Deel 46♡

423 16 12
                                    

Pov Orlando
Ongeduldig tik ik met mijn voet op de grond. Ik spring op wanneer ik mijn ringtoon hoor. Het is Roberto.

"Dat is snel." Reageer ik.

"Het is een gave."

"Stuur me het adres."

"Joe." Hij hangt op en als snel krijg ik het adres toegestuurd.

Ik pak mijn autosleutels. Buiten bots ik bijna tegen Tulio op. "Oh Tuul, wil jij straks even bij Emma kijken?"

Hij kijkt me verbaasd aan. "Sure."

Ik geef hem een kort knikje voor ik met grote passen naar de auto loop.

~~

Ik kom aan bij een grote eiken deur, die al op een kiertje staat. Ik stap naar binnen en sluit de deur achter me.

Roberto draait verveeld met zijn pistool. Terwijl Enzo zit vastgebonden op een stoel. Hij trekt aan de touwen. Hoe heeft Ro dit voor elkaar gekregen?

"Duurde lang." Hoor ik Roberto zeggen. Gelijk kijkt Enzo ook op.

Ik loop naar ze toe. "Shut up."

"Enzo Bianchi?" Ik hurk voor hem neer. "Weet je wie ik ben?"

Hij snuift even. "Ja."

Ik lach en draai me kort naar Roberto. "Mooi zo, dat bespaard een hoop uitleg. Vertel me eens wat er vanmiddag is gebeurd."

"Ik heb geen idee waar je het over hebt."

Ik zucht luid. "Moet ik het even opfrissen?" Uit het niets steek ik mijn mes in de stoel leuning vlak naast zijn hand.

Hij schrikt en probeert zijn hand los te trekken maar dat lukt niet. "Wacht, gast, dit kun je niet doen."

"Maar een meisje ontvoeren en bedreigen kan wel?"

"Kijk, gast, i-ik kan het uitleggen."

"Begin maar."

"Ze sprong zelf uit de auto, oké? Ik heb haar niks gedaan."

"En ze heeft zeker ook zichzelf gewurgd?" Vraag ik sarcastisch.

"Ik liet toch optijd los? Wat zeik je nou."

Ik stomp hem hard in zijn gezicht. "Nice." Hoor ik Roberto mompelen. Ik draai me kort om en zie hem geamuseerd toekijken.

"Ik hou er niet van als mensen zeggen dat ik zeik." Sis ik tegen Enzo.

"Dat is gewoon gezeik." Grijnst hij.

Ik haal uit en sla de grijns van zijn gezicht af. "Houd gewoon je bek. Ik ben hier om te praten, niet om te vechten."

"Gaat een beetje lastig om mijn bek te houden en tegelijkertijd te praten."

Ik vloek luid. Oké, chill. Ik wil eerst mijn antwoorden, dan kan ik hem vermoorden.

"Wat heb je met haar gedaan?"

"Vandaag? Niks."

"Vandaag?!" Roep ik boos uit.

"Ja, vandaag heb ik niks gedaan. Maar gister?" Hij lacht. "Oeh, en vorige week. Dat wil je niet weten."

Woede borrelt in me op. Ik moet mijn best doen om hem niet gelijk neer te schieten.

Enzo ziet het en grijnst. "Wat is er? Ben je boos omdat ze voor mij koos in plaats van jou?"

De woede neemt de overhand en ik sla hem hard in zijn gezicht. Ik wil nog een keer uithalen maar zijn stem houdt me tegen.

"Maak me los en vecht als een echte man." Hij lacht zacht. "Voor zover dat kan, suikerspin."

Twijfelend draai ik me om naar Roberto.

"Doe het en maak hem kapot. Daar ga je je beter van voelen." Reageert hij in het Spaans.

Ik draai me terug naar Enzo en snij de touwen los. Hij kijkt me verbaasd aan.

"Verbaasd dat ík geen lafaard ben, Enzo?"

Hij lacht spottend maar zegt niks. Hij zet een paar stappen bij me vandaan. "Het is trouwens niks persoonlijks. Ik mag haar, maar ik hóud er gewoon van om haar te horen smeken om te stoppen."

Zonder erover na te denken storm ik op hem af. Nog voor hij kan reageren sla ik hem in zijn gezicht. Hij valt achterover en ik duik bovenop hem. Ik hoor hem lachen wat omgaat in een pijnlijke kreun terwijl ik door blijf slaan.

"Hé!" Ik voel hoe iemand pijn arm tegenhoudt en me naar achter trekt. "Gast, stop." Roept Roberto. Hij duwt me bij Enzo vandaan. "Als je dit afmaakt, komt er een mafia oorlog aan. Is dat wat je wil?"

Mijn blik gaat naar Enzo. Hij hoest wat bloed op waarna hij pijnlijk kreunt. Ik loop naar hem toe en hurk naast hem neer.

"Als jij haar nog één keer aanraakt, haar ziet, of ook maar aan haar denkt, dan breek ik alle botten in je lijf."

Ik wacht niet op een reactie en loop al weg. Weg van Enzo voor ik hem afmaakt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Me being stupid dat ik nogsteeds niet weet of het nou mafia of maffia is. Vgm kan het beide tho.

Ohja en help me eraan herinneren dat ik later vandaag nog een hoofdstuk plaats ;)

Ontspoord!! (Deel 3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu