Nai hoorde de geruchten dat Katja Bell behekst zou zijn geweest. Harry, Ron en Hermelien hadden haar gevonden onderweg terug van Zweinsveld. Het voorwerp moest eigenlijk naar Perkamentus. Nai vond het een apart verhaal, maar nu niet interessant genoeg om er iets mee te doen.
Heel even voelde Nai zich zonder zorgen in de afdelingskamer zitten, samen met Benno en Kai. Samen aan het lachen, voornamelijk om de uitnodiging van Slakhoorn.
Benno lag op de grond van het lachen "Oké dus, we gaan dates regelen. Nai, dat van jou is al bekend-"
"Pardon?! Ik ben alles behalve voorspelbaar"
"Dus geen Malfidus als date?" Kai fronste verbaasd.
Hoe kon Nai hem als date meenemen, als ze hem werkelijk al weken niet meer had gezien. Ze had hem één keer gezien, maar toen hij haar zag liep hij weer weg uit de grote hal. Nai wist waar ze hem zou kunnen vinden, maar had geen idee hoe de confrontatie met hem aan te kunnen gaan.
"Solo! Net als het bal! Nai gaat solo!" Grijnsde Nai breed.
"Gaan we dan anders alle drie gewoon solo? Samen, maar toch alleen. Voor als de meiden kijken, snap je Nai?"
Ze stemden met elkaar in. Nai kon zich verheugen op een avond zonder zorgen.
》
De avond van Slakhoorns kerstborrel brak aan. Nai trok haar smaragdgroene jurk aan met een split aan de zijkant van haar been. Nai bekeek zichzelf in haar spiegel. Een avond zonder zorgen, zonder opdracht, zonder Draco.
Toch kon Nai zich afvragen wat Draco nu zou zijn aan het doen. Het teken van de Dooddoener heeft Nai laten schrikken, maar haar gevoel was er niet minder door geworden."Nai! Kom nou!" Hoorde ze Kai vanaf buiten haar deur roepen.
Snel trok ze haar zwarte hakken aan. Binnen vijf minuten stond ze in de afdelingskamer.
Ergens had Nai hoop dat Draco per toeval daar zou zijn. Hij was er niet, net zoals alle andere keren dat ze het hoopte.
"Nai? Heb je ons als bloedhonden nodig of zo? Als je niet mijn beste vriendin was geweest had ik je-"
"Had je helemaal niks Benno. We gaan"
Vlak voor de kamer van Slakhoorn zag Nai dat Harry samen met Loena liep. Loena zwaaide nog vriendelijk naar Nai, Harry liep snel door.
"Als die dat nou de hele avond doet, vind ik het prima" sneerde ze nog tegen Benno en Kai.Slakhoorn opende de deur voor hen. Zijn kantoor was ruim versierd met kerstversiering, muziek en lachende gasten met borrels in hun handen.
"Rustig aan met de borrels zwadderaars" glimlachte Slakhoorn.
"Ach professor, geef maar meteen een fles, dan praten we nergens over" Benno en Kai liepen al direct naar de tafel met de drankjes."Jij ziet eruit om op te eten" Daan had Nai al direct gespot. Daar had Nai niet meer aan gedacht, of met hem gesproken.
"Simons, hey! Oké eh- nog even over die wedstrijd" Nai probeerde hem op afstand te houden.
"Geen zorgen, met Ginny heb ik het direct daarna afgekapt. Ik had nooit gedacht dat jij als moordvrouw mij zou zien zitten. Laten we daar de tijd samen voor nemen" Daan leunde vrijwel bijna over Nai heen.
"Je hebt wat?! Ah nee! Ik moet echt even naar Benno en Kai" Nai kroop onder Daan zijn arm door, bijna sprintend naar Benno en Kai.
Ze greep snel een drankje van de tafel terwijl ze tussen beiden in ging staan. "Shit! Ik heb niet meer eraan gedacht om Daan Simons af te kappen na die wedstrijd"
Benno en Kai proestten beiden hun drinken bijna uit hun mond.
"Oeps! Vertel hem dat het niks was!" Kai veegde met zijn mouw wat drank van zijn lip.
JE LEEST
Timeturner/tijdverdrijver
FanfictionEindelijk is het 1 september, de dag dat Nai 18 wordt. Al 18 jaar leeft zij haar doodgewone Dreuzel leventje, die haar prima bevalt. Op haar verjaardag krijgt zij bezoek van een eigenaardig persoon, die beweert de grote tovenaar Albus Perkamentus te...