'Selama ni Rayhan sakit sebab aku?' ~desis Datin Aurora terdiam kaku memandang Rayyan.
"Why did I never notice about this..?" -Datin Aurora dengan air mata yang tidak berhenti mengalir sedari tadi.
"Because you only have me in your mind! You faking love him!" -Rayyan
"'Cause you almost died because of him,Adrian!" -Datin Aurora mula bangun berdiri dari sofa itu.
"Datin." -Kedua pengawal peribadi Rayyan memandang ke arah Datin Aurora.
Kini terbongkar sudah jika sisi lain Datin Aurora adalah membenci Dato' Rayhan kerana menuduh suaminya itu sebagai punca Rayyan terlibat dalam kemalangan suatu ketika dahulu.
"What if he almost died because of your obsession in taking care of me,
mom?" -Rayyan berdiri dari katil itu pula.Datin Aurora terdiam memandang tepat wajah anak lelakinya itu.
"Are you going to blame me.. for being the reason he died?" -Rayyan
Datin Aurora mula menangis lagi.
"No,I don't... You don't understand... I love him so much..." -Datin Aurora mula memegang kepalanya dengan kedua belah tangannya sambil menangis teresak-esak.
Sepertinya kesemua ahli keluarga Rayyan itu mengalami trauma dan kesihatan mental yang agak teruk.
Hanya pekerja-pekerja Dato' Rayhan di dalam keluarga itu yang sihat seakan mereka pula yang menjadi doktor,penjaga dan perawat kepada keluarga Dato' Rayhan itu.
"You love him but you hate him?" -Rayyan memandang tepat ke dalam mata ibunya itu.
"Yes I do." -Datin Aurora hanya mengeluarkan bisikan suara.
Dia memandang tajam ke dalam mata Rayyan itu.Rayyan memandang tepat ke dalam mata ibunya itu.
'No way... Mum is like... Hayra.' ~desis Rayyan seakan tidak percaya.
Rayyan memang memiliki satu kelebihan yang istimewa.Kelebihan itu adalah dia mampu mengesan dan mengenal pasti penyakit mental yang ada pada orang lain seperti Hayra dan ibunya.
Penyakit mental yang sama dikenal pasti Rayyan ada pada Hayra dan Datin Aurora ialah Dissociative Identity Disorder atau lebih dikenali sebagai Split Personality Disorder di mana penghidapnya memiliki dua atau lebih keperibadian yang berbeza.
"Yes... I love him because he is my life partner.. My beloved husband!" -Datin Aurora tersenyum berjalan ke arah pintu bilik Rayyan.
Rayyan dan kedua pengawal peribadi Rayyan hanya memerhatikan gerak-geri Datin Aurora.Mereka juga sudah berhati-hati jika Datin Aurora hilang kawalan diri ketika itu.
"But I do hate him because he is the cause of your accident! Adrian!" -Datin Aurora menghadap ke belakang pantas ke arah Rayyan itu.
'Mummy.' ~desis Rayyan terpaku memandang ibunya yang tampak sangat lain itu.
Kedua pengawal peribadi Rayyan itu sudah berdiri dari katil Rayyan untuk menjaga Rayyan.Mereka turut menjaga Datin Aurora itu pada masa yang sama.
"Why are you why are you? Looking so anxious..? Like I want to stab him? I want to hurt him?" -Datin Aurora tersenyum memandang kedua pengawal peribadi itu.
Dia berdiri di hadapan salah satu pengawal peribadi Rayyan itu.
"Chill... I won't do that..." -Datin Aurora bermain jarinya di dada Bodyguard 1 itu.
"Mum." -Rayyan menarik tangan Datin Aurora itu.
"Why my beloved son..?" -Datin Aurora tersenyum memandang wajah Rayyan itu.
YOU ARE READING
Duyung Delima
FantasyMengisahkan tentang tiga orang sahabat yang pergi ke sebuah pulau terpencil.Hayra,Airas dan Zuril yang berniat untuk berkunjung ke sebuah pulau kecil bernama Pulau Tunggal. Niat Hayra yang hanya ingin membawa kawan lamanya bernama Zuril yan...