Episode 89:Geng Kerusi Panjang

20 6 2
                                    

Hayra duduk di pentas Dewan Massdevallia memikirkan hal tadi.

'Tak mungkin Kamarul masih ada penyakit tu.. Penyakit tu dah hilang lepas je dia masuk sekolah menengah..' ~desis Hayra tidak senang duduk.

'Melainkan ada sebab-sebab tertentu.. Tak mungkin penyakit tu datang tiba-tiba.. Mesti ada sebab di sebaliknya...' ~desis Hayra dengan pandangan tajam.

"Dan aku tahu apa sebabnya..." -Hayra

Hayra memandang ke tangan kanannya yang berbalut itu.

'Aku takkan maafkan diri aku!' ~Hayra menumbuk lantai pentas Massdevallia.

Pembalut bandage itu segera dibuka pantas.Hayra merenung tapak tangan kanannya itu dengan penuh rasa benci.

Dia berdiri lalu berjalan ke arah tong sampah berdekatan pentas Massdevallia.Pembalut bandage itu dibuang begitu sahaja.

'Sekarang aku mesti fikir cara nak cover situasi tadi...' ~desis Hayra memandang ke padang.

Perut Hayra berkeroncong.Hayra memegang perutnya.

'Aha! Aku ada idea!' ~desis Hayra tersenyum memetik jari.

"Aw aw aww!" -Hayra melihat luka di tangan kanannya itu.

'It so hurt..' ~desis Hayra hampir ingin menangis.

Hayra melihat tangan kanannya itu dengan rasa serba salah.

"No no no! Dia harus menerima hukuman!" -Hayra mengangkat tangan kanannya.

"Mendatangkan penyakit kepada seseorang!" -Hayra menggenggam tangan kanannya.

"Aww! Don't do that again.. it's too pain.." -Hayra mengesat air matanya.

Hayra berjalan ke arah begnya yang terletak di belakang pentas Massdevallia.Begnya segera dibuka.

"Mister Potato!" -Hayra mengeluarkan sepaket keropok Mister Potato.

"BBQ! I'm hungry!" -Hayra tersenyum memegang keropok itu.

Hayra berjalan masuk ke padang.

"Oh Mrs. Potato head,tell me...
Is it true that pain is beauty..?
Does a new face come with a warranty...
Will a pretty face make it better.." -Hayra menyanyi sambil berjalan menuju ke kerusi panjang tadi.

Tiba di kerusi panjang tempat pelajar-pelajar lelaki itu duduk.Hayra berjalan di belakang.Matanya perlahan melihat ke belakang Kamarul.

'Okkey!' ~Hayra tersenyum duduk di tempatnya semula.

'Apa yang okey?' ~desis Kamarul kebingungan.

Hayra melihat ke arah Kamarul yang tampak diam memandang ke hadapan.

"Bukak." -Hayra tersengih memberi bungkusan keropok itu kepada Kamarul.

Kamarul kebingungan memandang Hayra.Dia mengambil bungkusan itu dari tangan Hayra.

'Aii.. tadi menangis sekarang bukan main gembira..' ~desis Kamarul membuka bungkusan itu.

"Thank you.." -Hayra tersenyum mengambil bungkusan keropok itu.

Hayra mengambil sekeping keropok.Dia tersenyum memasukkan keropok itu ke dalam mulutnya.

"Doa tak baca?" -Kamarul

"Oops.. ehehe.." -Hayra

Hayra menadah tangan membaca doa.

"Aamiin..." -Hayra

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now