Episode 80:Jangan Risaukan Aku

25 4 5
                                    

Hayra,Airas,Zuril,Syeqa,Intan Khasya duduk di atas pentas di Dewan Masdevallia.

"Hayra.. Kenapa tak cakap kat kitorang dari awal?" -Zuril

"Aku okey lah.. takda apa pun.. Penat sikit je.." -Hayra tersenyum.

"Haih.. semua okey je kau ni.. tapi bila tengok tak okey pun.." -Airas mulai risau.

"Kitorang pulak yang keliru.." -Syeqa

"Tu lah.. nak percaya ke tak.." -Intan

"Makin lama kau asyik jatuh sakit je.." -Khasya

"Aku okey!!" -Hayra berdiri.

Mereka di situ tersentak.

"Sorry.." -Hayra perlahan.

Hayra memandang rakan-rakannya.Mereka terdiam seribu bahasa.

"Airas,Zuril.Jom balik." -Hayra menarik tangan Airas dan Zuril.

Airas dan Zuril berdiri.

"Syeqa,Intan,Khasya.Kitorang balik dulu." -Hayra

Hayra menarik tangan Airas dan Zuril pergi ke hadapan.

"Aku minta maaf.." -Hayra terhenti.

Hayra terus menarik tangan Airas dan Zuril semula.Mereka segera pergi dari situ.

Setibanya di bawah tempat parking motor.Airas dan Zuril melepas tangan mereka.

"Hayra,I thought you were better." -Zuril

"You're still Hayra before." -Airas

Hayra terkesima.Dia memandang Airas dan Zuril dengan pandangan tajam.

"Airas! Zuril! Don't need to worry of me! Like an I five years old..!" -Hayra

Airas dan Zuril terdiam memandang Hayra.

"Okey fine! Memang aku kebalakangan ni selalu sakit! Selalu buat korang risau!" -Hayra menggerakkan kedua tangannya.

Airas dan Zuril memandang tajam Hayra.Mereka sudah penat dengan sifatnya.

"I know that! But please... Don't worrying me.. Don't caring me like an my sister.. Until she died.. because of me..." -Hayra bercakap dengan air mata mengalir.

Airas dan Zuril terdiam kaku memandang Hayra.

"I don't wanna loose you guys too.." -Hayra memeluk Airas dan Zuril sambil menangis.

"I loose my sister,I loose my grandma.. You guys think I wanna loose you too? Ofcourse not.." -Hayra menangis teresak-esak.

Airas dan Zuril tertunduk.

'Eh.' ~Zuril melihat rantai delima hijaunya.

Rantai delima hijaunya bercahaya.Airas melihat Zuril.Dia mengangkat tangan kanannya.

Gelang delima birunya juga bercahaya.Airas dan Zuril berpandangan.

Cincin delima merah Hayra juga bercahaya.Hanya sahaja dia tidak menyedarinya kerana memejam matanya.

"I'm the older one.. I'm the sister of you two.." -Hayra perlahan menangis.

Angin tiba-tiba bertiup kuat di situ.Awan perlahan mulai gelap.

"So please forgive me.. Give me a change..." -Hayra

Hujan mulai turun di situ.Airas dan Zuril kini membalas pelukan Hayra.

Airas memegang tangan Zuril.

"Hujan tu.." -Airas perlahan

Zuril memandang hujan yang turun di situ.Ada yang aneh,ada gelembung air yang naik ke awan dan empingan ais yang turun seperti salji.Mereka saling berpandangan.

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now