Kedengaran bunyi bising dari luar seperti seseorang sedang marah.Mata Rayyan perlahan terbuka.
Matanya berpinar-pinar melihat dirinya di atas katil king dengan diselimuti selimut tebal.Rayyan mengeluh.Sudah tentu dia tahu yang dirinya telah pengsan di padang semalam.
"Saya tak kira!" -kedengaran sayup-sayup dari luar.
'Apa tu? Macam suara... Daddy.' ~desis Rayyan bangun dari baringnya.
Rayyan turun dari katilnya.
"Ak.." -Rayyan memegang hadapan kepalanya.
Dia mula berdiri perlahan.Pintu biliknya yang besar itu ditolak.
'Ish.. beratnya..' ~desis Rayyan menolak pintu itu.
Dia berjalan sedikit ke hadapan.Di hadapan biliknya ada koridor menghadap ke ruang tamu bawah.
"Kamu berdua mesti ada terlepas cakap! Beritahu sekarang apa yang kamu berdua cakap pada Rayyan semalam?!" -Dato' Tengku Rayhan
"Kami tak ingat,tuan Rayhan." -Firash dan Mukriz memandang ke bawah.
"Apa yang kamu berdua tak ingat ha?!" -Dato' Tengku Rayhan
"Sudah lah tu,bang." -Datin Aurora di sebelah Dato' Tengku Rayhan.
"Tadi awak yang risaukan sangat si Rayyan tu.Sekarang puas lah hati awak?" -Dato' Tengku Rayhan
Datin Aurora terdiam.
"Saya suruh awak berdua jaga Rayyan bukannya bagi Rayyan jatuh sakit!" -Dato' Tengku Rayhan
"Maafkan kami,tuan Rayhan." -Firash dan Mukriz perlahan mengangkat pandangan.
Mata mereka terarah ke koridor atas.Rayyan sudah lama memerhatikan mereka dari situ.
Dato' Tengku Rayhan dan Datin Aurora memandang ke belakang perlahan ke arah koridor itu.
Rayyan hanya diam memandang mereka.Dia berjalan pusing ke belakang masuk ke biliknya semula.
Kedua pintu biliknya itu tertutup serentak.Rayyan bersandar di pintunya perlahan turun duduk.
"Aku macam tak percaya.. Daddy masih.. arahkan diorang untuk jaga aku." -Rayyan memandang ke bawah.
Rayyan bangun berjalan ke katilnya perlahan.Katil itu dinaikinya.
"Sebenarnya apa yang terjadi semalam?" -desis Rayyan memegang kepalanya.
'Yume naraba dore hodo yokatta deshou.. Imada ni anata no koto wo yume ni miru..'
Telefon Rayyan berbunyi.Rayyan segera mencapai telefonnya yang berada di atas rak bersebelahan katinya.
"Siapa ni?" -desis Rayyan memandang ke telefonnya.
Panggilan itu bukan dari kenalannya.
"Patut ke aku jawab.. Entah-entah siapa pulak.. Dan macam mana boleh dapat nombor aku?" -Rayyan berfikir seketika.
Rayyan mematikan panggilan.
'Huh.. kan senang..' ~desis Rayyan meletakkan telefon itu di atas katilnya.
'Yume naraba dore hodo yokatta deshou..'
"Ish.. angkat je lah!" -Rayyan menolak simbol mengangkat panggilan ke atas.
Panggilan diangkat.
"Hello? Who are you and how you get my number?" -Rayyan sedikit tegas.
"Hello.. ini Rayyan ke?" -Hayra perlahan.
YOU ARE READING
Duyung Delima
ФэнтезиMengisahkan tentang tiga orang sahabat yang pergi ke sebuah pulau terpencil.Hayra,Airas dan Zuril yang berniat untuk berkunjung ke sebuah pulau kecil bernama Pulau Tunggal. Niat Hayra yang hanya ingin membawa kawan lamanya bernama Zuril yan...