Episode 170:Pernah Hilang Ingatan? [Spc Reveal the Truth of Memories]

14 2 25
                                    

Fariz melihat ke arah Zuril.Namun tempat duduk penumpang itu lebih menarik pandangannya ketika itu.

"Eh.. air apa yang menitik ni..? Aduhai! Air milo tadi ke! Tumpah pulak! Nayaa kereta baru aku kali ni!" -Fariz terperanjat

"Apa lagi ni?" -Zuril menjengukkan kepalanya ke dalam kereta Fariz melalui tingkap hadapan itu.

"Aduh! Air milo tadi tumpah lah! Habis kereta aku Zuril!" -Fariz cemas kereta kesayangannya itu mungkin akan menjadi sarang semut.

"Haih.. itu je ke..." -Zuril

"Itu je ke kau cakap? Kereta baru ak" -Fariz

Air milo yang tumpah di atas tempat duduk penumpang bahagian hadapan itu terapung di udara.Fariz terbeliak.

"Arghh! Hantu..!" -Fariz

"Hantu otak kau!" -Zuril menjatuhkan tangannya geram dengan Fariz.

Air milo yang terapung tadi jatuh di atas tempat duduk penumpang itu jatuh kembali.

"Eh.. kau ke yang buat tu Zuril?" -Fariz

"Ye lah,aku!" -Zuril

"Ohh.. ingatkan ada hantu dalam kereta aku tadi.." -Fariz

"Dah lah,diam lah kau." -Zuril membuat putaran jari dengan tangan kanannya itu lagi.

Air milo yang tumpah tadi terapung kembali di udara.

"Wow... Cool dho power kau Zuril.." -Fariz

Zuril tersengih bangga mendengar pujian Fariz.Air milo itu diapungkannya menuju ke tingkap Fariz.Fariz segera bersandar di tempat duduknya untuk mengelak daripada terkena air milo itu.

"Wah..." -Fariz yang kagum melihat apungan air milo itu.

Zuril tergelak kecil melihat riaksi Fariz itu.

'Wait,oh no!' ~desis Zuril panik hilang fokus mengendalikan kuasanya itu.

Bash!

"Eh eh! Zuril!" -Fariz

"Sorry Fariz! I cannot focus tadi!" -Zuril

"What?!" -Fariz pantas membuka pintu keretanya itu.

Dia segera keluar dari keretanya itu.
Zuril berlari anak menuju ke arah Fariz.

"Aduh,kemeja aku!" -Fariz

"Sorry.." -Zuril perlahan

"Senangnya minta maaf?" -Fariz dengan mata yang masih tertumpu ke arah baju kemeja yang dipakainya itu.

"Okey fine..." -Zuril mencapai kotak tisu di dalam kereta Fariz.

Dia menarik helaian demi helaian tisu itu dengan pantas.

"Straight!" -Zuril

"What do you mean by that?" -Fariz

"Buat je lah." -Zuril menatap tajam mata Fariz.

"Yes,alright.I do it.. I do." -Fariz

Zuril mengelap baju kemeja Fariz itu.

"Gelilah..." -Fariz sedikit menggeliat.

"Kau nak mati ka?" -Zuril menatap tajam Fariz.

"Kau tu yang tak betul.. Gila ka tonyoh kemeja ni.. bukan boleh bersih pun.." -Fariz

"Shut up." -Zuril tetap saja gagah menghilangkan tompokan air milo di baju kemeja Fariz dengan menenyeh-nenyehkan tisu itu ke badan Fariz.

"Aduh duh,sakit lah.." -Fariz

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now