokale wijn inmiddels gevonden die ze vrolijk achterover sloeg. "Hey, het is echt serieus met Malfidus he Nai?" Grinnikte Kai. Nai voelde dat ze ging blozen. "Blijkbaar, wie weet" ze gooide haar glas achterover. "Volgende ronde" terwijl ze een rondje draaide met haar vinger. Kai stond al op, maar keek met een geschrokken blik door het raam naar buiten. Het viel Nai op. "Kai?" "Eh- niks. Ik ga het halen" hij liep naar de bar. "Die leek geschrokken" vroeg Benno, ook fronsend. Nai haar aandacht lag nu bij de deur die open ging en Draco die naar binnen liep. Hij liep in de richting van hun tafel, maar Nai zag dat Kai hem tegen hield. Kai leek boos, zelfs wijzend met een vinger naar Draco. Beiden liepen weer naar buiten. "Ja dag! Mijn boterbier staat daar nog" Benno stond op om het drinken bij de bar te halen. Nai draaide zich om richting het raam. Ze kon niks horen, maar zag dat Kai vrij boos en intimiderend tegenover Draco stond. Ze keek Benno aan, die het ook had gezien. Hij zette de drankjes op tafel. "Ik ga even kijken, let op de drankjes" Benno beende naar buiten. Nai bekeek het tafereel dat buiten aan de hand was. Zowel Kai en Benno leken beiden boos op Draco. Ze zag hoe ze hem weg stuurden en naar binnen kwamen. "Waar sloeg dat op?" Benno en Kai gingen zitten. "Nai, ik moest even weten of ik dingen goed zag" Kai nam een slok. "Wat zag je? Kai, zeg het mij nù" Nai haar toon werd dreigend. "Wat zei Draco tegen jou waarom hij niet hier kon zijn?" Vroeg Benno bevestigend. Nai dacht na "Eh- snoep halen met dom en dommer" "Juist. Dom en dommer waren inderdaad in de snoepzaak. Patty gaf net Draco een nogal innige zoen als een 'bedankt voor de leuke avond'" Nai wist even niet wat ze hoorde. Ze greep haar glas en gooide deze in een keer weer achterover. "Nu ga je grapje zeggen?" Benno schudde zijn hoofd. "Helaas niet, sorry Nai. Kom, we halen er nog eentje". Nai had het gevoel alsof haar hart in stukken uit elkaar barstte.
Carlo had gelijk.
Haar eigen gevoel had gelijk.
Erin getrapt.
Hij had wel het spel gewonnen.
"Nai, als je wilt gaan snap ik dat" fluisterde Kai. Nai schudde vastberaden haar hoofd. "Mooi niet. Mijn avond wordt niet verpest. We gaan gewoon door. Fuck Draco, fuck Patty, we gaan door!" Samen dronken ze nog een flink aantal borrels. Benno en Kai maakten Draco en Patty belachelijk, in de hoop Nai haar pijn te verzachten. Nai deed evengoed mee, haar masker stond weer op haar gezicht.
Laat in de avond, bijna diep in de nacht, kwamen ze terug op de Zwadderich afdeling. Benno en Kai hielpen Nai de trap naar het meidenvertrek op te komen, waarna zij zelf ook naar bed gingen. "Je stinkt naar alcohol" hoorde ze een snerende Patty. Nai ging zich niet laten kennen. "Beter dan altijd stinken, door jou moet het raam hier altijd open"
"Wat? Ergens achter gekomen Dracota? Verdriet weg moeten drinken?"
"Nee hoor, denk even aan mij als je hem zoent"
Patty sprong woedend haar bed uit. "Wat wil je doen? Is dit een uitdaging?" Nai deinsde niet terug. Daphne Goedhart werd er van wakker. "Kappen allebei! Anderen willen slapen!" Nai pakte haar spullen. "Geen probleem, succes in deze stank" ze beende naar beneden en gooide haar spullen op de bank. Ze zou daar wel slapen.Veel geslapen had ze niet. Nai bleef terug denken aan wat Benno en Kai vertelden. Ze had Draco nog niet meer eens gezien daarna. Ze had het niet kunnen vragen. Langer in dezelfde ruimte slapen met Patty zou ook op een dag fout aflopen. Ze besloot in de vroege ochtend naar Sneep te gaan.
Zachtjes wandelend door de gangen zag ze het kantoor van Dolleman open staan. Ze gluurde stiekem naar binnen. Het viel haar op dat achterin een hoop flesjes met vloeistof stonden. Hij was geen meester in Toverdranken, wat moest hij ermee. Ze schrok van het luide geschreeuw vanuit een kist. Waarschijnlijk een indringersspreuk. Nai glipte weg, verder naar Sneep."Binnen" hoorde ze Sneep nadat Nai op de deur klopte. "Professor, we moeten praten" eiste ze meteen. Sneep zat aan zijn bureau, maar keek niet op.
"Spreek"
Nai haalde diep adem. "Professor als ik nog één nacht met Park in een kamer slaap vallen er doden! Geloof mij ik ben dan nog gevaarlijke dan Vol-"
"Niet zijn naam noemen. Je onderschat duistere krachten"
Sneep had nog altijd niet opgekeken vanuit zijn boek.
"Ik meen het professor! Het maakt mij niet uit waar, maar niet bij haar!"
Langzaam raakte Nai nog gefrustreerder aangezien Sneep weinig aandacht toonde.
" Jimmy's temperament"
Nai bleef stil.
"Het zou vervelend zijn als Zwadderich puntenaftrek had wegens zogenaamde 'moord' door iemand van de eigen afdeling. Al dan niet jouw schorsing"
"Professor ik vraag niet teveel. Gewoon weg bij Park"
"Tik met je stok op de vier donkerste stenen naast de haard. Bedenk je eigen wachtwoord" sprak hij, alsnog niet kijkend naar Nai.
"En dan?"
"Dat is jouw kamer voor de komende jaren. Ik wil je daarover niet meer horen of zien".
Nai haalde opgelucht adem. "Bedankt professor" ze liep zijn kantoor uit.Ze deed precies wat Sneep zei. Met haar stok tikte ze op de donkerste stenen en bedacht haar wachtwoord witterozen. De stenen vormden een deur waar Nai naar binnen kon. Een gigantische ruime groen met zwarte kamer met haar eigen hemelbed én bureau was van haar. Op de muur hing een getekend portret van Zalazar Zwadderich, starend naar haar. Ze onderzocht of Zalazar erin leefde, maar het was enkel en alleen getekend. Nai grijnsde van oor tot oor. Deze kamer ging nu bij haar zorgen voor verandering. Focus op de opdracht. Focus op de lessen. Focus op zichzelf.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...