Fariz memulai ceritanya...
Fariz_Flashback/Sambil menceritakan
3 tahun yang sebelumnya..."Azurill Pokemon! Azurill Pokemon!" -Fariz mengejek Zuril.
Zuril hanya menutupkan telinga.
Fariz bertindak kasar dengan merampas pen di tangan Zuril.
"Bagi la balik.." -Zuril
"Bagi? Tengok ni ehh.." -Fariz mencampakkan pen itu ke dalam tong sampah.
"Dah takda.." -Fariz
Zuril memandang ke bawah dengan raut wajah kesal bercampur sedih.
"Alo lo.. Nak nangis dah Azurill ni.." -Fariz
"Apa masalah kau suka kacau aku!" -Zuril
"Sebab kacau kau best! Kau tak macam orang lain.. Ha haha!!" -Fariz ketawa terbahak-bahak.
Zuril memandang Fariz dengan perasaan jengkel.
"Kau tu penakut sangat!" -Fariz membaling kertas lukisan Zuril yang dironyot ke arah Zuril.
_______________
"Okey.. Semua murid jawap latihan 1.3 tu sekarang." -Guru
"Baik cikgu.." -Pelajar kelas
Semua pelajar menjawab soalan. Semasa Zuril ingin menjawab, dia tidak sengaja terjatuhkan pen ke lantai.Zuril ingin mengambilnya. Namun,kaki Fariz terlebih dahulu memijak pen tersebut.
"Bagi lah.. Aku nak jawap soalan." -Zuril perlahan
Fariz berpura-pura tidak mendengarnya.Dia menggelek-gelek pen tersebut dengan kakinya sehingga kotor.Guru datang ke meja kumpulan Fariz dan Zuril.
"Zuril! Kenapa kamu tak buat satu apa pun lagi.Kawan-kawan kamu nak siap dah.Siapkan cepat.. Cikgu dah nak bincang.." -Guru
Fariz mengangkat kakinya dari memijak pen sambil ketawa perlahan.
Zuril mengambil pen itu dengan wajah marah bercampur kesal.Pen Zuril kebanyakannya di buang oleh Fariz yang membulinya.Bukan sahaja pen malah peralatan sekolahnya.
_______________
"Kita akan main permainan bola sepak.. Saya nak team girl lawan dengan team boy.. Cikgu nak tengok.. Agak-agak team girl ni sama taraf dengan team boy ke tak.." -Guru sukan itu tersenyum.
"Yeay!!" -Pelajar kelas bersorak
"Kamu semua main lah dulu..Cikgu nak kemas stor sekejap.Nanti cikgu datang balik.Abang ni akan jadi pengadil.." -Guru sukan
"Baik cikgu!" -Pelajar kelas
Semua pelajar lelaki dan pelajar perempuan di kelas itu masing- masing bermain dan mendapat bola. Hanya Zuril sahaja dipinggirkan.
Zuril yang tidak tahu berbuat apa.Hanya bergerak ke sama ke mari sahaja.Acah-acah macam tengah bermain sekali.
Semakin lama,Zuril semakin bosan dan kesal dengan nasibnya.Dia hanya berdiri di pinggir.
'Asal dia tak main.. Mari aku pas bola ni dekat dia.. hehe..' -Fariz handal dalam bermain bola sepak.Dia turut menjadi salah satu pemain bola sepak top di sekolahnya.
Zuril hanya memandang ke bawah.Fariz berpura-pura ingin menyepak ke arah rakannya yang berada di hadapan Zuril.Namun di menyepaknya dengan kuat supaya terkena ke arah Zuril.
Bark!!!
Bola itu melantun muka Zuril menyebabkan dia terjatuh.Mukanya memerah kesakitan akibat sepakan padu dari Fariz.
YOU ARE READING
Duyung Delima
FantasyMengisahkan tentang tiga orang sahabat yang pergi ke sebuah pulau terpencil.Hayra,Airas dan Zuril yang berniat untuk berkunjung ke sebuah pulau kecil bernama Pulau Tunggal. Niat Hayra yang hanya ingin membawa kawan lamanya bernama Zuril yan...