Episode 133:Pedih Berakhir Sedih

15 2 11
                                    

Kamarul dan Kamaruddin segera menuju ke bilik persalinan.

"Assalamualaikum,jom masuk." -Kamarul membuka pintu bilik persalinan.

Kamaruddin mengunci pintu bilik persalinan.

Kamarul segera membuka butang baju kemejanya.Baju kemeja itu dilepas pantas.

"Gatal betul lah!" -Kamarul

"Perut kau merah lah." -Kamaruddin

"Memang lah.. semua sebab air strawberi tu.." -Kamarul duduk di atas katil dalam bilik persalinan itu.

Kamaruddin melihat gelas kaca yang disediakan di atas meja solek di dalam bilik itu.

Dia mengambil gelas itu lalu mencedok air di dalam tub mandi yang hanya terletak di tepi dinding berdekatan katil tadi.

"Nah air,basuh." -Kamaruddin

"Pedih lah." -Kamarul

"Haih.." -Kamaruddin meletakkan gelas itu di atas almari kecil bersebelahan katil itu.

Kamaruddin duduk di atas katil itu.

"Ah! Gatal betul lah!" -Kamarul tidak berhenti-henti menggaru perut dan kedua belah tangannya.

Habis merah bengkak tangan dan perutnya itu.Kamaruddin sudah mula risau melihatnya.

"Berhenti lah!" -Kamaruddin

"Tak boleh! Gatal gila!" -Kamarul

"Kalau macam tu.. Abang tunggu sini.. Kamaruddin panggil Abang Fariz dan Ahmad." -Kamaruddin bangun berdiri.

Dia terus berjalan ke pintu bilik persalinan.

"Eh Kamaruddin!" -Kamarul

"Tunggu tau!" -Kamaruddin terus berlalu pergi.

Dia tahu Kamarul pasti tidak mahu dia meminta pertolongan orang lain.

"Ish budak ni.. Dah lah tak tutup pintu.." -Kamarul berjalan ke pintu bilik persalinan.

Pintu bilik persalinan itu ditutup rapat.

"Aduh.. tak sangka pulak boleh jadi macam ni.." -Kamarul merenung kedua belah tangannya itu.

'Baru je sembang pasal alergik strawberi.. Dah dua-dua kena sekali..' ~desis Kamarul

Dia berjalan menuju ke katil semula sambil menggaru-garu perutnya.

"Ahh!" -Kamarul jatuh tergelincir.

Kamarul jatuh terbaring di lantai disebabkan air tub yang tumpah ke lantai.

"Aduh... dah kenapa pulak ada tub kat sini? Orang taruk dalam bilik mandi lah.." -Kamarul memegang kepalanya.

'Malang betul nasib aku malam ni..' ~desis Kamarul

Pintu bilik persalinan dibuka.

"Kamarul!" -Fariz dan Ahmad

"Abang!" -Kamarul

Mereka melulu ke arah Kamarul.Mereka menarik tangan Kamarul bangun duduk.

"Apa dah jadi ni?" -Ahmad

"Kau okey ke?" -Fariz

"Okey.." -Kamarul

"Tangan kau merah teruk ni." -Ahmad

"Kena jus strawberi yang pelayan tadi bawak.." -Kamaruddi

"Jap.. Ish! Jus strawberi tu!" -Fariz memetik jarinya.

"Yang kau baring sini kenapa?" -Ahmad

"Tergelincir lah.. boleh pulak diorang taruk tub mandi kat sini.." -Kamarul

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now