Darah yang keluar dari tangan kanan Hayra kini membasahi tangan Kamarul pula.
"Ya Allah tak berhenti lagi?" -Kamarul semakin panik.
"Kita bawak Hayra turun dulu." -Intan
Kamarul menarik tangan Hayra perlahan.Mereka berjalan turun dari pentas sementara itu.
"Kamarul,pergi ke bawah khemah sana.Haris dan Irfan sediakan peti kecemasan sekarang." -Coach memanah
"Baik coach!" -Intan,Haris dan Irfan.
Haris dan Irfan berlari menuju ke bawah khemah di sebelah kiri pentas sementara itu dahulu.
Intan pula memimpin Hayra sambil menenangkan Hayra.
Manakala Kamarul sentiasa memegang tangan Hayra bagi menahan tangan Hayra agar lebih tinggi dari paras jantung untuk mengurangkan darah mengalir keluar.
"Hayra!" -Airas dan Zuril berlari keluar dari kelompok pelajar itu.
"Eh kamu berdua!" -Coach larian
Dengan kesempatan itu,Fariz dan Ahmad juga berlari keluar dari situ.
"Eh kamu! Berdua.." -Coach larian
"Haih.. biar je lah.." -Coach bola sepak memegang bahu coach larian.
"Bertahan Hayra." -Kamarul
Hayra,Kamarul dan Intan mula berjalan melewati di hadapan khemah tadi.
"Kenapa tu?" -Firash
"Saya rasa pelajar perempuan tu dah cederakan tangan dia." -Bodyguard 1
"Pulak dah.." -Firash
"Tangan cedera pulak.." -Mukriz
Hayra didudukkan di kerusi yang berada di bawah khemah selang satu khemah dari khemah Rayyan sedang tidur.
'Ya Allah berhenti lah.' ~desis Kamarul menekan pada urat nadi Hayra bagi menahan darah dari keluar banyak.
Tangannya yang menggeletar tidak dipedulikan.Peti kecemasan siap dibuka Haris dan Irfan.
"Kamarul?" -Haris memegang tangan Kamarul.
"Kamarul,biar aku yang rawat." -Intan
"Ya,biar kitorang yang rawat." -Airas dan Zuril tiba di situ.
"Kamarul,pergi basuh tangan kau." -Irfan
Kamarul melepaskan tangan Hayra seperti tidak rela.Tangannya tidak berhenti menggeletar.
"Hayra,duduk." -Airas
Zuril segera membuka peti kecemasan.Coach memanah perempuan tiba di situ.
"Biar coach sapukan ubat bius dulu.." -Coach memanah perempuan
Mereka di situ mengangguk.
Firash dan Mukriz memandang ke sebelah kiri mereka melihat dari jauh.
"Teruk sangat ke?" -Mukriz
"Yang pastinya berlaku pendarahan." -Firash
Kamarul berjalan menuju ke pagar padang.
"Kamarul!" -Ahmad
"Basuh sini je." -Fariz
Fariz dan Ahmad sudah siap memegang botol mineral.Kamarul pusing ke belakang.
"Pucat." -Ahmad
Kamarul segera berjalan ke arah mereka.Mereka bertiga berjalan ke belakang khemah.
Fariz membuka penutup botol mineral.Kamarul mula menadahkan tangannya.
YOU ARE READING
Duyung Delima
FantasyMengisahkan tentang tiga orang sahabat yang pergi ke sebuah pulau terpencil.Hayra,Airas dan Zuril yang berniat untuk berkunjung ke sebuah pulau kecil bernama Pulau Tunggal. Niat Hayra yang hanya ingin membawa kawan lamanya bernama Zuril yan...