Episode 139:Hacker Masuk Islam

11 2 51
                                    

Sesi pembelajaran di sekolah itu berakhir.Semua pelajar sesi petang pulang dari sekolah.

Hayra,Airas dan Zuril tiba di rumah.Hayra terus membuka ruang simpanan bawah tempat duduk motor Zuril.

"Huh.. selamat tak rosak.." -Hayra memegang kotak telefon tadi.

"Ceh." -Airas dan Zuril

"Tadi dekat sekolah bukan main nak gadai telefon tu.." -Airas

"Sampai suruh semua pengawas dalam kelas tu rampas.." -Zuril

"Itu sebab... diorang cabar aku.So aku bagi je lah diorang rampas.. Tapi semua tak nak.. satu kelas lagi.. cikgu pun tak nak.." -Hayra slumber merenung kotak telefon itu.

Airas dan Zuril berpandangan.

"Well.. aku nak masukkan kad sim dalam phone ni!" -Hayra teruja

Siapa sahaja yang tidak teruja setelah sekian lama tidak bermain telefon.

Hayra masuk ke dalam rumah.
Pintu biliknya dibuka pantas.

Dia terus duduk di kerusi meja belajarnya.

Kad SIM dikeluarkan dari telefon lamanya yang sudah pecah dan retak.

"Bye bye horor.. Oops Honor.. I have new phone.. His name is samseng.. Oops Samsung.." -Hayra

Hayra memasukkan kad SIM itu ke dalam telefon Samsung itu.Telefon Samsung itu dihidupkan semula.

Sementara menunggu,Hayra mengangkat telefon lamanya itu dengan kedua belah tangannya.

"I will never forget you Honor.. I've been using you for five years.." -Hayra memandang telefon itu sayu.

Dia mengusap-ngusap retakan di atas skrin telefon itu yang telah pecah.

"It's about five years we spent time together.. sad and pain.. smiles and laughter.. But now you're gone.." -Hayra menitiskan air matanya.

Air matanya jatuh di atas telefon itu mengalir di retakan skrin telefon itu.

"No.. don't cry... I know it's all my fault.. But I have no intention.. I was under control that time.." -Hayra mengesat air mata di atas permukaan skrin telefon itu.

"Aww." -Hayra menarik jarinya pantas dari retakan telefon lama itu.

"Did you hurt me? Do you think I betrayed you?" -Hayra

Hayra melihat ke arah telefon Samsung baharunya itu.

"I think so.. But I'm really sorry! Please forgive me.." -Hayra mengalirkan air matanya.

Zup zup zup.

Telefon Samsung itu berdering pantas kerana mesej dan notifikasi yang banyak menyebabkan telefon Honor itu jatuh dari tangan Hayra.

"No!" -Hayra segera turun mengambil telefon itu.

"Wake up! Wake up Honor!" -Hayra mengangkat telefon lamanya itu.

"Kenapa dengan kawan kau tu..?" -Zuril keluar dari biliknya dengan jelingan.

"Mana ku tahu.. Yang aku tau dia belum mandi lagi sejak balik dari sekolah tadi.." -Airas yang baru selesai dari mandi berjalan ke situ.

"You're dead.. you're gone.." -Hayra

"Hayra are you okay?" -Zuril

"Oh yes." -Hayra pantas memandang ke pintu biliknya seperti tiada sesuatu yang terjadi.

"But kitorang dengar kau menangis tadi.." -Airas

"Oh,takda apa.Watching some drama on my phone.." -Hayra tersengih perlahan

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now