Episode 165:Cawan Buluh & Pasu Bunga

10 2 18
                                    

Rayyan masuk ke dalam biliknya.
Pintu biliknya itu ditutup rapat.

'Maafkan saya Hayra...' ~desis Rayyan memejamkan matanya.

Tubuhnya turun duduk bersandar di pintu biliknya itu.Air mata mulai mengalir keluar dari birai matanya.

"Daddy dengan mommy memang takkan faham perasaan aku.. Awak tak sama macam perempuan lain dekat luar sana tu.. Awak lebih memahami saya,Hayra.." -Rayyan melihat ke tingkap biliknya yang disinari cahaya matahari.

'Why must they avoid me being close to you? I don't... understand it..' ~desis Rayyan memejamkan mata menyandarkan kepalanya di pintu bilik itu.

Datin Aurora berjalan menaiki tangga menuju ke bilik Rayyan.Dia tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan anak lelakinya itu sedari pulang tadi.

Tuk.Tuk.

"Adrian.." -Datin Aurora mengetuk pintu bilik Rayyan.

Mata Rayyan pantas terbuka.

'Mommy.' ~desis Rayyan

"Ad dah bersiap?" -Datin Aurora

"Err kejap mommy.Ad nak mandi." -Rayyan

"Kenapa Ad duduk depan pintu ni..?" -Datin Aurora dari luar bilik.

"Nothing,mommy.Adrian bersiap sekarang." -Rayyan pantas bangun dari lantai itu.

Rayyan berjalan menuju ke rak kecil yang terletak di sebelah katilnya itu.
Sebotol ubat dikeluarkan dari dalam laci itu.

Penutup botol ubat itu dibuka.Rayyan mengeluarkan sebiji pil dari botol itu.

"Hope I can last until I get home.." -Rayyan

Rayyan terus menelan pil itu sambil memejamkan matanya.Gelas berisi air kosong itu diteguk pantas.

"Erhh.. taste like bitter.. But feels better.. " -Rayyan seakan hendak termuntah semula.

Kamarul berjalan ke hadapan tingkap bilik Hayra.Dia berdiri melihat ke tingkap bilik Hayra yang agak tinggi separas kepalanya.

"Assalamualaikum.. Hayra.Hayra." -Kamarul seakan berbisik-bisik memanggil Hayra.

Tingkap bilik Hayra tidak juga dibuka.

'Hmm.. Tak guna aku panggil Hayra macam ni.. Dia bukan boleh dengar pun..' ~desis Kamarul pusing menghadap ke belakang.

"Kamarul.." -Hayra membuka tingkap biliknya.

Kedua tingkap kayu itu ditolak sehingga biliknya yang gelap menjadi cerah.

"Hayra." -Kamarul pantas menghadap ke arah tingkap Hayra itu.

'Mata Hayra merah.. mesti dia tengah menangis tadi..' ~desis Kamarul

Hayra hanya memandang Kamarul seakan bertanya tujuan kehadirannya di situ.

"Awak okey..?" -Kamarul

Hayra hanya mengangguk-ngangguk.

"Tapi mata awak merah nampak macam awak baru lepas nangis.." -Kamarul

"Oh ya.. Not really okay.." -Hayra

"Pasal tadi... Saya harap awak tak payah fikirkan sangat pasal tu.." -Kamarul memandang ke bawah.

"You too.." -Hayra membalas singkat.

Kamarul pantas mengangkat pandangannya memandang ke arah Hayra.

"Even though we both got a warning,right?" -Hayra

"How do you know that?" -Kamarul mengerutkan dahinya.

"I saw you run away.. and crying..." -Hayra mengerutkan keningnya sedikit.

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now