Episode 157:Angkara Crab Linguine Cheese

11 2 38
                                    

Puan Haysha menarik tangan Hayra menuju ke kereta Puan Zurina diikuti Airas dan Zuril.

"Eh tu.. Hayra pun balik lah.." -Ahmad

"Hmm.. biasalah diorang tu.." -Fariz

"Apa-apa plan sekali." -Fariz dan Ahmad tersengih memerli Hayra dan Kamarul.

"Kesian diorang kan.." -Ahmad

"Aku lagi kesian dekat diorang tu.." -Fariz melihat ke arah Nazira dan Mikail yang berdiri tegak di hadapan Resort Sri Meranti mengubah topik.

"Haduh.. lamanya... Ingat kau dah bagi tadi.." -Mikail

"Macam mana.. tu.. Hayra pun baru keluar.." -Nazira

"Haah lah.. dah berapa lama diorang tunggu situ.." -Ahmad

"Itu lah.. dah macam tunggul kayu aku tengok.." -Fariz

"Betul ke Hayra nak balik ni,sayang? Tak nak have fun dengan kawan-kawan dulu? Airas,Zuril." -Puan Haysha

'What is important right now is about Hayra,ma.Does ma really know how to take care of Hayra?' ~Psycho

"You feel?" -Hayra yang duduk di dalam kereta itu memandang ke arah ibunya.

Airas,Zuril dan Puan Haysha tersentak.

'But what ma said is also true.. Hayra must want to have fun with her friends.. And doesn't want to disappoint her friends.' ~Sad

"Ma doesn't know Hayra... this is about your feelings.. And your feelings to your friends." -Puan Haysha memegang bahu Airas dan Zuril.

Hayra memandang wajah Airas dan Zuril.Kedua-dua mereka hanya memandang ke bawah.

'Let's give this body to Hayra.Let her decide herself..' ~Sad menasihati personaliti kedua Hayra itu.

'Okay fine.Let her make her own decision.' ~Psycho dengan rasa tidak puas hati kerana terpaksa mengalah.

"Hayra dengar tak apa yang ma cakap ni?" -Puan Haysha

"Ya ma.." -Hayra seperti sudah kembali ke sifat asalnya.

Hayra berdiri keluar dari kereta itu.

"Airas.. Zuril.. I'm so sorry... Aku rasa malam ni aku tak dapat berseronok dengan korang.." -Hayra memeluk Airas dan Zuril serentak.

'I really want to.. but I can't..' ~desis Hayra menitiskan air mata.

Jika dia terus berada di situ.Mungkin penyakit mentalnya itu aku terus menggila dan membocorkan rahsia tentang penyakitnya itu.Sudah tentu dia tidak mahu rahsia itu terbongkar.

"It's fine Hayra.." -Zuril membalas pelukan Hayra.

"Takpa Hayra.." -Airas membalas pelukan Hayra.

"Kitorang faham.." -Airas dan Zuril

"Lagi pun kau mesti penat dengan apa yang terjadi tadi.." -Zuril

"So lebih baik kau berehat dekat rumah je sekarang.." -Airas

"Aduh.. diorang buat drama pulak.. bila nak habis ni?" -Mikail sudah memegang kepalanya.

Nazira hanya tekun melihat ke arah Hayra,Airas dan Zuril.Mikail merenung ke arah mata Nazira.
Nazira mengesat air matanya pantas.

"Kau nangis ke?" -Mikail terdiam memandang Nazira.

"Nothing." -Nazira hanya tersenyum memandang ke bawah.

"Sorry tak memahami.." -Mikail terdiam memandang Nazira dengan rasa simpati dan bersalah.

"It's okay.Just teringatkan Fina dan Fani" -Nazira akhirnya terlepas cakap.

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now