Keesokan harinya...
"Rayyan.. kau.. kau! Musuh Fariz rupanya!" -Hayra memegang pagar di tingkapnya.
"Dah?" -Zuril
"Dah habis berlakon?" -Airas
Hayra,Airas dan Zuril sudah siap berpakaian sukan.
"Belum! Beraninya kau Rayyan memusuhi Fariz kawan baik si Zuril tu!" -Hayra
"Takpalah.. kau berlakon lah kat situ sampai kitorang balik nanti.." -Airas
"Betul,jom Airas.. Buang masa layan Hayra yang terlebih acting ni.." -Zuril
"Tidakkah kau tahu aku.." -Hayra
Bunyi pintu rumah ditutup.
"Eh Airas Zuril tunggu!" -Hayra segera berlari keluar dari biliknya.
Dia kembali semula ke bilik.
"Tingkap! Nak bagi rezeki dekat pencuri ke apa!" -Hayra segera menutup tingkap biliknya.
Hayra keluar menutup pintu rumah.Dia berjalan ke arah Airas dan Zuril yang masing-masing sudah siap naik di motor.
"Amboi.. monyok semacam Zuril.." -Hayra
Baju sukan khas untuk para atlet mewakili sekolah mereka tahun itu adalah berwarna biru dan merah.
Biru dan sedikit merah untuk lelaki makanala merah dan sedikit biru untuk lelaki memandangkan johan adalah rumah Kenanga dan naib johan adalah rumah Meranti pada tahun itu.
"Rumah aku dengan Airas menang tahun ni.." -Hayra tersengih
"Ceh." -Zuril menjeling ke atas.
"Hayra ni boleh tahan menyebalkan jugak ehh.." -Airas
"Apa tu?" -Zuril
Airas berbisik ke telinga Zuril.
"Ohh.." -Zuril mengangguk-ngangguk memandang Hayra.
"Eleh,ingat aku tak tau.. annoying.." -Hayra
"Ehh mana kau tau ahh?" -Airas memgerutkan dahi berang.
"Aku pakar bahasa okey.." -Hayra berlagak.
'Ish budak-budak ni! Menyebalkan!' -Sarianti
Hayra termenung memandang ke atas mengingatkan Kak Sarianti yang pernah menjerkah Hayra,Airas dan kawan-kawan sekampung Airas yang pernah bermain lari-lari sehingga menjatuhkan kain dari penyidai.
"Hayra! Cepat lah naik!" -Airas
"Kita dah lambat dah ni!" -Zuril
"Okey!" -Hayra naik ke motor Airas laju.
"Oii terbalik kang!" -Airas mengawal keseimbangan motor.
"Let's go! Majlis Penyampaian Anugerah Temasya Sukan Peringkat Kebangsaan!" -Hayra mengangkat tangan tangan kanannya tegak.
"Hayra..!" -Airas
Sudah ramai pelajar dari sekolah lain berada di padang sekolah.Kebanyakan pelajar ada yang berjalan,berbual dan mengikut arahan coach dari sekolah masing-masing.
Disebabkan hari Sabtu,bangunan agak sepi dan kosong tanpa pelajar. Hanya atlet mewakili sekolah sahaja yang dibenarkan hadir.
"Tengok,tujuh setengah dah!" -Airas
"Awal lagi tu.." -Zuril
"Tengok tu.. diorang pun baru sampai.." -Hayra menuding jari ke arah Fariz,Kamarul dan Ahmad yang sedang parking motor masing-masing tidak jauh dari situ.
YOU ARE READING
Duyung Delima
FantasyMengisahkan tentang tiga orang sahabat yang pergi ke sebuah pulau terpencil.Hayra,Airas dan Zuril yang berniat untuk berkunjung ke sebuah pulau kecil bernama Pulau Tunggal. Niat Hayra yang hanya ingin membawa kawan lamanya bernama Zuril yan...