Deel 3♡

580 20 8
                                    

Pov Jax

"Een karaoke bar?" Vraag ik verbaasd. Emma knik. "Dat had ik niet verwacht."

Ze lacht. "Vind je het leuk?"

Ik knik. "Ja, het zit er schattig uit."

"Schattig?" Lacht ze. Opeens kijkt ze serieus. "Wat is er?" "ABBA!" Roept ze. Ze trekt me mee naar de dansvloer. "Ik hou van abba."

Ik lach om haar enthousiastme. Hoe kan iemand zo blij worden van muziek? Ik weet nieteens wat abba is.

"Ga jij ook?" Vraagt ze na een tijdje.

"Wat?"

"Zingen."

"Nee." Zeg ik gelijk.

"Waarom niet?"

"Omdat ik dat niet wil."

Ze zucht. "Kijk, zie je die drempel?" Ze wijst naar de grond maar ik zie geen drempel. "Die drempel in jouw comfort zone. En zolang je erachter blijft staan gebeurd er niks leuks."

"Ik zie geen drempel, Em."

"Het is geen letterlijke drempel, het is de drempel die in jouw hoofd zit." Ze zet een stap naar voren. "Zie je? Dat ging makkelijk. Het helpt echt."

"Ik ga niet over een denkbeeldige drempel stappen."

"Dan blijf je voor altijd saai."

"Hoe bedoel je saai? Jij bent ook nog niet geweest!"

Ze kijkt me uitdagend aan. "Ga jij als ik ga?"

Ik denk even na. Ze durft toch niet. "Deal."

Ze schudt mijn uitgestoken hand. "Challenge excepted."

Bijna gelijk loopt ze naar de dj naast het podium, mij verbaasd achterlatend. Hoe kon ik ook denken dat ze dit niet zou doen? Het is Emma! Die doet alles.

Ze zegt wat tegen de dj, hij lacht en wijst iets aan op een laptop waardoor Emma hevig knikt.

Ze kijkt me snel lachend aan voor ze op het podium stapt. Even ben ik verbaasd wanneer ik het liedje niet herken maar dan schiet het me te binnen. Ze zingt fight song! (Media)

Pov Emma
Glimlachend spring ik het podium af. Jax klapt in zijn handen. "Ik ben trots op je."

Ik lach. "Dank je." "Al gingen mijn oren wel bijna bloeden."

Lachend duw ik hem naar achter. "Jij moet ook nog hé?"

"Em.." zucht hij.

"Een deal is een deal. Je gaat."

"Eerst dansen."

Verbaasd kijk ik hem aan. "Wie ben jij en wat heb je met mijn vriend gedaan?"

"Shut up and dance with me."
Jax kijkt me lachend aan en trekt me naar de dansvloer.

Pov Maddison
"Welke heb je?"

"Iets met klei." Eline draait zich om, gelijk schiet ik in de lach. "Dit ziet er zo leuk uit!"

Eline lacht. " Welke heb jij?."

"Bubblegum." Ik trek een raar gezicht. "Het smaakt er alleen niet naar."

Haar ogen vergroten. "Heb je het gegeten?"

"Het rook naar bubblegum!" Verdedig ik mezelf. Ze lacht "dombo."

Ik wil net een ander liedjes opzetten wanneer ik een gil achter me hoor. Gelijk draai ik me om. Wanneer ik iemand zie staan begin ik ook te gillen.

"Hoe komen jullie binnen?" Vraagt Eline.

"We hebben een sleutel." Ik open mijn ogen om te zien dat Damian het had gezegd.

"Jullie gaven ons bijna een hartaanval." Reageer ik.

"Ja, jullie ons ook." Raf kijkt ons raar aan. "Wat hebben jullie op je gezicht?"

"Een gezichtsmasker."

Damian lacht. "Ik kan me niet voorstellen dat dit echt goed is voor je gezicht."

"Je gezicht wordt er heel zacht van."

"Het lijkt me best chill."

Verrast kijk ik Raf aan. Oké, het is nu of nooit Mads. "Mogen we jullie gezicht doen?"

"Wat? Nee!"

"Kom op Daim, ik doe het als jij het doet."

Even kijken Eline en ik elkaar verbaasd aan. Raf wil een gezichtsmasker?

Damian zucht. "Oké dan."

"Serieus?" Eline gooit een haarband naar de jongens.

"Wat is dit?" Vraagt Raf en schiet het bandje tegen Damian aan.

"Dat is een haarband idioot." Lacht Damian terwijl hij het bandje terug schiet.

Ik lach en pak een pakje gezichtsmasker en dan Damian zijn hand. "Je bent in goede handen, schat."

"Oh help."

~~~~

"Ik snap niet hoe het zo ver is gekomen." Damian kijkt naar zijn nagels.

"Nee, ik had ook niet verwacht dat ze nog iets hadden." Reageert Raf.

"Wat? Ik had het over onze nagels."

"Kijk uit! Ze zijn nog niet droog."

"Wacht, wat bedoel je?" Vraagt Eline aan Raf.

"Nou, ik had eigenlijk gedacht dat het al uit zou zijn."

"Nee, die twee blijven bij elkaar." Reageer ik.

Eline knikt. "Ja, ik verwacht ooit een bruiloft."

Raf lacht. "Jax en Emma? Heb je gezien hoe vaak ze ruzie hebben?"

"Ze maken het wel snel weer goed."

"Wat denk jij Daim? Jij studeert psychologie."

Hij zucht. "Ik ben bang dat ze snel uit elkaar gaan."

"Ach, wat weet jij van relaties."

"Maddy! Ik bedoel gewoon dat ze te veel hebben mee gemaakt."

"Dat maakt juist een band."

Ik zucht. "We zullen het zien."

Ontspoord!! (Deel 3)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu