Episode 106:Bawa Rayyan Pulang

13 3 17
                                    

'Kau boleh buat Rayyan.. Matlamat utama kau adalah untuk sampai ke SMK LM.. Kau boleh!' ~desis Rayyan menyemangat dirinya.

Dia mula berjalan ke arah kereta putih yang besar pastinya serba moden.Kereta yang membawa dia dan ahli keluarganya keluar.

Sudah ada pemandu peribadi yang berada di dalam kereta itu.

"Uihh.. segak jugak aku hari ni.." -Pemandu peribadi itu tersengih menyikat dan merapikan rambutnya.

Pintu hadapan bersebelahan tempat duduk pemandu dibuka Rayyan.
Rayyan terus sahaja duduk di tempat duduk bahagian hadapan itu.

"Eh doktor! Kenapa masuk sini? Doktor mana boleh masuk kereta ni!" -Pemandu peribadi itu memegang kepalanya.

Rayyan melempar begnya di tempat duduk belakang.

"Uish! Doktor..!" -Pemandu peribadi itu melihat ke belakang.

Pemandu peribadi itu melihat ke hadapan semula.Belum sempat di memandang betul-betul ke hadapan.

Rayyan sudah memandang tepat ke wajahnya.

"Aik.. doktor.. muka doktor macam.." -Pemandu peribadi

"Saya Doktor Rayyan." -Rayyan tersenyum-sinis.

"Tuan Rayyan!!" -Pemandu peribadi

"Ish! Diam lah driver!" -Rayyan segera menutup mulut pemandu peribadinya itu.

Rayyan menarik tangannya semula dengan wajah kesal.

"Apa Tuan Rayyan buat dekat sini?!" -Pemandu peribadi

"Apa saya buat dekat sini itu tak penting.. Yang penting sekarang ialah pergi ke SMK Massdevallia Lycaste.. Eh terbalik tu." -Rayyan

"SMK Lycaste Massdevallia." -Pemandu peribadi menjeling Rayyan.

"Ya! Ke situ!" -Rayyan

"Tidak,saya takkan drive.Tuan Rayyan cuba lari dari rumah ya?" -Pemandu peribadi memandang Rayyan tajam.

Rayyan memandang ke luar tingkap.

"Susah betul lah nak cakap dengan driver tak faham bahasa ni.." -Rayyan

"Apa?!" -Pemandu peribadi

"Erk takda apa takda apa!" -Rayyan tersengih memandang pemandu peribadi itu.

"Kamu tu yang tak faham bahasa! Orang suruh cepat kamu lambat! Masuk kereta pun nak kena paksa!" -Pemandu peribadi

'Arh.. Stres lah dengan driver kepala batu macam ni! Ikut je lah!' ~desis Rayyan memandang pemandu peribadi itu geram.

Pemandu peribadi itu mula membuka pintu keretanya untuk keluar.Rayyan mula memandang ke pintu kereta.

"Hmm.." -Rayyan tersenyum-sinis.

"Rayyan,tunggu sini" -Pemandu peribadi

Rayyan membuka pintu kereta pantas.

"Driver! Pergi SMK Lycaste sekarang!" -Rayyan

Pemandu peribadi itu membungkam memandang Rayyan.

"Kalau tak... Saya..." -Rayyan meletakkan kaki kirinya di luar kereta sambil memegang pintu kereta.

"Tuan Rayyan,jangan macam ni Tuan Rayyan." -Pemandu peribadi agak cemas.

"Ya saya,jangan? Saya tak peduli! Pergi SMK LM sekarang!" -Rayyan

"Tuan Rayyan tak sihat Tuan Rayyan! Nanti habis saya kena marah dengan Dato dan Datin!" -Pemandu peribadi

Rayyan mula melihat jam tangannya.

Duyung DelimaWhere stories live. Discover now