Episode 64:Petang Yang Lapang

22 7 0
                                    

Hayra,Airas dan Zuril tiba di kedai.Mereka tampak diam seperti tiada mood.

‘Diorang masih risau lagi ke..? Atau pun diorang dah penat sebab aku asyik sakit je..’ ~desis Hayra agak kecewa.

“Hmm.. mungkin jugak..” -Hayra

“Apa yang mungkin?” -Tuan kedai

“Err.. mungkin.. saya nak ais krim strawberry tu..” -Hayra

“Oh.. kejap ye..” -Tuan kedai

‘Alamak! Aku tak suka strawberry!’ ~desis Hayra

Zuril membayar ais krim itu.Airas termenung melihat-lihat barang di kedai itu.

“Eh jom lah..” -Hayra menarik tangan Airas dan Zuril keluar dari kedai.

Mereka segera bergegas masuk ke dalam sekolah.Airas dan Zuril masih mendiamkan diri.

“Hayra! Coach panggil!” -Kamarul dari kejauhan.

“Eh Kamarul.. coach panggil?” -Hayra segera berlari ke hadapan.

“Aww!” -seorang budak perempuan jatuh di sebelahnya.

Hayra terhenti.

“Huaa.. ais krim jatuh...” -Budak perempuan itu menangis teresak-esak.

‘Err.. macam mana ni..’ ~desis Hayra

Hayra melihat ke arah ais krim itu lalu memandang budak perempuan itu.Dia melihat ke arah Airas dan Zuril.

‘Haih..’ ~Hayra rasa bersalah tidak memakan ais krim itu.

Dia duduk melutut sebelah kaki di hadapan budak perempuan itu.

“Adik.. jangan lah nangis.. Nah,kakak bagi ais krim baru.” -Hayra membuka plastik atas aiskrim strawberry itu.

“Wah.. terima kasyih kakak..” -Budak perempuan mengambil ais krik itu.

Hayra tersenyum.

“Kakak nak sikit?” -Budak perempuan

“Boleh jugak..” -Hayra

Budak perempuan menyuapkan ais krim strawberry itu ke mulut Hayra.Habis comot mulut Hayra.Hayra segera mengelap mulutnya.

“Terima kasih.. bye bye..” -Hayra

“Bye bye kakak..” -Budak perempuan itu melambaikan tangan.

“Arr masam..” -Hayra mulai berdiri.

“H.. hachum!” -Hayra bersin.

“Wait.Alamak! pa alergic strawberry!” -Hayra

“Ais krim je kut..” -Hayra

Hayra menggaru bibirnya.

“Eh,dah kenapa aku garu bibir.. Hah.. mati..” -Hayra

“Sorry coach.. Hayra ni.. Kejap saya panggil dia..” -Kamarul naik marah namun disembunyikan.

Hayra menonyoh bibirnya yang mulai gatal.

“Serious lah! Aiskrim strawberry je kut..” -Hayra mulai melihat plastik ais krim tadi.

“Campuran buah strawberi sebenar... Jadi yang masam tadi tu..” -Hayra

“Hayra! Apa lagi awak buat dekat sini..? Saya suka awak bagi aiskrim tu dekat budak perempuan tadi.. Tapi saya tak suka awak buat coach tertunggu-tunggu..” -Kamarul

“Ehem.. maaf..” -Hayra menutup mulut dengan sebelah tangannya.

“Kenapa tu?” -Kamarul

“Takda apa..” -Hayra

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now