Hayra dan Kamarul masuk ke dalam barisan dengan dipimpin pengetua.
Semua ahli rumah sukan Kenanga terkejut begitu juga dengan ahli rumah sukan yang lain.
Penolong pengerusi memeluk Hayra manakala pengerusi memeluk Kamarul.
“Maafkan akak ya..” -Penolong pengerusi
Ahmad turut hadir ke hadapan memeluk Kamarul.Syeqa terus datang ke barisan hadapan memeluk Hayra.
Intan berdekatan barisan Hayra turut datang memeluk Hayra.Airas dan Zuril berpandangan.Mereka terus berlari ke arah Hayra.Fariz hanya tersenyum melihat Airas dan Zuril yang keluar dari perbarisan.
Airas dan Zuril bingkas memeluk Hayra.
“Hayra.. jangan tinggalkan kitorang..” -suara Airas perlahan.
“Kitorang tak boleh lalui segalanya tanpa kau..” -suara Zuril perlahan.
Hayra membalas pelukan mereka.
“Aku minta maaf okey.. Aku takkan tinggalkan korang..” -Hayra
Airas dan Zuril menangis di bahu Hayra.Kamarul tersenyum.Mereka yang lain turut terharu melihat.
“Anak buah cikgu ni..” -Cikgu R.S Kenanga datang ke arah Hayra.
“Jangan buat macam tu dah Hayra.. Cikgu sayang kamu tau..” -Cikgu R.S Kenanga
“Cikgu sayang semua pelajar dekat sini.. Kalau ada masalah beritahu orang tersayang.. Jangan takut,jangan pendam..” -Cikgu R.S Kenanga
“Saya rasa semua dah boleh mula!” -Cikgu Sukan
“S! R! I! Kenanga! Kampung Sri Kenanga! Kenanga mara!” -Kontinjen Kenanga
“S! R! I! Meranti! Kampung Sri Meranti! Meranti maju!” -Kontinjen Meranti
“S! R! I! Keruing! Kampung Sri Keruing! Keruing jaya! -Kontinjen Meranti
“Kenanga mara!” -Pengerusi Kenanga
Kontinjen rumah Kenanga berkawad ke hadapan.
“Meranti maju!” -Pengerusi Meranti
Kontinjen rumah Meranti berkawad ke hadapan perbarisan kedua.
“Keruing jaya!” -Pengerusi Keruing
Kontinjen rumah Keruing berkawad ke hadapan di perbarisan ketiga.
“Mengumumkan kedatangan perbarisan rumah merah..
Kontinjen Kenanga..!” -Pengacara majlis“Perbarisan..! Berhenti!” -Pengerusi Meranti dan Keruing.
“Ke hadapan..!” -Pengerusi Kenanga.
Semua ahli Kontinjen Kenanga menghadap ke hadapan.
“Tabik hormat!” -Pengerusi Kenanga.
Semua ahli kontinjen mengangkat tangan kanan sedangkan Hayra mengangkat tangan kiri.
‘Oops!’ ~desis Hayra
Kamarul terus mengangkat tangan kanan Hayra.Tangan kirinya pula diturunkan ahli di sebelah.
“Kerajaan Kenanga mara!” -Pengerusi Kenanga
Semua ahli kontinjen mara ke hadapan.Barisan lelaki mengikut Kamarul manakala barisan perempuan mengikut Hayra.
Semua ahli kontinjen mula bersilat seperti dalam perbalahan besar antara lelaki dan perempuan walaupun silat yang dilakukan itu tidak benar.Hayra dan Kamarul kebingungan.
“Pencak Silat Acak! Gayong Maarifat! Mempersembahkan..!” -Pengacara majlis
Hayra dan Kamarul berdiri saling menghadap di tengah perbalahan itu.
YOU ARE READING
Duyung Delima
FantasíaMengisahkan tentang tiga orang sahabat yang pergi ke sebuah pulau terpencil.Hayra,Airas dan Zuril yang berniat untuk berkunjung ke sebuah pulau kecil bernama Pulau Tunggal. Niat Hayra yang hanya ingin membawa kawan lamanya bernama Zuril yan...