Episode 44:Zuril Cuba Bunuh Diri?

25 9 1
                                    

Zuril merenung laut yang bergelora. Pada hari itu,dia tidak pulang ke rumah keluarganya.Tetapi dia sebenarnya pergi ke Pulau Tunggal.

Zuril teringat kembali masa lalunya.

Zuril_Flashback.
3 tahun yang lalu...

Di kolam renang sekolah.Semua pelajar sudah memakai pakaian renang.

"Baiklah,are you guys ready?" -Cikgu renang.

"Ready!!" -para pelajar penuh semangat

"So,hari ni kita akan lakukan teknik-teknik berenang.." -

Semua pelajar di kelas itu sudah pandai berenang.

Semuanya lompat ke dalam air.Hanya Zuril sahaja masih belum lompat ke dalam air.

"Zuril.. kau tak pandai berenang ke..?" -Fariz mengejek.

"Huh!" -Zuril tercabar.

Dia sedikit gentar.Zuril turun perlahan ke dalam kolam.
Zuril membuat wajah sombong kepada Fariz.

"Class,cikgu ada hal sekejap.. Semua memang pandai berenang kan.." -Cikgu renang

"Ya." -jawab para pelajar di kelas itu.

"Tapi kalau ada yang hampir lemas, cepat-cepat selamatkan kawan kamu ye.. Cikgu pergi dulu." -Cikgu renang

Para pelajar mengambil papan renang untuk bermain,ada juga yang mengambil bola.

Kring!!!

Semua pelajar di situ keluar dengan cepat ke bilik tukar pakaian.

Zuril tidak dibantu sesiapa.Dia cuba naik ke atas.Namun,dia tidak mampu.Melihat tangga yang berada jauh di seberang.Zuril tidak berani ke sana memandangkan hanya dia seorang sahaja di situ.

Fariz yang selesai berpakaian terlihat Zuril.

'Hehe.. kau berlagak dengan aku kan tadi.. Sekarang aku nak tengok kau pandai berenang ke tak..' ~desis Fariz

Fariz menghulurkan tangan.
Zuril melihat ke Fariz.Dia tidak ada pilihan.Zuril akhirnya naik ke atas dibantu Fariz.

"Terima ka" -Zuril

Fariz menolak Zuril ke sekuatnya. Menyebabkan Zuril jatuh ke tengah kolam.Zuril yang cemas mulai lemas.

"Haha! Kau tak reti berenang pun!" -Fariz

"Fariz! Tolong!" -Zuril

Melihat bajunya yang sudah bertukar Fariz tidak mahu menolongnya.

"Fariz you... T try to.. kill me!!" -Zuril mulai tenggelam.

Fariz cemas.Zuril yang jatuh tenggelam mengucapkan kalimah syahadah membuatkan Fariz takut.

"Apa yang dia cakap.." -Fariz takut.

Fariz ketika itu seorang yang nakal dan masih belum berada di jalan yang benar.

Zuril seperti di penghujung maut.

"Zuril! Zuril! Arhhh!!!!" -jerit Fariz memegang kepalanya.

Fariz menangis teresak-esak. Bodyguard Fariz datang.

"Fariz! Kenapa awak tak panggil saya?!" - Bodyguard itu terjun ke dalam air menyelamatkan Zuril.

Perasaan bersalah menghantuinya. Mulai itu Fariz menyangka yang air telah disumpah oleh Zuril.Sekiranya dia masuk ke dalam air dalam.
Maka,dia akan mati lemas.Sejak itu juga membuatkan Fariz mulai trauma dengan air yang dalam.Ada-ada je Fariz ni :)

____________

"Fariz tak pandai berenang sebab aku lah kan.. Salah dia sendiri.." -Zuril

Zuril mula terbayangkan segala kejadian saat Fariz lemas.

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now